پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 634460 تاریخ : 1401/12/20-07:55:00
,17,
هزینه ساخت سوله صنعتی؛ از اخذ مجوز تا خرید تجهیزات

مقاله

هزینه ساخت سوله صنعتی؛ از اخذ مجوز تا خرید تجهیزات

هزینه ساخت سوله صنعتی چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟ در هنگام ساخت و ساز انواع سوله، اطلاع دقیق از هزینه ها و قیمت های روز اهمیت فراوانی دارد.

بانک و صنعت ، آیا می دانید هزینه ساخت سوله صنعتی چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟ در هنگام ساخت و ساز انواع سوله، اطلاع دقیق از هزینه ها و قیمت های روز اهمیت فراوانی دارد. کارفرمایانی که قبل از اقدام به ساخت سوله هزینه ها را محاسبه می کنند، برنامه ریزی موفق تری خواهند داشت و احتمال ضرر و زیان را نیز به حداقل می رسانند.

با توجه به اهمیت این موضوع، در این مقاله راهنمای محاسبه هزینه ساخت سوله صنعتی را در اختیارتان قرار می دهیم. مطالعه این مطلب فقط 5 دقیقه از زمانتان را می گیرد؛ اما به شما قول می دهیم که پس از خواندن آن با عوامل موثر بر هزینه هر متر مربع سوله آشنا شده و می توانید هزینه ساخت آن را تخمین بزنید.

عوامل موثر بر محاسبه هزینه ساخت سوله صنعتی

بدون شک اولین گام برای تخمین قیمت ساخت سوله، آشنایی با عوامل اثر گذار بر آن است. فاکتورهای متعددی مانند نوع و ابعاد سوله، هزینه های اخذ مجوز، خرید مصالح و تعرفه ساخت و تجهیزات روی هزینه ساخت سوله تاثیر گذار هستند. برای مثال، هر چقدر متراژ سوله بیشتر باشد، تعرفه ساخت آن نیز بالاتر خواهد بود. همچنین، مصالح و تجهیزات گران قیمت هم باعث افزایش قیمت ساخت سوله صنعتی می شوند. در ادامه مهم ترین پارامترهای اثر گذار بر این هزینه را بررسی می کنیم.

هزینه های دریافت مجوز؛ اولین عامل اثر گذار بر قیمت ساخت سوله صنعتی

اولین مرحله از ساخت و ساز هر بنایی، اقدام برای دریافت مجوزهای مورد نیاز است. متقاضیان ساخت انواع سوله ابتدا باید جواز بهره برداری را از نهاد مرتبط با نوع فعالیت سوله دریافت کنند. مجوز بهره برداری سندی است که بیان گر نوع فعالیت و ظرفیت تولید محصولاتی خاص در مکانی معین خواهد بود. پیش از خرید مصالح و تجهیزات، باید مجوزهای لازم را دریافت کنید.

با توجه به اینکه فعالیت سوله مرتبط با کدام وزارت خانه است، معمولا مجوزهای ساخت و بهره برداری را از نهادهایی مانند وزارت کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت بهداشت و سایر سازمان ها دریافت می کنند. هزینه های دریافت مجوز برای انواع سوله و هر نوع فعالیت متفاوت خواهد بود و نمی توان هزینه واحدی را برای آن عنوان کرد.

هزینه ساخت سوله

هزینه های خرید مصالح؛ عاملی مهم در تخمین هزینه ساخت سوله 1000 متری

مهندسان نوع متریال و مصالح مورد نیاز برای ساخت سوله را با توجه به نقشه کشی و کاربری سوله تعیین می کنند. در حال حاضر، هزینه مصالحی مانند آهن آلات، سیمان، گچ، آجر و سایر مصالح ساختمانی نوسانات فراوانی دارد و دائما در حال تغییر است. در میان این موارد، قیمت فولاد و آهن اهمیت بیشتری دارد. برای مثال، هزینه ساخت سوله 500 متری از هزینه ساخت سوله 300 متری بالاتر خواهد بود؛ چرا که مصالح، آهن و فولاد بیشتری را نیاز دارد.

معمولا برای پوشش سقف از ورق های UPVC و ساندویچ پانل استفاده می شود که بسته به ضخامتشان قیمت های متنوعی دارند. برای پوشش دیوارها نیز آجر معمولی یا دو طرف نما، بلوک سیمانی، سفال یا UPVC دیواری مورد استفاده قرار می گیرند. مطمئنا اگر پوشش های سنگی را انتخاب کنید، هزینه ساخت سوله صنعتی بالاتر خواهد رفت.

هزینه ساخت و خرید تجهیزات؛ بخش بزرگی از هزینه ساخت سوله

سومین عامل اثر گذار مهم بر محاسبه هزینه ساخت سوله صنعتی، قیمت تجهیزات مورد نیاز برای ساخت انواع سوله است. در کنار مصالح ساختمانی، بخش عمده ای از هزینه های مرتبط با ساخت و ساز را خرید تجهیزاتی مانند جرثقیل های سقفی، جرثقیل های زنجیری، انواع بالابرهای صنعتی و سایر ابزار آلات تشکیل می دهند.

شما برای کاهش هزینه ها باید به دنبال عرضه کننده ای باشید که ابزار آلات سنگین و سبک با کیفیت را با قیمت مناسب به فروش برساند. برای مثال، برای خرید تجهیزاتی مانند جرثقیل سقفی، زنجیری، بالابر و سایر ابزارهای لازم برای ساخت سوله صنعتی می توانید از مجموعه های معتبری مانند رونیکس اقدام کنید. با خرید مصالح و تجهیزات از تولیدکنندگان معتبر، نگرانی شما بابت کیفیت محصولات و هزینه ها به مقدار قابل توجهی رفع خواهد شد.

آشنایی با مراحل ساخت سوله صنعتی

ساخت سوله های صنعتی کاری تخصصی است. بی دقتی در طراحی، خرید ابزار آلات و ساخت سوله می تواند خسارت های فراوانی به همراه داشته باشد. در این بخش به طور مختصر مراحل ساخت سوله را معرفی می کنیم:

• اخذ مجوزهای مورد نیاز برای ساخت سوله

• تهیه زمین (در صورتی که از قبل موجود نباشد)

• انتخاب نوع سوله

• خرید مصالح و تجهیزات

• آغاز عملیات ساخت و نصب

• نصب و راه اندازی تجهیزات و تاسیسات لازم برای شروع فعالیت

خرید و نصب تاسیسات و تجهیزات بخش مهمی از فرآیند ساخت سوله محسوب می شود. منظور از تاسیسات، سیستم های تهویه، گرمایشی، آب، برق و سایر موارد است. تجهیزات نیز ابزار آلاتی هستند که هم در فرآیند ساخت سوله به کار می روند و هم پس از تحویل سوله برای تولید کالا و انجام امور مورد نیاز هستند. بخش بزرگی از هزینه ساخت سوله 300 متری یا بزرگ تر را همین خرید تجهیزات تشکیل می دهد. به همین دلیل، در بخش بعدی مقاله تولیدکننده ای را معرفی می کنیم که با کیفیت ترین ابزارآلات را با قیمت مناسب به فروش می رساند.

رونیکس

رونیکس؛ عرضه کننده با کیفیت ترین ابزار آلات صنعتی و تجهیزات سوله سازی در ایران

در این مقاله نحوه محاسبه هزینه ساخت سوله صنعتی را به طور کامل بررسی کردیم و متوجه شدیم که خرید تجهیزات، بخش بزرگی از هزینه های ساخت سوله را تشکیل می دهد. برای خرید تجهیزات سوله سازی مانند انواع جرثقیل سقفی یا زنجیری، بالابرها و سایر ابزار آلات صنعتی، مجموعه رونیکس را به شما پیشنهاد می کنیم.

برند معتبر و ایرانی رونیکس یکی از 500 تولید کننده برتر ابزارآلات در دنیا شناخته می شود. این مجموعه همواره تلاش کرده است که با کیفیت ترین ابزارهای تولید داخل را با قیمت مناسب به مشتریان خود عرضه کند. پشتیبانی آنلاین، خدمات پس از فروش گسترده، کیفیت بالای محصولات و قیمت گذاری منصفانه برخی از مزایای خرید ابزار آلات از رونیکس محسوب می شوند. برای مشاهده محصولات رونیکس می توانید وارد سایت ronix.ir شوید یا با شماره تلفن 0216497 تماس بگیرید. کارشناسان این مجموعه در اسرع وقت پاسخ گوی شما خواهند بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 375
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران