پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 596736 تاریخ : 1401/03/08-09:30:34
,10028,10030,
مهم ترین عنصر در مسیر ایجاد تمدن نوین اسلامی،

تأکید دکتر عبدالملکی بر ضرورت "امیدآفرینی"

مهم ترین عنصر در مسیر ایجاد تمدن نوین اسلامی، "امیدآفرینی" است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امیدآفرینی، همسو با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، باید راهبرد اصلی روابط عمومی های وزارت مردم باشد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر «حجت الله عبدالملکی» در همایش ملی «جهادگران امیدآفرین وزارت مردم» که با حضور مدیران روابط عمومی های ادارات کل استانی و سازمان ها و صندوق های تابعه این وزارتخانه برگزار شد، با تقدیر از اهتمام ارزشمند حوزه روابط عمومی وزارت مردم بر انعکاس خدمات و دستاوردهای این وزارتخانه، اظهار داشت: وزارت مردم، اجتماعی ترین وزارتخانه دولت است و از این رو فعالیت های اطلاع رسانی در آن اهمیت فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه تأمین اجتماعی، بهزیستی و فنی و حرفه ای جمعیت زیادی را تحت پوشش داریم، بیان کرد: بیش از 70 درصد مردم با این وزارتخانه در ارتباطند و حل دغدغه های آنان باید در اولویت ما باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: چهار کلان پروژه متناسب با عرصه زندگی مردم و ناظر بر "کار، آتیه، رفاه و اموال مردم" در این وزارتخانه تعریف شده که در مدت نُه ماهی که از عمر دولت سیزدهم می گذرد، بالغ بر 226 اقدام قابل توجه در این وزارتخانه و در محورهای یادشده انجام شده که تشریح و تبیین این اقدامات برای مخاطبان، از سوی دستگاه رسانه ای و روابط عمومی های وزارت، کاری بسیار ضروری و در مسیر امیدآفرینی برای مردم است.

دکتر عبدالملکی افزود: در راه ایجاد تمدن نوین اسلامی و مقدمه سازی ظهور، مهمترین عنصر امیدآفرینی است. در گام دوم انقلاب، امید مبتنی بر ظرفیت های واقعی کشور باید از طریق جهاد تبیین شکل بگیرد و این باید چشم انداز و راهبرد کارشناسان رسانه ای ما باشد.

براساس این گزارش، «علی آقامحمدی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این همایش با ارائه گزارشی از برنامه های اقتصادی و حمایتی نظام برای اقشار مختلف مردم، رسالت جمهوری اسلامی و حکومت اسلامی را برقراری عدالت در جامعه دانست و افزود: در جامعه ای که در آن فاصله بین طبقات مختلف مردم زیاد است، عدالت به معنای مساوات و توزیع یکسان امکانات و حمایت ها نیست و در حکومت اسلامی باید به کسانی که فاقد توانمندی لازم برای اداره زندگی خود هستند و نیز افرادی که مستعد هستند ولی امکان رشد آنها فراهم نشده است، به صورت ویژه توجه شود.

وی با بیان اینکه در ایران، یک میلیون و هشتصد هزار نفر غیرقابل توانمندسازی هستند، ادامه داد: لیست این افراد که به علت کهولت سن، بیماری یا معلولیت یا هر علت دیگر، غیرقابل توانمندسازی هستند، با کد ملی مشخص شده است و باید به این افراد برای ادامه زندگی، کمک رسانی جدی و مستمر انجام شود.

وی بهره مندی از بیمه اجتماعی را حق همه مردم ایران دانست و با تأکید بر اینکه سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه تأمین اجتماعی، از بنیادی ترین اسناد برای تحقق آرمان عدالت است که با اجرای درست و دقیق این سیاست ها از انتقال فقر از یک نسل به نسل دیگر جلوگیری خواهد شد، افزود: بر اساس سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، باید همه آحاد جامعه دارای پوشش تأمین اجتماعی باشند و این وظیفه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که برای همه و از جمله برای برای یک میلیون و 800 هزار نفری که توان بازیابی و توانمندسازی ندارند، در قالب های مختلف خدمات تأمین اجتماعی را مهیا و ارائه کند.

آقامحمدی از مدیران و کارشناسان روابط عمومی ها خواست که فقط به اطلاع رسانی و تبلیغ در مورد این موضوع که چه کارهایی انجام شده نپردازند، بلکه زبان گویای خواست ها و نظرات مردم باشند. وی افزود: روابط عمومی باید زنده، سرحال و پویا باشد و مدیران دستگاه ها را متوجه وظایف اصلی و ماموریت های مهم دستگاه کند.

سیدمرتضی موتورچی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این همایش از رونمایی شبکه انتشار و اطلاع رسانی وزارت مردم (مروارید) خبر داد و افزود: هدف اصلی ایجاد این سامانه، اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای جهاد تبیین و امیدآفرینی از طریق اطلاع رسانی اقدامات و دستاوردهای وزارت مردم است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 233
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران