پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 311954 تاریخ : 1396/10/02-16:26:15
,2,
مبارزه با پولشویی جزو فرهنگ لاینفک بانکداری در بانک ملی ایران است

مبارزه با پولشویی جزو فرهنگ لاینفک بانکداری در بانک ملی ایران است

عضو هیات مدیره و معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه مبارزه با پولشویی عین مشتری مداری است، گفت: مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم جزو فرهنگ لاینفک بانکداری در بانک ملی ایران است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، اولین دوره آموزشی تکمیلی مبارزه با پولشویی امروز با حضور غلامرضا پناهی عضو هیات مدیره و معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران، حسین بارانی معاون منابع انسانی بانک، سیدرضا انواری رییس اداره کل مبارزه با پولشویی بانک، داوود ملک نیا رییس اداره کل آموزش بانک و جمعی از پایوران بانک به صورت همزمان در سراسر کشور به مدت سه روز آغاز شد.

در این مراسم غلامرضا پناهی با تاکید بر اینکه بحث مبارزه با پولشویی از پیش شرط های فعالیت بانکداری است، اظهار کرد: بانکداری جز مدیریت ریسک نیست و حتی در ادبیات بانکداری نیز این واژه با مدیریت ریسک تعریف می شود.

وی با بیان اینکه باید به سمت و سوی انجام فرایندها بر پایه مدیریت ریسک پیش رویم، افزود: امروز مدیرعامل و هیات مدیره بانک توجه ویژه ای به مدیریت ریسک دارند و از مهم ترین ریسک ها نیز ریسک شهرت و اعتبار است.

پناهی ادامه داد: مبارزه با پولشویی در شمول ریسک شهرت قرار می گیرد و هیچ بانکی بدون شهرت و اعتماد نمی تواند به حیات خود ادامه دهد.

عضو هیات مدیره و معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران بیان کرد: بر اساس ماده یک قانون مبارزه با پولشویی، هر نوع عایدی که منشا آن نامشروع باشد، مشمول این قانون خواهد بود و در شرایط امروز کشور، مبارزه با پولشویی یکی از بهترین راه های مبارزه با فساد است.

پناهی با تاکید بر اینکه سیستم های مالی باید به طور دقیق و سنجیده مدیریت شوند، ابراز کرد: عواید نامشروع نباید به راحتی بتوانند وارد کسب و کارهای حلال شوند و در این بین سیستم بانکی یک فیلتر بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه همه باید از قانون مبارزه با پولشویی در کشور حمایت کنند، گفت: در بعد بین المللی نیز برای بازیگری در این عرصه باید قواعد را رعایت کرد بنابراین برای ارتباط اقتصاد و نظام مالی کشور باید الزامات و دستورالعمل های بین المللی مورد توجه قرار گیرد که نیازمند آماده سازی زیرساخت ها و منابع انسانی هستیم.

معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه مبارزه با پولشویی می تواند منجر به شفاف سازی فضای اقتصادی کشور شود، تصریح کرد: گاهی استنباط می شود که مبارزه با پولشویی و یا دریافت اطلاعات از مشتریان در بانک با مشتری مداری منافات دارد در حالی که این استنباط اشتباه است و قطعا مشتریان نیز تمایل دارند تا با بانک های خوشنام کار کنند.

وی با تاکید بر اینکه در دوره آموزشی تکمیلی مبارزه با پولشویی 11 هزار نفر از مدیران بانک با الزامات واحد و آیین نامه های بین المللی در این حوزه آشنا می شوند، گفت: تکلیف فنی و کارایی مبارزه با پولشویی از جمله موارد ارزیابی بانک ها در این زمینه است و ضوابط و مقررات KYC نیز بر شناخت مشتری از سوی بانک تاکید دارد.

پناهی خاطر نشان کرد: با توجه به دامنه بسیار وسیع بانک ملی ایران در خدمت رسانی بانکی در سطح کشور، اگر این بانک خود را به طور کامل با قوانین مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم تطبیق دهد، نظام بانکی با این موضوع تطبیق یافته است.

همچنین داوود ملک نیا رییس اداره کل آموزش بانک ملی ایران نیز در ادامه با تاکید بر اینکه استانداردسازی دوره های آموزشی امسال در دستور کار این اداره کل بوده است، گفت: ما تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گرفتیم و خوشبختانه موفق شدیم تا ایزو 10015 را اخذ کنیم.

وی  با تاکید بر اینکه آموزش های بانک 95 درصد با استانداردهای روز دنیا مطابقت دارد، خاطر نشان کرد: با بازرسی های صورت گرفته از سوی FATF (گروه ویژه اقدام مالی) یک دوره تکمیلی برای مبارزه با پولشویی طراحی و در تمام ادارات امور شعب برنامه ریزی شد و پایان امسال 56 دوره تکمیلی برای بازرسان و کارشناسان خواهیم داشت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 321
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران