پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 623707 تاریخ : 1401/11/23-15:14:48
,13,
غفلت بودجه 1402 از بخش کشاورزی

غفلت بودجه 1402 از بخش کشاورزی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از اینکه در بودجه سال 1402 نسبت به بخش کشاورزی غفلت هایی ایجاد شده گفت: متأسفانه در لایحه بودجه 1402، اعتبار و بودجه لازم به معنای واقعی برای بخش کشاورزی در نظر گرفته نشده است.

به گزارش بانک و صنعت، عبدالله ایزدپناه عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخش بزرگی از اقتصاد ایران وابسته به کشاورزی است گفت: اگرچه خشکسالی ها فشارهای زیادی به کشاورزان وارد کرده اما اساس کار ما کشاورزی است.

وی افزود: اگر در طول این 42 سال پس از انقلاب به جای تمرکز بر سرمایه گذاری حوزه نفت و صنعت بیشتر به کشاورزی می پرداختیم قطعاً الان شاهد نتایج بهتری بودیم.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: امروز دشمن با اعمال تحریم در حوزه های مختلف به ویژه امنیت غذایی به دنبال افزایش فشار به ملت ایران است لذا تلاش مجلس و دولت سیزدهم هم در راستای توجه ویژه به بخش کشاورزی قرار گرفته تا در تهیه محصولات گام های بلندتری را برداریم.
ایزد پناه متذکر شد: با توجه به جمعیت 85 میلیون نفری ایران و اعمال انواع تحریم ها علیه کشورمان، اگر برنامه ریزی درست و مدونی برای حوزه کشاورزی نداشته باشیم مسلماً در حوزه محصولات کشاورزی عقب خواهیم ماند.
این نماینده مجلس با انتقاد از اینکه در بودجه سال 1402 نسبت به بخش کشاورزی غفلت هایی ایجاد شده گفت: متأسفانه در لایحه بودجه 1402، اعتبار و بودجه لازم به معنای واقعی برای بخش کشاورزی در نظر گرفته نشده درصورتیکه برای اجرای الگوی کشت به اعتبارات بیشتری نیاز داریم.
وی افزود: با پیگیری های کمیسیون تلفیق بودجه درمورد این موضوع، مقام معظم رهبری در دیدار وزیر جهاد کشاورزی فرمودند برای این بخش باید از مسیر قانونی و مجلس گام برداشته شود و فرمودند حتی برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی نیز در این بخش باید مسیر قانونگذاری مجلس طی شود.
ایزد پناه با بیان اینکه بخش کشاورزی نیازمند کار جدی است گفت: آنچه که لازم بود در حوزه کشاورزی انصافاً در یک سال و نیم گذشته انجام نشده و الان دولت و مجلس باید کاری کنند تا کشاورزی به قطب اصلی اقتصاد کشور شود.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 343
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران