پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 623787 تاریخ : 1401/11/25-13:11:06
,10029,
علت افزایش کالاهای بهداشتی و آرایشی قاچاق در کشور

مدیرکل پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد؛

علت افزایش کالاهای بهداشتی و آرایشی قاچاق در کشور

مدیرکل پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، علت بالا رفتن آمار کالاهای بهداشتی و آرایشی قاچاق را ناشی از تصمیمات اشتباه در سنوات گذشته دانست.

به گزارش بانک و صنعت ، امیرمحمد پرهام فر، روز سه شنبه بیست و پنجم بهمن 1401 در چهارمین همایش فرآورده های آرایشی و بهداشتی، گفت: کالای قاچاق و تقلبی را باید در کنار هم ببینیم، زیرا آسیب هر دو یکسان است.

وی افزود: در تمامی کشورها، کالاهای ممنوعه ای وجود دارد و غیر از آن، نمی توان مصرف هیچ کالایی را ممنوع و محدود ساخت؛ زیرا، همگان متضرر خواهند شد.

پرهام فر ادامه داد: خیلی از محدودیت ها و ممنوعیت ها در سنوات گذشته از بینش کافی برای تصمیم گیری برخوردار نبود. به طوری که آمار کالاهای آرایشی قاچاق در سال های 98 و 99، بالا رفت.

وی افزود: در حوزه لوازم آرایشی، ما مخالف محدودیت و ممنوعیت هستیم؛ زیرا جامعه دست از مصرف بر نمی دارد.

پرهام فر ادامه داد: به عنوان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دغدغه داشتیم این مشکلات گام به گام حل شود؛ به طوری که در گام اول به سمت آزادسازی واردات مواد اولیه و بالک رفتیم.

وی افزود: از سال 98 تا کنون، توانسته ایم این محدودیت را گام به گام برداریم و در مرحله آخر کار برای واردات بالک فرآورده های آرایشی و بهداشتی به صورت کامل هستیم.

پرهام فر گفت: ایجاد اشتغال و حجم بالای بازار این صنعت، از اهمیت زیادی برخوردار است و باید از موانع رشد فاصله بگیرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 348
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران