پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 620309 تاریخ : 1401/07/23-14:09:42
,10029,4,
عدم بهبودی کامل علائم 50 درصد مبتلایان کووید بعد از گذشت ماه ها

محققان اسکاتلندی می گویند؛

عدم بهبودی کامل علائم 50 درصد مبتلایان کووید بعد از گذشت ماه ها

یک مطالعه جدید نشان می دهد که تقریباً از هر 20 نفری که به کووید مبتلا شده اند، یکی از آنها پس از 6 تا 18 ماه هنوز به طور کامل از عفونت اولیه خود بهبود نیافته اند.

به گزارش بانک و صنعت، در حالی که اکثر افراد پس از ابتلاء به کووید 19 به سرعت و به طور کامل بهبود می یابند، اما برخی از افراد به طیف گسترده ای از مشکلات طولانی مدت مبتلا می شوند.

«جیل پل»، نویسنده این مطالعه از دانشگاه گلاسکو اسکاتلند، گفت: «درک علائم طولانی مدت کووید برای اطلاع رسانی حمایت از سلامت و مراقبت اجتماعی ضروری است.»

این مطالعه در ماه می 2021 برای درک تأثیر بلندمدت عفونت کووید 19 با مقایسه آن با سلامت و آرامش روانی افرادی که آلوده نشده بودند، انجام شد.

دقیقاً علائمی که افراد مبتلا به کووید طولانی تجربه می کردند متفاوت بود، اما این وضعیت بر تمام جنبه های زندگی روزمره تأثیر داشت و کیفیت کلی زندگی افراد را کاهش داد. شایع ترین علائم گزارش شده تنگی نفس، درد قفسه سینه، تپش قلب و مه مغزی بود.

افرادی که در بیمارستان بستری شده بودند، مانند افراد مسن، زنان، افراد از جوامع محروم و افرادی که از قبل مشکلات سلامت جسمی یا روانی داشتند، به احتمال زیاد مبتلا به کووید طولانی مدت بودند.

برای مطالعه این موضوع، محققان بیش از 33000 مورد تأیید شده کووید 19 را تجزیه و تحلیل کردند و آنها را با تقریباً 63000 نفر از جمعیت عمومی که هرگز مبتلا نشده بودند، مقایسه کردند. هر دو گروه در 6، 12 و 18 ماه بعد از طریق پرسشنامه پیگیری شدند. حدود 13 درصد از افراد شرکت کننده در این مطالعه بهبودی را در طول زمان گزارش کردند، اما 11 درصد برخی از علائم را گزارش کردند.

محققان خاطرنشان کردند، افرادی که عفونت های بدون علامت داشتند و کسانی که قبل از عفونت واکسینه شده بودند، به طور کامل یا تا حدی در برابر علائم طولانی مدت کووید محافظت شدند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 336
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران