پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 593389 تاریخ : 1400/11/04-09:38:53
,17,14,4,
صنعت گردشگری تا 2024 هم به دوران قبل کرونا بر نمی گردد

تبعات اقتصادی سنگین کووید 19؛

صنعت گردشگری تا 2024 هم به دوران قبل کرونا بر نمی گردد

سازمان ملل پیش بینی کرده است که صنعت گردشگری در سراسر جهان تا سال 2024 هم به سطح قبل از همه گیری بیماری کرونا باز نمی گردد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از راشاتودی، سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) اعلام کرد که گردشگری جهانی در مقایسه با سال 2020 در سال گذشته 4 درصد افزایش داشته است.

این گزارش آورده است که سال 2020، بدترین سال ثبت شده صنعت گردشگری جهانی در طول تاریخ بود، زیرا گردشگری به میزان 73 درصد کاهش یافت، این در حالی است که در این سال بیماری کرونا در سراسر جهان کاهش پیدا کرده بود اما در اوایل سال جاری نیز شیوع دوباره اومیکرون به گردشگری لطمه وارد کرده است.

به گفته این نهاد سازمان ملل، انتظار نمی رود که ورود گردشگران به سراسر جهان تا سال 2024 به میزان قبل از شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان برگردد، به طوری که این سازمان در گزارشش آورده است که «سرعت بهبود گردشگری در سراسر مناطق جهان به میزان مختلف محدودیت های رفت آمد و حمل و نقل کشورها، نرخ واکسیناسیون و اعتماد مسافران، برمی گردد».

در اروپا و آمریکا، تعداد گردشگران خارجی در سال گذشته نسبت به سال 2020 به ترتیب 19 و 17 درصد افزایش یافته است. در همین حال، در خاورمیانه، گردشگری در سال گذشته 24 درصد کاهش یافت، در حالی که در منطقه آسیا و اقیانوسیه گردشگری 65 درصد کمتر از سطح سال 2020 و 94 درصد کمتر از سطح قبل از شیوع ویروس کرونا بود.

این سازمان افزایش 30 تا 78 درصدی گردشگری خارجی را در سال جاری طی سال 2021 پیش بینی کرده بود این در حالی است که گردشگری بسیار پایین تر از سال 2019 صورت گرفت.

درآمد گردشگری در سال 2020 نسبت به سال قبل آن 72 درصد کاهش داشته است، در همین خصوص این سازمان آورده است که سهم اقتصادی گردشگری در سال 2021 [که در تولید ناخالص داخلی مستقیم گردشگری اندازه گیری می شود] 1.9 تریلیون دلار تخمین زده می شود که بالاتر از 1.6 تریلیون دلار در سال 2020 است، اما این میزان هنوز بسیار کمتر از ارزش قبل از همه گیری 3.5 تریلیون دلار بود، است.

آخرین براوردهای ضربه شیوع بیماری کرونا بر صنعت گردشگری ایران نشان می دهد خسارت مالی صنعت گردشگری ایران در دوران کرونا فراتر از 32 هزار میلیارد تومان شده و آمار بیکاری در این صنعت، طبق اعلام معاونت گردشگری، به بیش از 44 هزار نفر رسیده است.

مراکز بین راهی، مراکز پذیرایی، اقامتگاه های بومگردی، راهنمایان گردشگری و مؤسسات آموزشی به ترتیبِ میزان زیان مالی و بیکاری، از دیگر گروه های خسارت دیده در صنعت گردشگری به شمار می آیند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 245
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران