پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 636647 تاریخ : 1402/03/16-10:54:56
,14,
سومین شب اقامت در بومگردی ها در تابستان رایگان است/ پیشنهاد افزایش تعطیلات روی میز دولت

سومین شب اقامت در بومگردی ها در تابستان رایگان است/ پیشنهاد افزایش تعطیلات روی میز دولت

رئیس جامعه انجمن های حرفه ای اقامتگاه های بومگردی ایران از ارائه تسهیلات خاص از رایگان بودن سومین شب اقامت گرفته تا تخفیف 20 تا 30 درصدی در دومین شب اقامت خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت، مصطفی فاطمی (مدیرکل گردشگری داخلی و دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر) با اشاره به آماده سازی طرح تعطیلات تابستانه، گفت: با پایان یافتن تعطیلات نیمه خردادماه، در کل تابستان تعطیلی نخواهیم داشت از این رو شاهد افزایش حجم سفر در این ایام بودیم.

او درخصوص روند ارائه و پیشنهاد طرح تعطیلات تابستانی نیز گفت: در تابستان با تعطیلی مدارس روبه رو هستیم که امکان سفر برای خانواده ها بیشتر فراهم می شود اما در کل تابستان تعطیلات اداری نداریم از این رو معتقد هستیم این شرایط، توزیع مکانی سفر را تسهیل می کند و می توان خدمات بهتری را ارائه داد.

به گفته فاطمی، طرح تعطیلات آخر هفته توسط دولت مصوب شده و برای تایید مجلس ارائه شده و به نظر نمی رسد که مشکلی در این خصوص وجود داشته باشد. طرح دیگر در خصوص ساماندهی کلی تعطیلات در طول سال است که در هفته آینده نشستی در این خصوص خواهیم داشت. احتمالا پیشنهاد افزایش تعطیلات را خواهیم داشت. مهم آن است که دولت این مهم را بپذیرد اما فعلا در مرحله کارشناسی است و به محض نهایی شدن اعلام خواهیم کرد.

از برداشت محصول تا تاسوعا و عاشورا

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر همچنین درخصوص برگزاری رویدادهای تابستان گفت: باتوجه به آنکه همزمان با تابستان سال جاری وارد ایام محرم نیز می شویم از این رو تورهای زیارتی اربعین و تورهای گردشگری مذهبی فعال خواهند شد و رویدادهای ما نیز به سمت رویدادهای مذهبی و معنوی پیش خواهد رفت. البته با توجه به آنکه درتابستان با حجم کمتری از سفرهای گردشگران خارجی روبه رو هستیم از این رو سعی مان برآن است تا برنامه ریزی های لازم برای برگزاری تورهای تاسوعا و عاشورا و تورهای اربعین را داشته باشیم. برنامه ریزی ستاد اربعین نیز آغازشده و حدود دو ماه از تابستان در این حوزه جای می گیرد.

او یادآور شد: البته بخشی از رویدادهای ما از نیمه خردادماه آغاز می شود که از جشنواره اسب که در استان های کرمانشاه، خراشان شمالی و یزد برگزار می شود گرفته تا جشنواره برداشت محصول که در استان های مختلف برگزار می شود را شامل می شود. در شهریور ماه نیز شاهد برگزاری جشنواره هایی در حوزه برداشت محصول خواهیم بود.

تسهیلات ویژه بومگردی ها

مدیرکل گردشگری داخلی همچنین از ارائه طرحی برای تابستان خبر داد که به موجب آن اقامتگاه های بومگردی تسهیلات و خدمات ویژه ای به مسافران اختصاص خواهند داد و گفت: هر استان تسهیلات ویژه ای ارائه خواهند داد.

یاور عبیری (رئیس جامعه انجمن های حرفه ای اقامتگاه های بومگردی ایران) نیز درخصوص تسهیلاتی که واحدهای بومگری در تابستان به گردشگران ارائه خواهند داد، گفت: در تابستان هر خانواده هایی که برای سفر خود اقامت در واحدهای بومگیردی را انتخاب کند و 3 شب در این واحدها داشته باشد، شب سوم رایگان خواهد بود و اگر دو شب اسکان داشته باشند نرخ شب دوم با 20 تا 30 درصد تخفیف در نظر گرفته خواهد شد. این مهم نیز به تمام واحدهای بومگری اعلام شده و در تابستان اعمال می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 336
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران