پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 596193 تاریخ : 1401/02/21-11:32:48
,17,15,16,
ریسک های سرمایه گذاری در بیت کوین

ریسک های سرمایه گذاری در بیت کوین

از آن جایی که بیت کوین از پرنوسان ترین ارزهای دیجیتال است، ریسک های سرمایه گذاری در بیت کوین نیز بالا است. پس اگر به دنبال یک سرمایه گذاری امن هستید، هرگز به سمت خرید و فروش بیت کوین نروید.

به گزارش بانک و صنعت، از آن جایی که بیت کوین از پرنوسان ترین ارزهای دیجیتال است، ریسک های سرمایه گذاری در بیت کوین نیز بالا است. پس اگر به دنبال یک سرمایه گذاری امن هستید، هرگز به سمت خرید و فروش بیت کوین نروید. البته تمامی ارزهای دیجیتال دارای نوسانات هستند و برخی از ارزهای دیگر حتی نوسانات بالاتری هم دارند. ولی ریسک سرمایه گذاری در بیت کوین تنها در نوسانات آن خلاصه نمی شود.

نکات مهم قبل از خرید بیت کوین

اولین نکته ؛ پول شما در بیت کوین از نوسانات ارزش در امان نیست. خرید و فروش بیت کوین سرمایه گذاری بی ثباتی است. پس اگر به دنبال یک سرمایه گذاری ایمن همراه با بازده تضمین شده هستید، هرگز سمت سرمایه گذاری در بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری نروید. نوسانات اخیر بیت کوین چیزی حدود 30000 تا 60000 دلار بود. بیت کوین تنها ارز دیجیتال پرریسک نیست، بلکه بسیاری از سکه های کوچک تر نیز ریسک های بیشتری دارند.

ریسک سرمایه گذاری در بیت کوین

این روزها بزرگ ترین ریسک سرمایه گذاری در بیت کوین، خطر هک و کلاهبرداری از آن است. طبق داده های کمیسیون تجارت فدرال، جرائم مربوط به ارزهای دیجیتال در حال افزایش است. این موضوع منجر به ضرر 1900 دلاری بسیاری از سرمایه گذاران شده که در تاریخ اکتبر 2020 تا مارس 2021 اتفاق افتاد. طبق گفته FTC، بیشتر جرائم مربوط به ارزهای دیجیتال شامل کلاهبردارانی می شود که از ارز دیجیتال دیگران برای پرداخت خود استفاده می کنند. یکی از علائم کلاهبرداری این است که فرد به شما می گوید باید با ارز دیجیتال پرداخت کنید.

برای جلوگیری از کلاهبرداری باید از پیشنهادات ناخواسته مربوط به ارزهای دیجیتال خودداری کنید. خودتان با استفاده از یک صرافی معتبر سکه های خود را خریداری کنید.

ایمن سازی بیت کوین

یکی دیگر از موارد ریسک سرمایه گذاری در بیت کوین امکان سرقت از کیف پول ارزهای دیجیتال شما توسط هکرها است. همچنین، می توانند از صرافی های ارزهای دیجیتال سرقت کنند. پس مهم است که ارزهای دیجیتال خود را در مکانی امن ذخیره کنید. عادات ایمنی را جدی گرفته و به خوبی آنها را رعایت کنید.

صرافی ارزهای دیجیتال از کیف پول های داغ برای ذخیره سازی سکه های شما استفاده می کنند. ولی باید بدانید که این کیف پول ها به دلیل آنلاین بودن، همچنان مستعد هک هستند. کوین های شما که در کیف پول صرافی نگهداری می شود، مانند پول شما در بانک تحت بیمه FDIC نیست. پس، قبل از خریداری، نسبت به پلتفرم معامله کننده و نگهداری ارز دیجیتال خود مطمئن شوید. تا نکات ایمنی به خوبی در آن رعایت شود. برخی از این اقدامات ایمنی، نگهداری مقدار زیادی از سرمایه شما در سردخانه (کیف پول های سرد) و استفاده از احراز هویت دومرحله ای است.

بسیاری از کارشناسان می گویند، بهترین راه برای محافظت از دارایی ارزهای دیجیتال، نگهداری آنها در یک دستگاه آفلاین است. این دستگاه ها به اینترنت متصل نیستند و مانند یک درایو USB عمل می کنند. البته ذخیره سازی سرد هم خطراتی دارد. یکی از این خطرات، فراموش شدن رمز عبور و عدم دسترسی به سرمایه گذاری است.

آیا ریسک سرمایه گذاری در بیت کوین بالا است؟

بیت کوین ارز پرنوسانی است و نسبت به بسیاری از سهام، نوسانات بالاتری دارد. همین موضوع، بیت کوین را به یکی از دارایی های پرریسک تبدیل می کند. اما از آن جایی که عملکرد تاریخی بیت کوین نسبت به P&S 500 بهتر بوده، بسیاری از سرمایه گذاران به بیت کوین رو آوردند. قبول چنین سرمایه گذاری پر ریسکی تنها از یک سرمایه گذار با تجربه بر می آید.

بیت کوین چه مشکلاتی دارد؟

هر چه محبوبیت بیت کوین بیشتر می شود، استفاده از آن نیز کندتر و پرهزینه تر می شود. اعتبار سنجی با ارز دیجیتال بیت کوین تقریباً 10 دقیقه طول کشیده و هزینه این تراکنش در سال جاری به حدود 20 دلار رسیده است. همچنین، ارزش بیت کوین بسیار بی ثبات است و به همین دلیل، ریسک سرمایه گذاری در بیت کوین بالا می رود.

آیا امکان هک شدن بیت کوین وجود دارد؟

تراکنش های مربوط به خرید و فروش بیت کوین در یک دفتر دیجیتال به نام بلاک چین ثبت می شود. فناوری بلاک چین و بررسی مداوم این سیستم توسط کاربران ریسک سرمایه گذاری در بیت کوین به دست هکرها را دشوار می کند. با همه این تفاسیر، هکرها می توانند از طریق دسترسی به کیف پول کاربران، از بیت کوین آنها سرقت کنند.


حسین جواهریان



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 288
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران