پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 520600 تاریخ : 1399/07/12-12:06:42
,15,
رونمایی از مرکز نوآوری فضایی در هفته جاری

به مناسب فرارسیدن هفته جهانی فضا 2020 انجام می شود؛

رونمایی از مرکز نوآوری فضایی در هفته جاری

پژوهشگاه فضایی ایران در نظر دارد در هفته جهانی فضا، از فاز نخست مرکز نوآوری فضایی رونمایی کند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، مجمع عمومی سازمان ملل در سال 1999 قطعنامه ای را تصویب کرد که به موجب آن، چهارم تا دهم اکتبر هر سال (13 تا 19 مهرماه) به عنوان «هفته جهانی فضا»، درنظر گرفته شد. این هفته حد فاصل دو رویداد تاریخی فضایی یعنی پرتاب نخستین ماهواره جهان (اسپوتنیک) و امضای نخستین معاهده استفاده صلح آمیز از فضای ماوراء جو در سازمان ملل است. هدف از این کار، ترویج و توسعه دانش فضایی و آشنا کردن مردم و جوانان از نقش فناوری فضایی در زندگی انسان ها روی زمین اعلام شده است.

مرتضی نیک خو مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی این پژوهشگاه در خصوص آخرین وضعیت پروژه های ملی و توسعه زیرساخت های فضایی کشور گفت: ما در مجموعه پژوهشگاه، بر این باوریم که با ارتقای سطح آگاهی احاد جامعه از مثمر ثمر بودن خدمات فضاپایه در زندگی مردم، سطح پذیرش و حمایت روانی جامعه از فعالیت های پژوهشگران و متخصصین فضایی کشور، توسعه خواهد یافت.

پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به شعار امسال هفته جهانی فضا، «ماهواره ها زندگی را بهتر می کنند» اظهار داشت: مطابق با اهداف تعیین شده در این شعار، برنامه هایی تبیین شده تا کاربردهای مهم ماهواره ها و سرریز فناوری های فضایی مانند پایش و پیش بینی تحولات جوی و هواشناسی، پایش و سنجش از راه دور زمین، کاوش در اعماق کیهان، پایش حوادث غیرمترقبه مثل سیل و زلزله، پزشکی از راه دور و حفاظت از محیط زیست که موجب تحول در عرصه های مختلف زندگی بشر شده اند را بیشتر به مردم ایران بشناسانیم.
نیک خو خاطر نشان ساخت: امسال در سراسر دنیا برنامه های گرامی داشت هفته جهانی 2020 به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا، به گونه ای متفاوت برگزار خواهد شد. از این رو، ما نیز در پژوهشگاه فضایی ایران با در نظر گرفتن این شرایط، غالبا از بستر فضای مجازی برای اجرای برنامه های بزرگداشت هفته جهانی 2020 استفاده می کنیم.
افتتاح آزمایشگاه ابوریحان بیرونی و مرکز یکپارچه سازی سامانه های پیشرانش فضایی، رونمایی از فاز نخست مرکز نوآوری فضایی و برگزاری وبینارهای «ماهواره ها چگونه زندگی بشر را بهتر می کنند» و «آموزش فضایی در منطقه آسیا – اقیانوسیه» از جمله برنامه هایی هستند که برای هفته جهانی فضا در نظر گرفته شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 235
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران