پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 617560 تاریخ : 1401/04/14-10:25:40
,16,
راهنمای خرید انواع اسپری نازل

راهنمای خرید انواع اسپری نازل

اسپری نازل وسیله ای است که برای توزیع یکنواخت مایعات و افزایش سطح پاشش استفاده می شود و برای انتخاب یک اسپری نازل مناسب باید به نوع سیال و شرایط محیطی توجه شود.

به گزارش بانک و صنعت ، اسپری نازل وسیله ای است که برای توزیع یکنواخت مایعات و افزایش سطح پاشش استفاده می شود. با استفاده از یک اسپری نازل خوب و باکیفیت می توان سرعت انجام کار را بیشتر کرد و همچنین در مصرف مایعات صرفه جویی کرد. برای انتخاب یک اسپری نازل مناسب باید به نوع سیال و شرایط محیطی توجه شود. در ادامه به بررسی اسپری نازل و مزایا و کاربردهای آن و همچنین انواع افشانک می پردازیم. در پایان، لیستی از تولیدکنندگان و فروشندگان اسپری نازل را معرفی می کنیم تا با خیال راحت اقدام به خرید اسپری نازل کنید.

اسپری نازل چیست؟

از اسپری نازل برای پراکنده شدن و افزایش سطح تماس مایعات استفاده می شود. استفاده از اسپری نازل باعث می شود تا فشار و ضربه برخورد مایعات با سطح بیشتر شود. انواع اسپری نازل با یک یا چند خروجی در بازار وجود دارد. اسپری نازل تک سیاله بسیار پرکاربرد است و بازدهی بیشتری دارد. در اسپری دوسیاله از هوای فشرده استفاده می شود و قطراتی با سایز بسیار کوچک تولید می شود. از اسپری نازل در بسیاری از صنایع مانند فولاد، پتروشیمی، آتش نشانی، رنگ آمیزی، کشاورزی و… استفاده می شود. جنس اسپری نازل معمولاً از استیل، برنجی، پلاستیکی و پلی پروپیلن است که بر اساس نوع کاربردشان، هرکدام مزایای خاص خود را دارند.

اسپری نازل به دو شکل میکس داخلی و میکس خارجی است. در اسپری نازل میکس داخلی، دو سیال در داخل افشانک باهم تلفیق می شوند و یک اسپری با سرعت بالا تولید می کنند. این افشانک برای جریان هایی با ویسکوزیته بالا مناسب است. در اسپری نازل میکس خارجی، سیالات خارج از افشانک باهم تماس پیدا می کنند.

اسپری نازل

انواع اسپری نازل و الگوهای پاشش آن ها

اسپری نازل با توجه به کاربردشان دارای الگوهای پاششی متنوعی هستند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

اسپری نازل مارپیچی

نازل مارپیچی برای آب هایی با سختی زیاد مناسب است چون گرفتگی نازل در این نوع کمتر است. در نازل مارپیچی، سیال از یک مسیر مارپیچی عبور کرده و به قطرات ریزی اتومایزه می شود.

اسپری نازل چرخش محوری

در نازل چرخش محوری به وسیله پره داخلی نازل، سیال به چرخش درمی آید. این اسپری نازل از پرکاربردترین افشانک ها در صنعت است که مایع را به صورت یکنواخت پاشش می کند.

اسپری نازل خطی

اسپری نازل خطی در شستشو و رسوب زدایی نقش زیادی را ایفا می کند. سیال پس از عبور از یک روزنه کوچک، الگوی پاشش تخت و نازکی را ایجاد می کند.

اسپری نازل مه پاش

در این افشانک، سیال با فشار زیادی عبور کرده و در زمان خروج به شکل پودری یا مه درمی آید. نازل مه پاش برای خنک کاری و تولید رطوبت بسیار مناسب است. قطرات خارج شده از اسپری، عمدتاً بسیار ریز و کوچک هستند.

اسپری نازل مخروطی

توزیع یکنواخت آب از مهم ترین ویژگی های اسپری نازل مخروطی است. زاویه پاشش اسپری نازل مخروطی در انواع 60 تا 90 درجه، 15 تا 30 درجه و زاویه 120 درجه وجود دارد و به صورت گرد یا مربعی امکان پاشش دارد.

کاربرد اسپری نازل

پاشش سیالات در بسیاری از صنایع نیاز است و به همین علت انواع مختلفی از اسپری نازل تولید و عرضه شده است. از اسپری نازل برای کاربردهای متنوعی استفاده می شود که در ادامه به بررسی مهم ترین آن ها می پردازیم.

1. توزیع یکنواخت سیالات و افزایش سطح پاشش، مهم ترین کاربرد اسپری نازل است.

2. برای کنترل میزان مایعات و تنظیم سرعت آن ها از انواع اسپری نازل استفاده می شود.

3. برای کنترل بوی نامطبوع در برخی از صنایع، اسپری نازل نقش مهمی را ایفا می کند. با استفاده از اسپری نازل، محلول بوزدا را به شکل پودری در محیط پاشش می کنند تا بو از بین برود. معمولاً برای این مورد از اسپری نازل مه پاش استفاده می شود.

4. برای کنترل گردوغبار از انواع اسپری نازل استفاده می شود تا کارکنان و تجهیزات از مضرات گردوغبار در امان بمانند.

نکات مهم در هنگام خرید اسپری نازل

توجه به برخی نکات در هنگام خرید اسپری نازل باعث می شود تا خریدی باکیفیت و مقرون به صرفه را انجام دهید. در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین نکات می پردازیم.

1. در هنگام خرید اسپری نازل حتماً به میزان دمای سیال عبوری از نازل توجه کنید. با توجه به دمای سیال عبوری، متریال مناسب اسپری نازل را انتخاب کنید. چنانچه دمای سیال بسیار بالا است می توانید از نوع برنجی یا استیل استفاده کنید.

2. خوردگی با توجه به تغییرات شرایط محیطی و نوع سیال در افشانک ها اتفاق می افتد. پلاستیک مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد.

3. درصورتی که سیال عبوری ساینده بوده و یا فشار بالا است باید از اسپری نازل با جنس استیل، سرامیک و یا سیلیکون کاربید استفاده کنید.

4. قدرت پمپ و فشار تولیدی آن، از نکات مهمی است که باید در زمان خرید به آن دقت کنید و با توجه به نیازتان نوع مناسب را خریداری کنید.

5. در هنگام خرید اسپری نازل به خواص و ویژگی های سیال عبوری توجه داشته باشید.

6. از اسپری نازل در چه محیطی می خواهید استفاده کنید. توجه به محیط به شما در خرید یک اسپری نازل با الگوی پاشش مناسب کمک می کند.

نازل برج خنک کننده

یکی از قطعات مهم در برج خنک کننده، اسپری نازل است که وظیفه پاشش آب با فشار و شعاع مناسب را بر روی سطح پرکن ها به عهده دارد. برای حذف گرما از ماشین آلات و فرایندهایی که حاوی مواد داغ است، از اسپری نازل استفاده می شود. افشانک های برج خنک کننده در شکل های اسپری کننده، قطره پاش، مه پاش وجود دارند.

خرید اسپری نازل از بهترین تولیدکنندگان و فروشندگان

اسپری نازل هایی که در برابر سایش، خوردگی و دمای بالا از مقاومت زیادی برخوردار هستند معمولاً قیمت بیشتری دارند و هزینه کل را افزایش می دهند اما به این نکته توجه داشته باشید که عمر طولانی تر این نازل ها موجب صرفه جویی در زمان و هزینه های نگه داری می شود. انواع متفاوتی از اسپری نازل وجود دارد که هرکدام کاربردها و مزایای خاص خود را دارند و با توجه به نیازتان می توانید یکی از آن ها را انتخاب و خریداری کنید.

نکته مهم دیگری که هنگام خرید اسپری نازل باید دقت کنید، شناسایی و انتخاب فروشندگان معتبر است تا خریدی مطمئن و باکیفیت داشته باشید. کیفیت بالا، تضمین قیمت و اصالت کالا با خرید از فروشندگان معتبر و باسابقه تضمین می شود. برای اینکه در هنگام خرید دچار سردرگمی نشوید، ما در سایت جویشگر فهرستی از برترین تولیدکنندگان اسپری نازل را آماده کرده ایم تا با بررسی آن ها بتوانید بهترین خرید را انجام دهید. رسالت ما در سایت جویشگر کمک به خریداران و فروشندگان است. در سایت جویشگر، خریداران می توانند با خیال راحت خرید خود را از فروشندگان معتبر انجام دهند و فروشندگان می توانند محصولات و خدمات خود را ارائه دهند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 248
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران