پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 634788 تاریخ : 1402/01/01-22:26:59
,2,
دریافت شماره شبا بانک کشاورزی با شماره کارت

دریافت شماره شبا بانک کشاورزی با شماره کارت

نحوه دریافت شماره شبا بانک کشاورزی، تفاوت شماره شبا، حساب و کارت و همینطور شبا بانک کشاورزی در چیست

به گزارش بانک و صنعت ، خودم مدت زیادی نیست که با شماره شبا آشنا شدم، اما تحقیقات و آشنایی کامل در رابطه با آن را انجام دادم و قصد دارم شما را در جریان این اطلاعات کسب شده و دریافت شماره شبا بانک کشاورزی با شماره کارت بگذارم. پس در ابتدای همین مطلب به شناخت شماره شبا خواهیم پرداخت تا اگر کلمه ی شبا برای شما معنای تازه ای دارد با آن آشنا شوید. شما می تونید در ادامه مطلب با تفاوت شماره شبا، حساب و کارت و همینطورشبا بانک کشاورزی آشنا شوید و در آخر چیزی که به آن خواهیم پرداخت نحوه دریافت شماره شبای حساب خودتان است. پس با ما همراه باشید.

تاریخچه شماره شبا

کلمه شبا یا تلفظ صحیح آن که به صورت sheba می باشد، بر گرفته از کلمه انگلیسی آنIBAN است، حالا کلمه IBAN چیست؟

در گذشته شیوه های مختلفی برای شناسایی حساب های بانکی وجود داشت که باعث سردرگمی برخی از کاربران می شد. این اتفاق بیشتر اوقات باعث از بین رفتن اطلاعات تراکنش ها نیز می شد برای همین در سال 1997 برای رفع این اتفاقات و مشکلات سازمان ایزو(ISO) که یک موسسه بین المللی استاندارد جهانی می باشد، یک استاندارد جدید تحت عنوان ISO13616 تعریف کرد و با توجه به این استاندارد شماره حساب های بین اللملی International bank account number که مخفف آن IBAN است و در بالا خدمت شما عرض کردم، از این استاندارد پیروی می کنند و ایران از سال 2007 استفاده آن را برای حواله های ارزی اجباری و نام آن به طور اختصار شبا شناخته می شود، شماره شبا برای مبادلات بین بانکی داخل کشور هم استفاده می شود.

دریافت شبا بانک کشاورزی

اگر نمی دانید ظاهر شماره شبا به چه صورت است برای شما یک مثال خواهم زد:

IR910160000000000012343523

یک شماره شبای بانک کشاورزی تشکیل شده از 24 عدد و دو حروف IR که نشان دهنده بانک جمهوری اسلامی می باشد. اگر دو عدد اول یعنی 91 را جدا کنیم به سه رقم بعدی یعنی 016 دست خواهیم یافت این سه رقم نشان دهنده شناسه اختصاصی آن بانک بوده که برای بانک کشاورزی همین شماره 016 می باشد و برای باقی شماره شبا ی بانک های دیگه متفاوته.

بانک کشاورزی یک بانک تخصصی و بسیار قدیمی و مورد اطمینان می باشد که در سال 1312 تاسیس شد،و با حدود 85 سال تجربه در حال خدمت رسانی می باشد همینطور این بانک مورد تایید بانک مرکزی است و در حال حاظر 1817 شعبه دارد که عدد چشم گیری به نظر می آید،و همینطور به اتفاق دیگری که میتوان اشاره کرد ادغام دو بانک تعاون کشاورزی و بانک توسعه کشاورزی در سال 1358 است.

تفاوت شماره شبا با شماره حساب

تا اینجا با کلیت شماره شبا آشنایی پیدا کردید اما احتمالا تفاوت آن را با شماره حساب نمی دانید، مشکلی نیست برای شما در ادامه مطلب توضیح خواهم داد.

شماره حساب شناسه اصلی حساب شما می باشد، یعنی فرقی نمی کند حساب شما چه نوعی باشد،(جاری یا سرمایه گذاری...)، یک شماره حساب به شما تعلق می گیرد. چون که برای هر بانک تعداد رقم های حساب یکسان نیس برای شما مثال نخواهم زد تا گمراه نشوید، از شماره حساب برای انتقال وجه درون بانکی هم می توان استفاده کرد اما برای بین بانکی مشکل خواهد بود. همینطور برای بدست آوردن اطلاعات حساب به شماره حساب نیاز خواهید داشت.

شماره کارت

شماره کارت که شباهت زیادی به شماره شبا داره اما کاملا متفاوته. در بیشتر وقت ها برای حساب های سپرده کوتاه مدت شخصی صادر می شود و استفاده روزانه از آن زیاد است. برای مثال خرید کردن و انتقال وجه بین بانکی. همینطور شماره کارت دارای یک تاریخ انقضا است که قابل تمدید می باشد.

شماره شبا بانک کشاورزی

در کل شماره شبا که در اوایل مطلب به آن پرداختیم یک شناسه ثابت و یکتا است که برای هر شماره حساب تعلق می گیرد. شماره شبا برای انتقال وجه بین بانکی کاربردی است.

اگر بخواهیم این سه را باهم مقایسه کنیم که کدام کارآمد تر است، بیشتر بستگی به نوع کاربرد شما دارد. به عنوان مثال شماره حساب که برای انتقال وجه داخلی استفاده می شود و برای استفاده روزانه مناسب نیست. پس شماره کارت برای کار های روزمره شما مناسب است، می توانید خرید های روزانه خود را انجام دهید و انتقال وجه بین بانکی داشته باشید اما محدود به حداکثر مبلغ 3 میلیون تومان در روزه.

خوب اگر بخواهیم مبالغ بیشتر انجام بدیم تکلیف چیه؟ در اینجاست که باید از شماره شبا استفاده کرد با داشتن شبا می تونید به کمک سامانه های الکترونیکی پایا و ساتنا حداکثر مبلغ 50 میلیون در روز انتقال وجه انجام دهید. این دو سامانه یعنی پایانه انتقال وجه پایا تا مبلغ 15 میلیون در روز و ساتنا مبالغ بیشتر و بزرگ تر حداکثر 50 میلیون در روز می تونید انتقال دهید. سیستم کار این دو سامانه به صورتی است که هردو اول به سامانه بانک مرکز متصل میشن، سپس پس از دریافت تایید بانک مقصد انتقال وجه انجام می شود. ساتنا سرعت بسیار زیادی در انتقال وجه دارد ولی پایا خیر به طوری که شاید حتی به یک روز اداری یا اگر آخر وقت درخواست دهید تا پایان روز دیگر طول خواهد کشید.

حالا دریافت شماره شبا بانک کشاورزی با شماره کارت

به صورت خیلی آسان و راحت، می توانید به دو صورت حضوری و یا اینترنتی برای دریافت شماره شبا بانک کشاورزی با شماره کارت اقدام کنید.

اما با توجه به دوران مریضی کرونا و مجازی شدن همه چیز پیشنهاد ما دریافت شماره شبا غیر حضوری هم از جهت سهولت امر و هم از نظر درخانه ماندن است. اما باز هم بستگی به راحتی خودتان در یکی از روش های زیر می توانید یکی را انتخاب کنید.

برای دریافت حضوری می توانید به بانک خود مراجعه کنید اما چون معمولا بانک ها بسیار شلوغ می باشند این کار را توصیه نمی کنیم، روش دیگر دریافت حضوری استفاده از عابربانک یا خودپرداز بانک خود می باشد.

اما روش اینترنتی دریافت شماره شبا بانک کشاورزی با شماره کارت؛ سایت ها و سامانه های زیادی این کار را برای شما انجام می دهند. بهترین راه استفاده از سایت خود بانک کشاورزی است. این سامانه توسط خود بانک کشاورزی راه اندازی شده و قابل اعتماد می باشد. حال کافیست اسم بانک کشاورزی را سرچ کنید وارد سایت شوید و گزینه دسترسی سریع را فشار دهید سپس در بین گزینه ها، مشاهده شماره شبا را لمس کنید و سپس با به همراه داشتن شماره حساب یا شماره کارت، شبای خود را بدست آورید.

همچنین میتوانید از سامانه های مورد اطمینان تهران شارژ یا سامانه رده نیز برای دریافت شماره شبا بانک کشاورزی با شماره کارت استفاده کنید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 407
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران