پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 621224 تاریخ : 1401/08/23-08:51:24
,10029,
درمان کووید با روش های ایمنی  درمانی سرطان

درمان کووید با روش های ایمنی درمانی سرطان

استاد آزمایشگاه جکسون آمریکا از روش های سلول درمانی کارتی برای از بین بردن مؤثر ویروس سارس-کوو-2 قبل و بعد از عفونت در شرایط آزمایشگاهی استفاده می کند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل ازیوروکالرت، میلیون ها نفر به دلیل عفونت کووید-19 جان خود را از دست داده اند و میلیون ها نفر دیگر همچنان بیماری مزمن و کووید طولانی مدت را تجربه می کنند که این امر کشف ابزارهای پیشگیری عملی، در دسترس و قدرتمند سارس-کوو-2 و درمان های کووید-19 را ضروری می کند.

در موسسه تحقیقاتی غیرانتفاعی زیست پزشکی، آزمایشگاه جکسون برای پزشکی ژنومیک، دکتر دریا اونوتماز و گروه تحقیقاتی وی روشی را که اغلب یک روش درمانی سرطان است برای از بین بردن ویروس سارس-کو-2 اقتباس کرده اند.

یافته های این تحقیق چندین راهبرد مبتنی بر ایمنی را برای کشف درمان و پیشگیری از کووید-19 نشان می دهد.

اولین روش ایمنی درمانی بر روی پروتئین اسپایک موجود در سارس-کوو-2 و گیرنده سلول میزبان، آنزیم مبدل آنژیوتانسین 2 (ACE2) متمرکز است. پروتئین سنبله مولکولی روی سطح ویروس، مسئول آلوده کردن سلول های میزبان سالم است. این پروتئین از طریق گیرنده آنزیم مبدل آنژیوتانسین 2 وارد سلول می شود و به اران آی ویروسی اجازه می دهد تا کنترل خود را آغاز کند.

در تحقیق اونوتماز، سلول های تی با سلول های ضد اسپایک و ضد آنزیم مبدل آنژیوتانسین 2 کارتی سل برای هدف قرار دادن پروتئین اسپایک یا گیرنده آنزیم مبدل آنژیوتانسین 2 با ویژگی و کارایی بالا در انواع مختلف سلول های آلوده، مهندسی شدند.

روش دوم ایمنی درمانی وسیله ای مبتنی بر آنتی بادی برای پیشگیری از عفونت کووید-19 فراهم می کند. سلول های تی با یک آنتی بادی دارای خاصیت دوگانه ادغام و با آنزیم مبدل آنژیوتانسین 2 مهندسی شدند تا سلول های تی خود بیمار را برای از بین بردن سلول های آلوده ای که پروتئین اسپایک سارس-کوو-2 را روی سطح خود نشان می دهند، فعال کند. درمان آنزیم مبدل آنژیوتانسین 2 دارای خاصیت دوگانه، به جای اینکه سلول های اصلاح شده خارج از بدن، سلول های آلوده را بکشد، سلول های تی سالم را در فرد فعال می کند تا سلول های اسپایک مثبت را پس از عفونت هدف قرار دهند.

برخلاف اکثر روش های درمانی کنونی، سلول های اصلاح شده دارای خاصیت دوگانه آنزیم مبدل آنژیوتانسین 2 از گیرنده آنزیم مبدل آنژیوتانسین 2 برای هدف قرار دادن تظاهرات مختلف پروتئین اسپایک در تمام انواع سارس-کوو-2، از جمله دلتا، اومیکرون و غیره استفاده می کنند بنابراین درمان آنزیم مبدل آنژیوتانسین 2 دارای خاصیت دوگانه می تواند حذف موثرتر انواع با اتصال قوی تر آنزیم مبدل آنژیوتانسین 2 را فراهم همچنین می تواند به عنوان یک طعمه برای جلوگیری از ورود ویروس به سلول ها عمل کند و یک راهبرد پیشگیرانه ممکن را ارائه دهد.

هر دو روش پیشنهادی سلول درمانی کارتی و درمان مبتنی بر آنزیم مبدل آنژیوتانسین 2 دارای خاصیت دوگانه راهبردهای بالقوه امیدوارکننده ای برای درمان و پیشگیری کووید-19 در آینده ارائه می دهند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 360
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران