پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 509035 تاریخ : 1398/12/14-14:46:25
,2,
تامین ارز برای کالاهای اساسی

معاون ارزی بانک مرکزی تاکید کرد:

تامین ارز برای کالاهای اساسی

معاون ارزی بانک مرکزی با تشریح تداوم همکاری با نهادها و دستگاه ها تاکید کرد که تامین ارز برای کالاهای اساسی مطابق با قوانین بودجه ای، صورت پذیرفته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، یکی از مهمترین نگرانی های اقتصاد افزایش قیمت کالاهای اساسی است. در سال های گذشته، بانک مرکزی با شناسایی ظرفیت های لازم شرایط را برای تخصیص ارز کالاهای اساسی فراهم کرده است. در این شرایط توضیحات معاون ارزی بانک مرکزی نیز تایید می کند که جریان تخصیص منابع ارزی به کالاهای اساسی، مطابق با قوانین پیش می رود.

غلامرضا پناهی، معاون ارزی بانک مرکزی تاکید کرد که در سال 1398 با توجه به هماهنگی های صورت گرفته و انسجام دستگاه های مرتبط، کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی و نهاده های دامی مورد نیاز کشور به نحو بسیار مناسب تامین شده است. این مقام مسوول در بانک مرکزی عنوان کرد که تاکنون 14 هزار میلیارد معادل سقف بودجه مصوب، ارز برای کالاهای اساسی تامین شده است. معاون ارزی بانک مرکزی با تاکید بر این که جریان خرید ارز از صادرکنندگان در سامانه نیما روند طبیعی خود را طی می کند، توضیح داد: هدف اصلی ما این است که وابستگی اقتصاد به نفت را کم کنیم و این امر منوط به کاهش وابستگی تجارت خارجی به نفت، کسب درآمد صادراتی و ایجاد تنوع در درآمدهای صادراتی است.

معاون ارزی بانک مرکزی با بیان این موضوع که صادرات بدون ارز آوری، نفعی برای اقتصاد کشور ندارد، گفت: ارز حاصل از صادرات باید در چرخه اقتصاد به کار گرفته شود و در جهت تامین نیازهای اولویت دار کشور باشد.

پناهی در بحشی از صحبت های خود همکاری تمام نهادها از جمله بخش های خصوصی و دولتی را برای پویا شدن روز افزون اقتصاد ضروری دانست و تاکید کرد: اولویت اول بانک مرکزی در سال های اخیر تامین ارز کالاهای اساسی بوده که این سیاست با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، اجرایی شده است. در این خصوص بسیاری از صادرکنندگان نیز با بانک مرکزی همکاری ویژه ای داشتند و از این لحاظ شرایط نسبت به گذشته بهبود یافته است. با توجه به هماهنگی های صورت گرفته از سوی بانک مرکزی دستگاه های اجرایی کشور نیز بر همکاری و هماهنگی برای تامین کالاهای اساسی تاکید کردند. در نتیجه هر دستگاه برنامه ریزی متناسب برای تامین کالاهای یاد شده در سال 1399 را انجام داده و با هماهنگی با بانک مرکزی تخصیص و تامین ارز آن ها صورت پذیرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 223
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران