پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 636679 تاریخ : 1402/03/16-17:25:21
,10027,4,
برگزاری جلسه مجازی رئیس پژوهشکده بیمه با دبیرکل موسسه بیمه ای هند و مدیران ارشد کالج بیمه ای  هند

برگزاری جلسه مجازی رئیس پژوهشکده بیمه با دبیرکل موسسه بیمه ای هند و مدیران ارشد کالج بیمه ای هند

رئیس پژوهشکده بیمه طی جلسه مجازی با دبیرکل موسسه بیمه ای هند و مدیران ارشد کالج بیمه ای هند، در خصوص گسترش فعالیت های آموزشی و پژوهشی مشترک با این موسسه گفتگو کرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشکده بیمه، جلسه مشترک دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه با دکتر ساتپاتی دبیرکل موسسه بیمه ای هند و مدیران ارشد کالج بیمه ای هند، روز سه شنبه 9 خرداد 1402 به صورت مجازی و با حضور معاونین و مدیران گروه های پژوهشی پژوهشکده بیمه برگزار شد.

دکتر عسگری در بخش آغازین این نشست، با اشاره به سابقه فعالیت 20 ساله پژوهشکده بیمه و نیاز این مجموعه به دوره های آموزشی کوتاه مدت، از رئیس این موسسه خواست تا طرحنامه دوره های آموزشی خود برای ارائه آموزش های تخصصی به صنعت بیمه ایران به ویژه برنامه های آموزشی در زمینه بیمه عمر و بیم سنجی را به پژوهشکده بیمه ارسال کنند.

وی با اشاره به تخصص اعضای هیات علمی پژوهشکده بیمه در حوزه های اقتصاد، مالی، آمار و ریاضی، آمادگی پژوهشکده بیمه برای انجام تحقیقات مد نظر موسسه بیمه ای هند در زمینه بیمه و تکافل و انجام فعالیت های تحقیقاتی و طرح های پژوهشی مشترک را اعلام کرد و با دعوت از این موسسه برای همکاری با پژوهشکده بیمه جهت معرفی پژوهشکده بیمه به صنعت بیمه هند، خواستار دریافت برنامه های این موسسه برای دوره دکترای مدیریت کسب و کار در زمینه بیمه و همکاری در حوزه انتشار اسناد علمی در قالب تفاهم نامه همکاری مشترک شد.

وی همچنین از رئیس و مدیران موسسه بیمه هند جهت حمایت از همایش بیمه و توسعه 1402، حضور در همایش به عنوان سخنران کلیدی و ارائه مقاله توسط اعضای هیئت علمی کالج بیمه ای هند دعوت به عمل آورد.

برگزاری کارگاه ها و وبینارهای تخصصی، برگزاری دوره های آموزش نظری و عملی به صورت حضوری و مجازی، انتشار کتب، تهیه مقالات علمی مشترک و انتشار در فصلنامه علمی-پژوهشی پژوهشنامه بیمه، از مهمترین درخواست هایی بود که از سوی رئیس پژوهشکده بیمه در این نشست مطرح شد.

در ادامه جلسه نیز معاونین و مدیران گروه های پژوهشی پژوهشکده بیمه، ضمن معرفی وظایف و فعالیت های واحدهای خود، نقطه نظرات و درخواست های خود را پیرامون همکاری مشترک با موسسه و کالج بیمه ای هند در زمینه انجام امور آموزشی و پژوهشی به خصوص بیمه های عمر و تکافل و آموزش مدیران صنعت بیمه ایران ارائه و آمادگی خود را برای انتقال تجارب و همکاری با موسسه و کالج بیمه ای هند اعلام داشتند.

سپس دکتر بسانت نایاک از مدیران کالج بیمه ای هند دارای بیش از 37 سال تجربه در پذیره نویسی ریسک غیرزندگی، مدیریت خسارت، مدیریت محصول و ارتقای کسب و کار، مدیریت مالی، مدیریت ریسک، انطباق، حاکمیت شرکتی، استراتژی و فن آوری، با ابراز خرسندی از برقراری ارتباط با پژوهشکده بیمه و اشاره به تیم قوی پژوهشکده بیمه در همه زمینه های بیمه ای اعلام کرد؛ بخش های مختلف موسسه بیمه ای هند آماده همکاری با پژوهشکده بیمه در زمینه درخواست های ارائه شده شامل برگزاری دوره های آموزشی، وبینارهای تخصصی، پژوهش و انتشارات مشترک و ... خواهند بود.

دکتر جورج ای توماس استادتمام بیمه های غیرزندگی موسسه بیمه ای هند نیز تصریح کرد، موسسه بیمه ای هند علاوه بر ارائه خدمات آموزشی در زمینه بیمه و ارائه گواهینامه های معتبر بین المللی در کشور هند، در حال توسعه ارتباطات با سایر کشورها می باشد. این موسسه علاوه بر همکاری با مقررات گذاران بیمه، آموزش هایی را نیز برای این قشر ارائه می نماید.

پس از آن دکتر آرچانا وظیفه، استادیار بیمه های غیر زندگی در کالج بیمه ای هند و رئیس موسسه توسعه محتوای بیمه هند، آمادگی موسسه بیمه ای هند برای برگزاری همایش ها و کارگاه های مختلف را اعلام و خاطرنشان کرد موسسه بیمه ای هند با کشورهای کوچکی نظیر بنگلادش، نپال واتیکان و ... نیز همکاری داشته و دوره های آموزشی در زمینه بیمه های اموال، بیمه درمان و حوادث برگزار نموده است.

دکتر کریشناموهان یو، عضو موسسه بیمه ای هند، استادیار بیمه زندگی با بیش از 36 سال سابقه کار در صنعت بیمه عمر تصریح کرد؛ موسسه بیمه هند علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی در زمینه بیمه اموال و بیمه اتکایی، دوره های آموزشی بازاریابی بیمه، محصولات بیمه ای، بیمه درمان و بیمه گری را در سطح دیپلم برگزار می نماید. اخیرا نیز دوره آموزش حضوری را برای فعالان صنعت بیمه نپال در هند برگزار کرده است.

در بخش پایانی این نشست، دکتر ساتپاتی دبیرکل موسسه بیمه هند آمادگی موسسه بیمه هند را برای اعزام اساتید و کارشناسان خود به ایران و برگزاری دوره های آموزشی حضوری برای فعالان صنعت بیمه ایران اعلام کرد.

وی ارتباط با پژوهشکده بیمه را برای موسسه بیمه هند بسیار ارزشمند دانست و ابراز امیدواری کرد، همکاری های دو مجموعه در زمینه های مورد تقاضای پژوهشکده بیمه به زودی و در قالب امضای تفاهم نامه همکاری مشترک آغاز گردد.

شایان ذکر است دکتر آرون کومار بهاتیا عضو هیئت علمی، استادیار بیمه های غیرزندگی و از دانشیاران موسسه بیمه هند؛ دکتر دیپک سنگل استادیار بیمه های غیرزندگی موسسه بیمه هند و عضو هیئت علمی آکادمی بیمه ملی؛ دکتر جایانت کومار وی، استادیار بیمه زندگی موسسه بیمه هند و متخصص در زمینه بیمه عمر و تنظیم مقررات، دکتر مدهوی گوراو استادیار تحقیقات در موسسه بیمه هند؛ و دکتر جودهاجیت سِن استادیار بیمه های غیرزندگی موسسه بیمه هند نیز در این نشست حضور داشتند و ضمن تشریح زمینه های فعالیت ها و اقدامات موسسه بیمه هند، آمادگی خود را برای همکاری با پژوهشکده بیمه اعلام داشتند.

گفتنی است، مؤسسه بیمه هند در سال 1955 با هدف ترویج و آموزش بیمه در کشور هند تأسیس شده است. این موسسه، تنها مؤسسه در کشور هند است که عضو رسمی مؤسسه جهانی آموزش بیمه[1] (IGIE) است با برخورداری از نیروهای حرفه ای، آزمون هایی را در سه سطح گواهی ، وابسته و همکار برگزار می نماید. گواهی بنیاد علوم بیم سنجی حوادث (بیمه عمومی) و گواهی فروشندگی بیمه نیز توسط این مؤسسه صادر می شود. یکی از اهداف اصلی مؤسسه بیمه هند، مدیریت کالج بیمه هند و برگزاری آزمون های دوره ای نظری و عملی و موضوعات مرتبط، حفظ و نگهداری کتابخانه و ارائه بورسیه تحصیلی و تهیه مواد آموزشی برای دانشجویان است. گواهی ها و دیپلم های صادر شده از سوی مؤسسه بیمه هند مورد تایید سازمان نظارت این کشور و دیگر مؤسسات خارجی همچون مؤسسه چارتر لندن (CII) ، انجمن مدیریت بیمه عمر[2] (LOMA) ، مؤسسه ارزیابان رسمی ریسک اموال و حوادث آمریکا[3] (CPCU) و مؤسسه بیمه کانادا می باشد.

مؤسسه بیمه هند همچون پژوهشکده بیمه، از طرف نهاد ناظر، مسئول برگزاری آزمون های نمایندگی، نمایندگان شرکتی، کارگزاران بیمه اینترنتی، بازاریابی بیمه و کارگزاری تمدید بیمه است و آزمون های خود را در حوزه های مختلف بیمه همچون بیمه دریایی، بیمه آتش سوزی، بیمه سلامت و غیره به صورت غیرحضوری و برخط نیز برگزار می نماید. در حوزه پژوهش، مؤسسه بیمه هند برخی جوایز و نیز بورسیه ها برای انجام طرح های تحقیقاتی در سطح دکترا ارائه می کند. مرکز مدیریت دانش این مؤسسه، محل برگزاری سمینارها و مقر کتابخانه مؤسسه است.

کالج بیمه ای هند نیز در سال 1966 به عنوان بازوی آموزشی مؤسسه بیمه هند، با هدف ارائه برنامه های آموزشی سالانه در حوزه فنی بیمه، خدمات مشتری، تطبیق با مقررات و غیره راه اندازی شده است. برنامه های آموزشی چهره به چهره این مجموعه، براساس نیازهای شرکت ها و افراد طراحی و تدوین شده اند و وجوه مختلف بازار را پوشش می دهد.

کالج بیمه ای هند، توسط دولت هند به عنوان مؤسسه تحصیلات تکمیلی در حوزه بیمه شناخته شده است که علاوه بر برنامه های تقویمی خود و ارائه دوره دکتری در رشته مدیریت کسب و کار، برخی دوره های سفارشی برای شرکت های بیمه نیز ارائه می نماید. کالج بیمه ای هند، دارای یک مرکز پژوهشی نیز می باشد که مطالعات علمی در حوزه بیمه و حوزه های مرتبط را به انجام می رساند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 200
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران