پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 492412 تاریخ : 1398/07/28-15:46:01
,17,
بررسی حدود 118 هزار شکایت مردمی در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

بررسی حدود 118 هزار شکایت مردمی در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

سرپرست معاونت بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در راستای اقدامات حمایتی، نظارتی بمنظور کنترل دقیق تر قیمت بازار کالا و خدمات توسط ستادهای خبری سازمان‌های صنعت‌، معدن و تجارت 117933 مورد شکایات مردمی در شش ماهه اول امسال از طریق ستادهای خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در بخش کالا و خدمات دریافت و بررسی شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سیدجواد احمدی با بیان اینکه از مجموع شکایات واصل شده در مدت یادشده، 85 درصد در بخش کالا و 15 درصد در بخش خدمات بوده است، تصریح کرد: در این مدت نان ، میوه و سبزیجات و همچنین رستوران‌های غذاخوری و تعمیرگاه‌های خودروهای سبک و حمل و نقل درون شهری به ترتیب بیشترین سهم شکایات را در بخش کالا و خدمات بخود اختصاص داده اند.

او اضافه کرد: بیشترین تعداد شکایات دریافتی به ترتیب به گرانفروشی و تقلب تعلق دارد.

سرپرست معاونت بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بطورکلی از مجموع شکایات واصله طی این مدت ، 72 هزار و 309 فقره (61 درصد) تلفنی، 28هزار و 534 فقره (24 درصد) حضوری و 17 هزار و 90 فقره (15 درصد) کتبی بوده است.

احمدی ادامه داد: از مجموع شکایات بررسی شده در این بازه زمانی ، 38 درصد منجر به تشکیل پرونده تخلف ، 42 درصد غیرمتخلف و مابقی بدلیل انجام استعلامات کارشناسی و یا حقوقی از مراجع ذیصلاح در دست بررسی می باشد.

او ضمن اشاره به مصالحه قبل از شکایت افزود : بر اساس تدابیر انجام شده، از مجموع شکایات واصله توسط ستادهای خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها ،2938 مورد از شکایات با ارزش بیش از 171 میلیارد ریال قبل از تشکیل پرونده تخلف منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.

سرپرست معاونت بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه نظارتهای مردمی تضمین کننده آرامش و تعادل در وضعیت بازار خواهد بود ، خاطر نشان کرد ؛ سامانه 124 این سازمان ‌بطور شبانه‌روزی آماده دریافت هرگونه شکایت ، انتقاد ، پیشنهاد و نظرات شما هموطنان ‌محترم‌ بوده و دفاتر بازرسی و پاسخگویی به شکایت مستقردر سارمانهای صنعت، معدن وتجارت سراسر کشور نیز موظفند در اسرع وقت نسبت به بررسی مفاد شکایات واصله و پاسخگویی به شاکیان اقدام لازم را بعمل آورند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 201
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران