پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 636677 تاریخ : 1402/03/16-17:22:36
,1,
بازرسان و حسابرسان موتور محرکه فعالیت های موثر بانک باشند

رئیس هیئت مدیره بانک صادرات ایران:

بازرسان و حسابرسان موتور محرکه فعالیت های موثر بانک باشند

رئیس هیئت مدیره بانک صادرات ایران در جمع بازرسان و حسابرسان این بانک گفت: با نظارت مستمر و هدفمند با هدف اصلاح چرخه های معیوب، بازرسان و حسابرسان می توانند موتور محرکه فعالیت های موثر و رو به جلوی بانک باشند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، یاسر مرادی در اختتامیه همایش بازرسان و حسابرسان بانک در اصفهان، با یادآوری اولویت های تبیین شده برای دستیابی به اهداف بانک گفت: اولین نکته این است که بانک صادرات ایران به عنوان بانک منابعی شناخته شده است و تا منابع بانک رشد نکند، ارتقای بانک تحقق نخواهد یافت. یکی از مهمترین راهبردها، تحقق بانکداری دیجیتال است.

وی افزود: امروز رشد حوزه فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران، ضروری است و سرمایه گذاری در حوزه فناوری اطلاعات، چابک سازی و دستیابی به سهم بیشتر از بازار منابع از اولویت های بانک صادرات ایران است.

مرادی از خرید و نصب دستگاه های جدید برای بهبود عملکرد درگاه های بانکداری الکترونیک و سیستم های شعب خبر داد و افزود: با ایجاد نئوبانک صادرات ایران، سامانه های موازی دیگر جمع آوری شده و این امکان فراهم می شود که بسیاری از خدمات بانکی حتی درخواست تسهیلات تا سقف 200 میلیون تومان، به صورت غیرحضوری ارائه شده و شعب خلوت تر می شود و با کاهش فعالیت شعب، ادغام آنها با سرعت بیشتری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی پیشرو بودن بانک صادرات ایران در حوزه چکنو را یادآور شد و گفت: با توجه به گردش وجوه در حوزه خدمات و پخش و همچنین سختگیری های موجود در بخش پایانه های فروشگاهی، چکنو، ابزاری مفید، امن و در دسترس برای نقل و انتقال پول است.

رییس هیئت مدیره بانک صادرات ایران با بیان این پرسش که امروز در بانک صادرات ایران با چه ریسک هایی مواجه هستیم، گفت: کلیه کارکنان خط اول دفاعی بانک هستند ضمن اینکه کنترل مالی، مدیریت ریسک، بازرسی و تطبیق در خط دوم و در خط سوم حسابرسی داخلی مستقر است.

وی ریسک نقدینگی را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: بانک صادرات ایران از گذشته مبتنی بر بانکداری خرد بوده و نمی‎ توان از بانکداری خرد در این بانک خدماتی عدول کرد.

مرادی بازرسان را چشمان تیزبین بانک عنوان کرد و خطاب به آنها گفت: اگر بخواهیم جایگاه واقعی بانک صادرات ایران را به عنوان یکی از بزرگترین و خوشنام ترین بانک های کشور که کارکنانش به عنوان نماد سخت کوشی، تخصص و حسن خلق هستند، به دست بیاوریم، نیاز به یک جهش جدی در پیشبرد برنامه های کلان بانک صادرات ایران داریم.

وی با اشاره به اهمیت نقش حسابرسان و بازرسان در جذب منابع بانک گفت: امروزه به دلیل دشواری های معیشتی، شرایط به مردم سخت می گذرد اما به هیچ وجه نباید بذر ناامیدی در جامعه بپاشیم و در این میان نقش بازرسان و حسابرسان در جلوگیری از توزیع ناعادلانه منابع در پرداخت تسهیلات از طریق به کارگرفتن سیاست های درست، بسیار موثر است.

مرادی با بیان اینکه پذیرش مسئولیت در شرایط فعلی به سختی صورت می گیرد، گفت: حتی در مواردی با فرار از مسئولیت روبرو هستیم لذا نباید انگیزه مدیران دچار خدشه شود. کسی که برای اعتلا و ارتقای بانک مسئولیت قبول می کند و می جنگد، باید ضمن انجام نظارت بر کار او، با برخورد منطقی، معقول و انگیزشی مواجه شود. برخورد قهری و سلبی با سوء جریان های ناخواسته به برند بانک و اقتصاد کشور لطمه می زند، لذا باید با اجتهاد صحیح بازرسان و حسابرسان، برخورد منطقی با این پدیده ها صورت گیرد و از برخورد قهری و سلبی اجتناب شود.

وی افزود: نظارت باید فرآیندی و سیستمی باشد. با آسیب شناسی فرآیندها، باید پیشنهادهای متعددی برای اصلاح فرآیندهای بانک تهیه و به مدیران بانک ارائه شود. با اصلاح فرآیندها می توان به جای برخورد انفرادی با متخلفان، از بروز مشکلات زیادی جلوگیری کرد. از این رو پیشنهادهای تخصصی بازرسان و حسابرسان در این زمینه بسیار ارزشمند و کارگشا است.

وی در پایان تأکید کرد: امروز، بازرسان و حسابرسان هم به عنوان تکه ای از پازل پیشرفت بانک لازم است در راستای اهداف کلان ترسیم شده برای ارتقای جایگاه بانک صادرات ایران در خدمت رسانی به مردم نقش ایفا کنند و در واقع کمک و یار مدیران باشند و ضمن برخورد مناسب با تخلف متخلفین، راهکارهای نوین اصلاحی را به مدیران ارشد سازمان ارائه کنند به نحوی که همکاران خدوم و موثر بانک، واحدهای نظارتی را در کنار خود احساس کنند.?



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 311
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران