پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 522107 تاریخ : 1399/08/10-13:08:10
,17,
ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی

ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی

نظام مالیاتی کشور مراحل پایانی گذار از سیستم سنتی به مدرن را پشت سر می گذارد. طرح جامع مالیاتی با مکانیزه کردن فرآیند شناسایی مودی و اخذ مالیات، به دنبال این است که تور مالیاتی را گسترش دهد و فرار مالیاتی را به حداقل برساند.

به گزارش بانک و صنعت ، با وجود این طرح ، تحول عظیمی در سیستم مالیات ستانی کشور به وقوع پیوسته و سیستم مدرن، باعث صرفه جویی در وقت و هزینه مودیان شده است. علاوه بر این با کاهش ارتباط بین مودی و ممیز مالیاتی، بستر تبانی و سوءاستفاده به حداقل رسیده است. در این طرح یک بانک جامع اطلاعاتی ایجاد شده که با تکیه بر آن، احتمال شناسایی فرار مالیاتی افزایش یافته است.
در طی سال های اخیر با اجرای این طرح فرایندهایی از قبیل شناسایی، تشخیص و وصول مالیات با هدف تسهیل امور مودیان و کاهش مراجعات آنان به ادارات مالیاتی و همچنین کاهش ارتباط مستقیم مودیان و ماموران مالیاتی و افزایش کارآیی و شفافیت فرایندهای عملیاتی مکانیزه شده است. پروژه ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی نیز از تازه ترین اقدامات سازمان امور مالیاتی است که به منظور توسعه دولت الکترونیک و پیشبرد اهداف و برنامه های سازمان در حوزه مکانیزاسیون فرایندها اجرایی شده و هم اکنون مودیان مالیاتی می توانند با تایید و ارسال فرم الکترونیکی «درخواست استفاده از خدمات الکترونیکی ابلاغ و مدیریت درخواست ها» که از کانال های مختلف الکترونیکی سازمان در دسترس قرار گرفته، از این خدمت نوین بهره مند شوند.
با الکترونیکی شدن ابلاغ اوراق مالیاتی، هر مودی مالیاتی با مراجعه به سامانه الکترونیکی می تواند علاوه بر ارسال اظهارنامه خود، در صورت داشتن اعتراض نسبت به اوراق، اعتراض خود را نیز به صورت الکترونیکی ثبت نماید.در این طرح، دعوت به هیات حل اختلاف، ابلاغ رای هیات حل اختلاف و پرداخت مالیات نیز به صورت الکترونیکی امکانپذیر می شود.کاهش آمد و شدهای غیرضروری، تکریم مودیان مالیاتی از طریق تسهیل پیگیری امور مالیاتی و در نهایت افزایش رضایتمندی از خدمات سازمان امور مالیاتی کشور از دیگر اهداف طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی می باشد.
پیش از این ابلاغ اوراق مالیاتی به صورت فیزیکی و با مراجعه به محل کسب یا اقامتگاه قانونی شخص انجام می گرفت که در این شیوه گاهی به دلیل نبود مودی در محل، مشکلاتی برای مودیان و سازمان به وجود می آمد; به علاوه مودی نیز در مواردی مجبور می شد به منظور پیگیری وضعیت ابلاغ اوراق مالیاتی به ادارات مالیاتی مراجعه کند که این امر زمینه ترددهای غیرضروری به ادارات را به وجود می آورد.
پس از فعال شدن این خدمات تمامی اوراق مالیاتی به صورت خودکار در سامانه مالیاتی هر مودی بار گذاری شده و پیامک آن به شماره همراه ثبت شده در سامانه جهت مشاهده و دسترسی به این اوراق ارسال خواهد شد.مراحل ثبت درخواست ابلاغ الکترونیک اوراق مالیاتی به شرح ذیل است:مراجعه به سامانه register.tax.gov.ir، ورود به سامانه کاربری مودی مالیاتی با استفاده از رمز عبور شخصی،انتخاب گزینه ابلاغ الکترونیک از نوار سمت راست صفحه،کلیک بر روی گزینه درخواست فعال سازی ابلاغ الکترونیک از ستون سمت چپ جدول اطلاعات مودی مالیاتی، انتخاب کادرهای درخواست ارسال پیامک و تأیید صحت اطلاعات وکلیک بر روی گزینه تأیید اطلاعات و درخواست.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 280
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران