پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 697 تاریخ : 1390/04/12-00:00:00
,9,
درمان آرتروز مفصل زانو با تزریق سلول‌های بنیادی با موفقیت در کشور انجام شد

دستاوردی تازه از محققان رویان؛

درمان آرتروز مفصل زانو با تزریق سلول‌های بنیادی با موفقیت در کشور انجام شد

وزیر نیرو:سلول‌های بنیادی مزانشیمی با دو ویژگی توانایی تمایز به سلول‌های غضروفی و تعدیل پاسخ‌های ایمنی می‌تواند به بهبود علائم این بیماران کمک کند.

به گزارش روزیکشنبه شبکه تحلیلی،خبری بانک و صنعت: مهندس مجید نامجو از پرداخت بدهی های وزارت نیرو به پیمانکاران تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: امسال پرونده بدهی های این وزارتخانه بسته می شود.
مهندس "مجید نامجو" افزود: در زمان حاضر وزارت نیرو افزون بر 80 هزار میلیارد ریال به پیمانکاران بخش آب و برق و سامانه بانکی بدهی دارد که تا پایان سال جاری بنا داریم این بدهی را پرداخت کنیم.
وزیر نیرو تصریح کرد: مهمترین مسئله ای که وزارت نیرو به عنوان یک وزارتخانه باید به آن بپردازد، موضوع سال جهاد اقتصادی است که از مدت ها پیش وزارت نیرو روی این موضوع کار کرده است و در این راستا نشست های متعددی برای چگونگی حرکت وزارت نیرو در این خصوص برگزار شده است.
وی از فروش دارایی های وزارت نیرو و نیز انتشار اوراق مشارکت به عنوان بخشی از منابع مالی برای پرداخت بدهی های وزارت نیرو نام برد و اظهار داشت: در این راستا، 75 هزار میلیارد ریال مجوز انتشار اوراق مشارکت در صنعت آب و برق صادر شده ضمن آنکه به وزارت نیرو مجوز ارایه یک میلیارد دلار اوراق ارزی در داخل کشور داده شده است. نامجو افزود: استفاده از فاینانس به ارزش حدود 10 میلیارد یورو نیز برای اجرای 25 پروژه برنامه ریزی شده است.
وزیر نیرو در ادامه گفت: برق رسانی به روستاها جزو اهداف دولت است و در سال 88 به تمام روستاهای بالای 20 خانوار برق رسانی شد.
به گفته وی، در زمان حاضر فقط دو هزار و 300 روستای دیگر زیر 20 خانوار باقی مانده است که امسال یک هزار روستا برق دار خواهند شد.
وی درخصوص برنامه کاهش میزان تلفات برق در شبکه، گفت: هر ساله برنامه داشتیم تا یک درصد میزان تلفات برق در شبکه را کاهش دهیم اما امسال که به عنوان سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده، برای کاهش 5/1 درصدی تلفات برق برنامه ریزی شده است که بر این اساس در پایان سال میزان تلفات شبکه به 15 درصد کاهش خواهد یافت.
نامجو افزود: بازده نیروگاه ها نیز هر ساله یک درصد افزایش می یافت که بنا داریم امسال بازده نیروگاه های کشور را 5/1 درصد و از 5/38 به 40 درصد افزایش دهیم. 
او همچنین توسعه استفاده از نیروگاه های تولید پراکنده (
DG ) و تولید همزمان برق و حرارت (CHP) را از دیگر برنامه های وزارت نیرو اعلام کرد و گفت: هم اکنون زمانه ایجاد یک هزار و 400 مگاوات ظرفیت نیروگاه تولید پراکنده و تولید همزمان برق و حرارت فراهم شده است که تا پایان سال آینده وارد مدار خواهد شد.
وزیر نیرو در ادامه با اشاره به مصرف برق خانوارهای ایرانی، اظهار داشت: در زمان حاضر متوسط مصرف سالانه خانوارها دو هزار و 800 کیلووات ساعت است که تلاش می کنیم با اجرای برنامه های فرهنگی این میزان را 10 درصد کاهش دهیم.
نامجو سپس نصب کنتورهای هوشمند را از دیگر برنامه های وزارت نیرو در سال جاری خواند و افزود: پارسال 200 هزار دستگاه کنتور هوشمند نصب شد و امسال برای نصب بیش از یک میلیون دستگاه کنتور برنامه ریزی شده است.
وزیر نیرو درخصوص برنامه های این وزارتخانه در بخش آب، گفت: در بخش آب کشور تصمیم ها و برنامه های خوبی اتخاذ شده که از آن جمله احداث 200 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی است.
وی بیان کرد: همچنین بنا داریم تا یک درصد تلفات شبکه های آب را کاهش و بازده شبکه های آبیاری و زهکشی را تا 37 درصد افزایش دهیم.
وی همچنین با اشاره به قانون ساماندهی چاه های بدون پروانه، خاطر نشان کرد: در زمان حاضر این قانون تصویب شده و بنا داریم 105 هزار حلقه چاه را تعیین تکلیف کنیم.
نامجو کاهش یک میلیارد مترمکعبی برداشت از آب های زیر زمینی و تکمیل سدهایی که بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند را از دیگر برنامه های وزارت نیرو در بخش آب خواند و افزود: در این راستا آغاز بهره برداری از دو سد با ظرفیت 1/4 میلیارد متر مکعب در برنامه بهره برداری قرار دارد.
وی  با اشاره به تهیه طرح جامع آب، از آن به عنوان طرح مهمی نام برد که می تواند برخی از مشکلات در بخش تخصیص آب را مرتفع کند.
نامجو در ادامه توسعه ساخت داخل را از رویکردهای مهم وزارت نیرو در سال جهاد اقتصادی دانست و تصریح کرد: قصد داریم تا نقشه راه وزارت نیرو را برای اجرای کامل اصل 44 قانون اساسی ارایه کنیم و در این راستا برخی از شرکت های توزیع برق، سابا و سانا در برنامه واگذاری ها قرار دارد.
وزیر نیرو در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص وضعیت تامین برق صنایع در تابستان سال جاری، گفت: امسال پنج هزار مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شده ضمن آنکه با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، میزان مصارف برق نیز کاهش یافته است.
وی با بیان آنکه با ایجاد 61 هزار و 123 مگاوات ظرفیت نیروگاهی، وضعیت تولید برق کشور مطلوب است و برنامه ای برای قطعی برق صنایع در تابستان وجود ندارد، افزود: با این حال، وزارت نیرو برنامه های مدیریت مصرف را سختگیرانه پیگیری می کند.
وی اضافه کرد: وزارت نیرو همه ساله در تابستان در خصوص تغییر شیفت های کاری، تغییر روزهای تعطیل و ... با بخش صنعت کشور هماهنگی دارد.
نامجو درخصوص همکاری های وزارتخانه های نیرو و نفت برای تامین سوخت نیروگاه ها، گفت: برنامه منسجمی برای تامین سوخت نیروگاه ها طراحی شده که براساس آن، سوخت مایع مورد نیاز صنعت نیروگاهی در زمستان تامین شده و هر نیروگاهی تا 45 روز سوخت مایع مورد نیاز خود را ذخیره داشته باشد ضمن آنکه وزارت نیرو هر ساله یک میلیون مترمکعب به ظرفیت مخازن سوخت نیروگاه های خود می افزاید.

 

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 316
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران