پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 685 تاریخ : 1390/04/12-00:00:00
,8,
بیمه مراقبتی در انتظار تصویب است

بیمه مراقبتی در انتظار تصویب است

رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان با بیان اینکه بیمه مراقبتی مانند بیمه درمانی، تکلیفی و اجتماعی یکی از انواع بیمه است، گفت: هدف ما تصویب این بیمه در شورای ملی سالمن

 به گزارش روز یکشنبه شبکه تحلیلی،خبری بانک و صنعت: حسین نجومی‌نژاد با بیان اینکه در سایر کشورهای بیمه مراقبتی تعریف و پذیرفته نشده است، اظهار کرد: در صورت تصویب این بیمه بعد از پرداختن حق بیمه در زمانی که فرد ناتوان، معلول و پیر می‌شود می‌تواند از پوشش خدمات توانبخشی بهره‌مند شود.
وی افزود: این بیمه هم مانند سایر بیمه‌ها دو بخش را شامل می‌شود، بخش نخست مربوط به کسانی که توان مالی پرداخت حق بیمه خود را دارند و بخش دوم مربوط به انسان‌های ناتوانی است که به سرمایه‌گذاری نهادهای حمایتی نیاز دارند.
رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان در ادامه با اشاره به مزایای این طرح عنوان کرد: در صورت تحقق بیمه مراقبتی نیاز صرف انسان‌های درمانده به سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) رفع می‌شود و این افراد نیازی به پشت نوبت ماندن و خالی شدن ظرفیت‌ها یا پرداخت یارانه نخواهد داشت و ضمن اینکه به دلیل پرداختن حق بیمه توسط افراد توانمند رقابت مثبتی بین مراکز توانبخشی سالمندان و معلولان برای ارائه خدمات ایجاد می‌شود و این مراکز رشد می‌یابند.
نجومی‌نژاد افزود: با اجرای طرح بیمه‌گزار سالمند به دلیل پرداخت حق بیمه امکان انتخاب خدمت مورد نیاز خود را پیدا می‌کند.
وی اظهار کرد: بیمه مراقبتی و سند ملی سالمندان دو موضوعی است که در دستور کار جلسه آتی شورا قرار دارند که برای تصویب در اختیار سرپرست وزارت رفاه که وزیر کار فعلی است قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: طبق آیین‌نامه جلسه شورای ملی سالمندان باید هر سه ماه یکبار برگزار شود اما چون هماهنگی وزیران و معاونان آنها در سطوح بالا دشوار است تعداد جلسات به دو جلسه در سال کاهش یافته است.
رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان همچنین با بیان اینکه دلایل به تعویق افتادن جلسه تغییر ساختار وزارتخانه و زمان‌بر بودن سند ملی سالمندان بود، اظهار کرد: سند ملی سالمندان تدوین شده است و در آن تمام قوانین برای تشریح وضعیت سالمندان در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان، مسکن، مناسب‌سازی، فرهنگ و … تشریح شده است تا مراقبت و نظارت بر اینکه کدام دستگاه یا وزارتخانه وظایف خود در قبال سالمندان را انجام نداده آسان شود و این سند پس از تصویب در شورای ملی سالمندان به هیات دولت رفته تا بعد از تصویب در هیات دولت برای اجرا به وزارتخانه‌ها ابلاغ شود.
نجومی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه تنها 30 درصد از سالمندان ما تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند، عنوان کرد: هدف ما رساندن به پوشش 100درصدی سالمندان است.
وی با اعلام اینکه سازمان بهزیستی توان پرداخت حق پرستاری به سالمندانی که در خانه نگهداری می‌شوند را ندارد، اظهار کرد: حق پرستاری رقم بالایی است که تنها 12هزار بیمار ضایعه نخاعی را شامل می‌شود و تعلق گرفتن آن به پنج میلیون سالمند امکان‌پذیر نیست. سعی شده با پرداختن بیمه‌ها وضعیت رفاهی سالمندان بهبود می‌یابد.
رییس دبیرخانه شورای عالی سالمندان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تشکیل شورای ساماندهی سالمندان در استان‌ها عنوان کرد: این شوراها وضعیت سالمندان را به صورت منطقه‌ای و استانی پیگیری می‌کنند و گزارش آن را به دبیرخانه کشوری ارسال می‌کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 455
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران