پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 626 تاریخ : 1390/04/08-00:00:00
,1,
تکذیب توقف تولید خودروهای دوگانه‌سوز

تکذیب توقف تولید خودروهای دوگانه‌سوز

سخنگوی ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت ، شایعات حذف تولید خودروهای دوگانه سوز را تکذیب کرد و گفت : البته تقاضای خرید این خودروها به دلیل کاهش فاصله قیمتی بنزین و گاز

به گزارش روز چهارشنبه شبکه تحلیلی  ، [بری بانک و صنعت هاشمی مطالب برخی رسانه ها مبنی بر حذف توقف خوردوهای دوگانه سوز را اشتباه خواند و گفت: برنامه‌ای برای توقف تولید این خودروها سوز وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: برنامه اصلی ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت حمایت از تولید خودورهای "پایه ‌گازسوز" است ، چون در مقایبسه با خودروهای دوگانه سوز به سوخت روان تر کمک می کند و استهلاک را کاهش می دهد و سبب صرفه‌جویی در مصرف گاز و تقویت توان خودرو می‌ شود.

هاشمی افزود : ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت از تقویت روند تولید خودروهای پایه ‌گازسوز حمایت می کند چون موتور این خودروها برای استفاده از گاز طراحی شده است و از طرف دیگر مخزن cng به جای صندوق عقب در پلت‌فرم خودرو استفاده می‌شود که علاوه بر اشغال نکردن فضای خودرو، روی تعادل خودرو نیز تاثیرگذار است.

وی گفت: بازار خودروهای دوگانه سوز در سه ماه نخست سال امسال کم‌رمق‌تر شده است ، پارسال اختلاف قیمت بنزین و گاز زیاد بود اما امسال با توجه به اجرای هدفمندی یارانه‌ها این اختلاف قیمت قابل توجه نیست و تمایل مردم برای خرید دوگانه‌سوزها کاهش یافته است.

وی تاکید کرد : البته اگر تقاضا باشد مشکلی برای تولید دوگانه‌سوزها وجود ندارد.

بنابراین گزارش سخنگوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور پیش از این هم گفته است: بیش از دو میلیون و 500 هزار خودروی دوگانه سوز در کشور در حال تردد است.

هاشمی افزوده است : از سال 85 ، طرح ویژه دولت برای کاهش مصرف بنزین آغاز شد و ‌با برنامه ریزی های انجام شده هم اکنون 20 درصد خودورهای سواری، گاز سوز و بقیه بنزین سوز است.

وی با اشاره به اینکه 99 درصد خودروهای سواری قبل از سال 85 بنزین سوز بود، افزود: مصرف سی ان جی در کشور روزانه حدود 15 میلیون متر مکعب است.

هاشمی گفت: با گازسوز شدن خودروها، روزانه معادل 15 میلیون لیتر بنزین صرفه جویی می شود 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 360
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران