پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 623 تاریخ : 1390/04/07-00:00:00
,10,
33 دستگاه در جلوگیری از واردات محصولات غیرکیفی همکاری می‌کنند

33 دستگاه در جلوگیری از واردات محصولات غیرکیفی همکاری می‌کنند

معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در راستای مدیریت واردات و جلوگیری از واردات محصولات غیر کیفی 33 دستگاه همکاری می‌کنند.

به گزارش روز سه شنبه  شبکه تحلیلی خبری بانک و صنعت: از سازمان توسعه تجارت ایران، 'کیومرث فتح اله کرمانشاهی' در همایش فرایند اجرای ماده 3 قانون ارتقای کیفی خوردو و سایر محصولات صنعتی که با حضور نمایندگانی از سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی، مرکز شماره گذاری کالا و خدمات و معاونین تجارت خارجی استانها و نمایندگان حوزه بازرگانی مناطق آزاد، در سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد اظهار داشت: صادرات و واردات یک جاده 2 طرفه است و ضرورت کشورمان در زمینه توسعه صادرات غیر نفتی است.
وی با اشاره به تصویب سند راهبردی صادرات در سال گذشته تصریح کرد: در این سند کلیه وظایف دستگاه ها مشخص شده است و سند راهبردی واردات نیز به زودی تدوین خواهد شد.
فتح اله کرمانشاهی گفت: طیف وسیعی از تعرفه‌ ها مشمول این تفاهم نامه خواهد شد در این راستا و برای جلوگیری از واردات محصولات غیر کیفی 33 دستگاه همکاری می کنند.
کرمانشاهی ادامه داد: بیشترین حجم واردات در کشور مواد اولیه هستند و تنها 5/10 درصد از واردات مواد مصرفی است، در راستای تنظیم واردت و بازار باید هزینه ها، زمان و تعداد اسناد کاهش یابد تا تجارت به صورت رقابتی شکل گیرد.
وی با اشاره به 1 هزارو 530 قلم ردیف کالاهایی که مشمول ایران کد و استاندارد اجباری هستند گفت: از ابتدای تیرماه صرفا این کالاها مشمول اجرای تفاهم نامه سه جانبه خواهند شد و تا پایان سال 90 کلیه 5 هزار و 600 تعرفه مربوط به کالاهای صنعتی از جمله کالاهای مشمول ضوابط استاندارد اجباری می شوند.
کرمانشاهی در خصوص مشکلات اساسی که بر سر راه صادرکنندگان وجود دارد افزود: بحران های جهانی ، نرخ ارز، تسهیلات بانکی، نرخ سود بانکی ، نرخ سوخت و ... بر صادرات تاثیر گذارند.
وی گفت: در راستای تسهیل در تجارت در صورتی که واردکننده موفق به تایید یک نوع کالا در 3 بار متوالی از سازمان استاندارد شود در دفعات آتی مطابق مقررات فرایند تسهیل انجام خواهد شد



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 283
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران