پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 6203 تاریخ : 1391/06/01-00:00:00
,20,
کالاهای اساسی مردم تأمین شده است

کالاهای اساسی مردم تأمین شده است

سخنگوی اقتصادی دولت اعلام کرد: دغدغه ای برای تأمین کالاهای اساسی نداریم، زیرا بخش قابل توجهی از این کالاها وارد مبادی گمرک شده است.

سید شمس الدین حسینی  افزود: از وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز خواسته شده تا دوره ذخیره کالاهای اساسی را افزایش دهد.
حسینی اظهار داشت: بر اساس گزارش دریافتی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت هم اکنون در حوزه تأمین کالاهای اساسی از محل خرید تولیدات داخلی و خرید از خارج به ذخیره مطمئن کالاهای اساسی رسیده ایم.
وی ادامه داد: اقدامات انجام شده در مورد تأمین ارز کالاهای اساسی در شرایط کنونی به خوبی به نتیجه رسیده که این کار صرفاً با همکاری بانک مرکزی، سازمان توسعه تجارت و فعالان عرصه اقتصادی بخش های دولتی و خصوصی انجام شده است.
همچنین عباس معمارنژاد رئیس کل گمرک ایران گفت: در4 ماهه امسال 12 میلیون تن کالا از گمرکات کشور ترخیص شده است.
وی در پاسخ به پرسشی درباره اخبار منتشره در خصوص دپوی 96 هزار تن کالا در گمرکات کشور، افزود: این میزان کالای رسوبی نسبت به حجم واردات در 4 ماهه ابتدای سال جاری رقم بسیار اندکی است. معمارنژاد در خصوص دلایل دپوی این کالاها اظهار داشت: بسیاری از گمرکات کشور در منطقه ویژه و اقتصادی واقع شده و تابع قوانین این مناطق هستند.
وی با بیان اینکه بزرگترین گمرکات کشور همانند شهید رجایی، بوشهر و بندر امام خمینی(ره) در مناطق ویژه اقتصادی قرار دارند، تصریح کرد: این امر سبب شده تا این گمرکات تابع قوانین خارج از سرزمین اصلی باشند.
رئیس کل گمرک ایران، تصریح کرد: تا زمانی که کالایی به گمرکات کشور اظهار نشود، این سازمان اطلاعی از ورود آنها ندارد، ضمن آن که هر کالای وارداتی معلوم نیست که وارد کشور شود.
وی تأکید کرد: کالاهایی که وارد مناطق ویژه اقتصادی می شوند خارج از قلمرو گمرکی هستند و تا زمانی که اظهار نشوند گمرک نمی تواند درخصوص آنها اقداماتی انجام دهد.
وی درباره واردات کالاهای اساسی در 4 ماهه ابتدای سال جاری اظهار داشت: در این مدت واردات کالاهای مربوط به نهاده های دامی نظیر جو، ذرت و کنجاله نسبت به دوره مشابه سال قبل 50 درصد رشد داشته است.
به گفته معمارنژاد، همچنین واردات کالاهای اساسی مانند: گندم، قند و شکر و همچنین سایر موارد در 4 ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به شدت افزایش یافته و جای نگرانی برای تأمین این کالاها وجود ندارد.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 418
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران