پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 611 تاریخ : 1390/04/07-00:00:00
,8,
در شرایط عادی باید ریسک را در خارج کشور توزیع کرد

رییس‌کل بیمه مرکزی:

در شرایط عادی باید ریسک را در خارج کشور توزیع کرد

رییس‌کل بیمه مرکزی داخلی‌سازی عمده بیمه‌های اتکایی را به دلیل شرایط خاص تحریم دانست و تاکید کرد در شرایط عادی باید نقل و انتقالات اتکایی را افزایش داد.

جواد فرشباف‌ماهریان درباره داخلی‌سازی اتکایی‌ها اظهار کرد: آنچه در سال گشته در زمینه بیمه‌های اتکایی اعمال شد لازمه مدیریرت تحریم‌ها و اقتضائات زمانی آن‌ برهه بود.
وی ادامه داد: در صنعت بیمه مقررات تبادل اتکایی‌ها ایجاب می‌کند که علاوه بر این‌که مبانی حرفه‌ای‌گری بیمه‌های اتکایی را در کشورمان تقویت کنیم و ظرفیت و ذخایر اتکایی را افزایش بدهیم، تعاملات بین‌المللی هم داشته باشیم و قبولی و واگذاری اتکایی را قطع نکنیم.
وی تاکید کرد: شاید اگر صنعت بیمه کشور در یک شرایط عادی قرار داشت باید 25 درصد از بیمه‌های اتکایی‌ که در داخل نگهداری کرده‌ایم را به خارج از کشور واگذار و این ریسک را توزیع می‌کردیم.
رییس‌کل بیمه مرکزی با بیان اینکه داخلی‌سازی اتکایی البته به صورت کارشناسی انجام شده است، گفت: البته این ریسک بین شرکت‌ها بیمه‌ و بازارهای مختلف به گونه‌ای توزیع شده که اگر خسارت بزرگی اتفاق بیفتد، امکان ورشکستگی و ضرردهی برای یک شرکت خاص وجود ندارد.
فرشباف تاکید کرد: با این حال اگر شرایط عادی باشد و بتوان با بیمه‌گران بین‌المللی ارتباطات حرفه‌ای بوجود آورد، خواست بیمه مرکزی این است که در نقل و انتقالات اتکایی تبادل داشته باشیم حالا اگر این امکان با شرکت‌های بیمه اروپایی و به خصوص انگلیسی وجود نداشت، این کار با شرکت‌های بیمه منطقه انجام شود.
بسیاری از کارشناسان معتقدند نگهداری تمام ریسک در داخل کشور و واگذار نشدن آن که البته به دلیل تحریم‌ها بوده است، می‌تواند خطراتی از نظر بالا رفتن ریسک خسارت در کشور داشته باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 409
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران