پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 558 تاریخ : 1390/04/05-00:00:00
,8,
حیثیت 80 ساله صنعت بیمه را بر باد ندهیم

حیثیت 80 ساله صنعت بیمه را بر باد ندهیم

در حال حاضر در حدود 65درصد پرتفوی صنعت بیمه را بیمه های اتومبیل تشکیل می دهد و باید منتظر باشیم این میزان به 99 درصد برسد!

 

به گزارش روز یکشنبه شبکه تحلیلی ، خبری بانک و صنعت، یونس مظلومی مدیر عامل بیمه رازی در نشست اصول مدیریت ریسک و بیمه گری همایش آموزش مدیران شعب شرکت های بیمه در سراسر کشور ، ضمن اشاره به پیشرفت های حاصله در سال های اخیر درصنعت بیمه ، اعلام کرد که گزارش های پیشرفت های صورت گرفته نباید باعث غفلت دست اندرکاران صنعت بیمه از نقاط ضعف موجود در این صنعت  گردد   .

 و ی  اعلام کرد که در حال حاضر در حدود 65درصد از کل پرتفولیوی صنعت بیمه را بیمه های اتومبیل تشکیل می دهد که این نسبت در ده سال قبل در حدود چهل در صد بوده است و چنانچه این روند ادامه پیدا کند باید منتظر باشیم که در چهار ،پنج سال آینده این نسبت به 99درصدبرسد و بیمه های غیر اتومبیل ما فقط   یک درصد  از کل عملکرد صنعت بیمه را به خود اختصاص دهد  .

مظلومی گفت : ما نباید رشد حق بیمه های اتومبیل را که ناشی از تولید سالانه دو میلیون خودرو توسط خودرو سازان می باشد را به حساب عملکرد مثبت صنعت بیمه منظور کنیم. چرا که در این صورت از نقاط ضعف صنعت بیمه غافل خواهیم شد  .

مدیرعامل بیمه رازی در ادامه به موضوع مدیریت ریسک در شرکت های بیمه اشاره کرد و خواستار مدیریت جدی شرکت های بیمه در موضوع تجمیع ریسک در این شرکت ها شد.

وی افزود، با توجه به محدودیت سرمایه شرکت های بیمه و به دلیل اینکه شرکت های بیمه درپی تحریم های یک جانبه ، پوشش های اتکائی را از همدیگر و به صورت ضربدری اخذ می نمایند ، همیشه باید مراقب بود که اگر خسارت فاجعه باری از قبیل زلزله در شهر تهران واقع شود آیا مجموع سرمایه شرکت های بیمه پاسخگوی میزان خسارت وارده خواهد بود یا خیر؟

در ادامه این اظهارات ، مظلومی به موضوع رقابت های ناسالم و غیر حرفه ای تعدادی از شرکت های بیمه اشاره کرد و گفت : این موضوع باعث شده در سال های اخیر شاهد خواسته های غیر معقول و غیر منطقی تعدادی از بیمه گذاران باشیم .

وی به موارد و مثالهائی از  این قبیل خواسته های غیر منطقی اشاره نمود و خواستار آن شد که شرکت های بیمه در این موارد از موافقت با این قبیل خواسته ها خودداری نمایند تا خدشه به اعتبار و حیثیت صنعت بیمه که هشتاد سال برای آن زحمت کشیده شده است وارد نگردد.

 مدیر عامل بیمه رازی در ادامه ، به  بحث رقابت شرکت های بیمه و عمل به تکالیف بر نامه پنجم توسعه مبنی بر کاهش سهم دولت از پورتفوی صنعت بیمه اشاره کرده و از بیمه مرکزی درخواست نمودند تا با اعمال نظارت های عالیه خود ، مانع رقابت های غیر حرفه ای گردیده و از سرمایه های ملی که در اختیار بخش دولتی شرکت های بیمه می باشد ، صیانت کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 274
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران