پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 557 تاریخ : 1390/04/04-00:00:00
,20,
دستگاه های مشمول قانون مدیزیت خدمات کشوری3 ماه مهلت دارند

لطف الله فروزنده

دستگاه های مشمول قانون مدیزیت خدمات کشوری3 ماه مهلت دارند

تهران - شبکه خبری بانک وصنعت تهران - معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهوری با صدور بخشنامه ای به همه دستگاههای اجرایی ملی و استانی عهده دار ارایه خدمات به ارباب رجوع حداکثر سه ماه برای دایر ک

به گزارش روز یکشنبه ، شبکه خبری و تحلیلی بانک وصنعت :،در بخشی از بخشنامه 'لطف الله فروزنده دهکردی' آمده است: این اقدام به منظور دستیابی آسان و سریع مردم به خدمات دستگاههای اجرایی و ارایه خدمات به موقع و موثر به مردم و تکریم ارباب رجوع انجام می شود.
وی تاکید کرد: دستگاههای اجرایی سطح ملی و استانی عهده دار ارایه خدمات به ارباب رجوع باید ظرف مدت سه ماه اقدامات زیر را انجام دهند.
1. واحد هماهنگ کننده‌ای تحت عنوان 'میز خدمت' در طبقه همکف ساختمان و با حضور یکی از معاونان و یا مدیران دستگاه با اعطای اختیارات لازم ایجاد نمایند، به نحوی که مراجعین ضمن استقرار در محل انتظار مناسب بدون حضور در واحدهای داخلی دستگاه، خدمت مورد نیاز خود را صرفا از طریق این میز دریافت نمایند.
2. 'میز خدمت' عهده‌دار وظایف مشروح زیر می‌باشد:
الف) ارایه اطلاعات و راهنمایی‌های لازم به مراجعین در ارتباط با امور مربوط
ب) دریافت مدارک و درخواست‌های مراجعین
ج) انجام امور و درخواست‌های متقاضیان در صورت امکان، در غیر این صورت اعلام تاریخ مراجعه بعدی یا زمان ارایه خدمات نهایی به مراجعین
د) دریافت نتایج اقدامات انجام شده از واحدهای ذیربط و اعلام آن به مراجعین
ه) هدایت مراجعین به واحدهای مرتبط در موارد بسیار ضروری، پس از انجام هماهنگی با واحد اقدام کننده ذیربط.
3. آن دسته از خدمات دستگاه‌های اجرایی که به موجب تصمیم‌نامه شماره 61116/42401 تاریخ 18/3/1389 وزیران عضو کارگروه توسعه حمل‌ونقل عمومی و مدیریت سوخت قابل عرضه در دفاتر پیشخوان خدمات شهری و روستایی نیست، از طریق 'میز خدمت' دستگاه مربوط ارایه می‌شود.
4. مسوولیت فراهم نمودن تجهیزات و تمهیدات اجرایی لازم، تنظیم گردش کار، نظارت بر اجرای وظایف، آموزش متصدیان میزها و انجام هماهنگی با واحدهای دارای ارباب رجوع به منظور ایجاد 'میز خدمت'، به عهده معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی (با عناوین مشابه) دستگاه می‌باشد.
5. تمامی واحدهای اجرایی دارای ارباب رجوع، اطلاعات لازم در خصوص شرایط، روش و مدت زمان انجام هریک از وظایف خود را که مستقیم در ارتباط با ارباب رجوع می‌باشد، تنظیم و تدوین نموده و در اختیار معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی دستگاه قرار دهند. واحد فناوری دستگاه موظف است کلیه اطلاعات جمع‌آوری شده در این ارتباط را در بانک اطلاعاتی مربوط ثبت و آن را هر سال به‌روز نماید.
6. ضوابط، مقررات، گردش کار و زمان انجام هریک از وظایف مرتبط با ارباب رجوع باید به نحو مقتضی در معرض دید و در اختیار مراجعین قرار گیرد.
7. نیروی انسانی مورد نیاز برای ایجاد 'میز خدمت'، از میان کارکنان موجود دستگاه با حفظ پست سازمانی تامین خواهد شد.
8. دستگاه‌های اجرایی سطح ملی و استانی موظفند استقرار 'میز خدمت' را از طریق رسانه‌های عمومی به مردم اطلاع‌رسانی کنند.
9. واحدهای ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دستگاه‌ها موظفند هر سه ماه یک بار به‌طور جداگانه گزارشی از عملکرد 'میز خدمت' دستگاه را به بالاترین مقام دستگاه ارایه دهند.
10. بالاترین مقام هر دستگاه مسوولیت اجرای بخشنامه را برعهده داشته و موظف است گزارش عملکرد دستگاه در این خصوص را هر سه ماه یک‌بار به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور ارسال نماید.
11. استانداران به عنوان مسوول اجرای بخشنامه در سطح استان‌ها، موظفند عملکرد دستگاه‌های اجرایی مستقر در استان در خصوص اجرای این بخشنامه را هر سه ماه یک‌بار به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور ارسال نمایند.
12. با انجام بازرسی‌های میدانی و همچنین لحاظ نمودن نحوه و میزان ارایه خدمات مطلوب به مراجعین به عنوان یکی از شاخص‌های عمومی ارزیابی عملکرد سال 1390، دستگاه‌های موفق در اجرای این بخشنامه، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
براساس این گزارش، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور چندی پیش از تشکیل میز خدمت در طبقه اول همه دستگاه‌‌های دولتی برای ارایه راحت‌تر خدمات به ارباب رجوع خبر داده بود.
فروزنده گفته بود: طی بخشنامه‌ای از سوی این معاونت در همه دستگاه‌های اجرایی دولتی، به زودی میز خدمت در طبقه اول تشکیل می‌شود که در آن افراد مطلع و دارای اختیار برای پاسخگویی سریع‌تر به ارباب رجوع حضور دارند و لازم نیست مردم برای انجام کارهای خود در طبقات ادارات سرگردان شوند.
معاون رییس‌جمهور اضافه کرد: مردم در ادارات دولتی با مراجعه به میز خدمت تکلیف خود را می‌دانند و متوجه می‌شوند تقاضای آنها انجام خواهد شد یا نه، با این میز خدمت انتظار می‌رود، کار مردم در کمترین زمان انجام شود.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور تاکید کرده بود: بخشنامه تشکیل میز خدمت به زودی به همه دستگاه‌های اداری صادر می‌شود که در طبقه همکف میز خدمت تشکیل شود، افراد مطلع و مقام تصمیم‌گیر در آن حضور پیدا کنند و ارباب رجوع در همان طبقه به پاسخ خود برسد.
فروزنده خاطر نشان کرد: میز خدمت هم‌اکنون در وزارت کار و امور اجتماعی و معاونت توسعه انسانی رییس‌جمهور تشکیل شده است.
وی تاکید کرد: برای آسان شدن خدمات دولتی به مردم و عدم نیاز به مراجعه حضوری از طریق الکترونیکی کردن بسیاری از خدمات دولتی به مردم و نیز واگذاری اختیارات به استانداران و استان‌ها، شهرستان‌ها و پیشخوان‌های الکترونیکی روستایی و شهری این ایده دنبال می‌شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 332
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران