پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 507 تاریخ : 1390/04/02-00:00:00
,17,
ملت ایران با حرکت در مسیر پیشرفت ، پیروز میدان مقابله با سلطه گران خواهد بود

رییس جمهور در مراسم روز ملی صنعت:

ملت ایران با حرکت در مسیر پیشرفت ، پیروز میدان مقابله با سلطه گران خواهد بود

رئیس جمهور گفت: وظیفه و مسئولیت امروز ملت ایران بخصوص اصناف این است که در راستای پیشرفت جمهوری اسلامی ایران تلاش کنند و در چنین صورتی اگر تمام دشمنان یکصدا شوند

به گزارش روز  پنج شنبه شبکه تحلیلی  بانک و صنعت  ،محمود احمدی‌نژاد در مراسم روز ملی اصناف، ضمن مثبت ارزیابی کردن همکاری و همراهی مناسب اصناف با دولت در اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها از تلاش‌های آنان قدردانی کرد و گفت: اصناف در اجرای این طرح حقاً و انصافاً بخوبی وارد میدان شدند و با همکاری و مدیریت مناسب توانستند دولت را در اجرای هر چه بهتر این طرح یاری کنند.
وی خاطر نشان کرد: همزمان با اجرای طرح بزرگ هدفمند کردن یارانه‌ها برخی‌ به انتظار نشسته بودند که دولت با اجرای این طرح به زمین بخورد به طوری که خودشان را آماده کرده بودند تا اعلام کنند در ایران هرج و مرج بوجود آمده است، اما همراهی مردم و بویژه اصناف همه آنان را مأیوس کرد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه اصناف در طرح هدفمند کردن یارانه‌ها به خوبی نقش‌آفرینی کردند، گفت: امروز می‌توان شهادت داد که بخش اصناف و بازاریان در برابر تمامی بی‌انصافی و بی‌عدالتی‌ها ایستادند و این طرح را جلو برده و دولت را در این کار بزرگ یاری کردند.
احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها آینده کشور را متحول خواهد کرد، گفت: براساس گزارش مجامع جهانی جمهوری اسلامی ایران موفق‌ترین کشور در اجرای طرح هدفمند کردند یارانه‌ها است و حتی گروه‌هایی را برای بررسی آن به ایران فرستادند و بعد مجدداً اطلاعیه دادند که ایران توانسته است این طرح را با موفقیت اجرا کند.
رئیس‌جمهور گفت: با اجرای مناسب طرح هدفمند کردن یارانه‌ها بسیاری از کشورها از مسئولین ایرانی دعوت کردند تا در کنفرانس‌های بین‌المللی تجربیاتشان را در اختیار آن کشورها قرار دهند تا آنان نیز بتوانند با استفاده از این تجربیات کشور خود را به سمت پیشرفت سوق دهند.
احمدی‌نژاد در ادامه به برخی بداخلاقی‌ها و اظهارنظرها در خصوص طرح هدفمند کردن یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: بعضی‌ها خیال می‌کنند اگر بازار آشفته شود اصناف خوشحال می‌شوند اما بعید است که یک بازاری از برهم خوردن نظم بازار خرسند شود، زیرا اصناف همواره خودشان را در خط مقدم انقلاب می‌دانند.
رئیس‌جمهور افزود: دولتمردان مطمئن هستند که اصناف همکاری مناسب خود را در راستای هر چه بهتر اجرا شدن این طرح و مراحل بعدی آن ادامه خواهند داد و به همین خاطر دیگر کسی نمی‌تواند بخاطر منافع خود، جامعه را به خطر بیندازند.
رئیس‌جمهور با تأکید بر لزوم ساماندهی نظام توزیع گفت: موضوع ساماندهی توزیع یکی از بزرگترین کارهایی است که باید به طور کامل انجام شود زیرا در این بخش نیروی انسانی و وقت بسیاری صرف می‌شود و برای اینکه این اتفاق نیفتد باید نظام توزیع مناسبی را طراحی و اجرا کنیم تا از وقت و منابع مالی به خوبی استفاده شود.
رئیس‌جمهور در ادامه سامانه توزیع، نظارت و بازرسی را مورد اشاره قرار داد و گفت: اصناف امروز نقش مهمی در تولید، اقتصاد،‌ فرهنگ و سیاست دارند، زیرا این خود اصناف هستند که بازار را اداره می‌کنند و به همین خاطر دلیلی ندارد که دولت در این بخش حضور داشته باشد.
احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به موضوع پرداخت مالیات خاطر نشان کرد: مردم با همکاری خوب اصناف، مالیات‌های خود را سریع‌تر و بهتر پرداخت کردند که این نشان از اثرگذاری اصناف در بین مردم دارد.
احمدی‌نژاد تصریح کرد: آرزوی تاریخی ملت ایران این است که ایران اسلامی، عزیز، آباد و پیشرفته شده و مشکلات و موانع موجود در راه سعادت، آرامش، ترویج مهر و محبت بطور کامل برداشته شود.
رئیس‌جمهور گفت: امروز همه آرزو دارند که ملت ایران در تمامی بخش‌ها به بالاترین نقطه جهانی دست پیدا کنند و این یک آرزوی مقدس و انقلابی است بخاطر اینکه امروز ملت ایران حامل پیام فرهنگی و شیوه جدید زندگی برای تمام بشریت است.
احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به شکست دو اندیشه کمونیسم و سرمایه‌داری در جهان اشاره کرد و گفت: در دوره‌ای اندیشه کمونیسم آنقدر سر و صدا کرد تا بتواند افکار و ایده‌های خود را در جهان پیاده کند، به طوری که سر و صدای آنها گوش فلک را کر کرد، اما امروز هیچ اثری از آنها وجود ندارد.
رئیس‌جمهور افزود: مکتب دیگری هم که تنها ظاهرش با کمونیسم متفاوت بود اما جنس کار و حرفشان یکی بود نیز با تبلیغات مختلف به دروغ اعلام کردند که به دنبال آزادی، رفاه و سعادت برای بشر هستند و امروز آنان نیز به بن‌بست رسیده و دیگر حرف جدیدی برای بشریت ندارند.
وی خاطر نشان کرد: همانطور که کمونیسم فرهنگ کشورها و ملت‌ها را خراب کرد، این گروه نیز با شعار صلح و سعادت برای بشر تنها فقر و کشتار را به ارمغان آورد، به گونه‌ای که امروز 3 میلیارد انسان فقیر در جهان وجود دارد که یک بیش از میلیارد نفر از آنها فقیر مطلق هستند یعنی یک وعده غذا برای خوردن ندارند.
دکتر احمدی‌نژاد افزود: امروز در جهان کشورهای بسیاری وجود دارند که دارای منابع طبیعی از جمله معادن طلا هستند اما فقر در کشورشان موج می‌زند و این بخاطر حضور استعمارگران در آن کشورهاست.
رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه اندیشه سرمایه‌داری نیز همچون کمونیسم به پایان راه خود رسیده‌ است، گفت: امروز بشریت نیازمند اندیشه جدیدی است و تنها ملتی که می‌تواند فرهنگ جدیدی را به بشر ارائه کند ملت ایران است، البته این سخن به معنای خود بزرگی و نژادپرستی نیست، این در اصل شکر یک نعمت بزرگ است، زیرا تجربه نشان داده است که ملت ایران توان انجام کارهای بزرگ را دارد.
احمدی‌نژاد تصریح کرد: برخورداری ملت ایران از فرهنگ اسلام ناب و اهل بیت(ع) این ظرفیت را به آن داده که اندیشه جدیدی را به بشر هدیه کند و آن را به الگوی عملی موفق درآورد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه اگر اندیشه‌ای نتواند در صحنه عمل برای بشر سعادت و رفاه به ارمغان نیاورد همچون سایر اندیشه‌ها محکوم به شکست خواهد بود، تصریح کرد: تاریخ نشان داده است که اندیشه مارکسیسم و لیبرالیسم در صحنه عمل نتوانستند سعادت را برای بشر به ارمغان آورند و در نهایت نابود شدند.
احمدی‌نژاد ادامه داد: امروز ایران اسلامی باید به یک جامعه نمونه و الگو تبدیل شود و در زمینه‌های مختلف از جمله فرهنگ، اقتصاد و سیاست بتواند حرف‌های جدیدی برای ملت‌ها داشته باشد از این رو هر قدمی که برای پیشرفت ایران برداشته شود در اصل، در راستای اثبات حقانیت مکتب تعالی‌بخش ملت ایران است.
احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به ارسال دومین ماهواره بومی کشورمان به فضا گفت: 2 سال پیش زمانی که جمهوری اسلامی ایران اولین ماهواره خود را به فضا فرستاد بسیاری از ملت‌ها جشن گرفتند و هفته پیش که دومین ماهواره ایران به فضا پرتاب شد مجدداً این اتفاق افتاد و این نشان از آن دارد که ملت‌های جهان فهمیده‌اند که ملت ایران توان پیشرفت و اداره جهان را دارد.
رئیس‌جمهور افزود: امروز باید تلاش شود تا جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف از جمله شهرسازی و تجارت جزء بهترین‌های جهان باشد و در این راستا همه افراد باید تلاش کنند و دست‌ها را به هم دهند تا شاهد رخ داد این اتفاق خجسته باشیم.
احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: به عنوان کسی که تمام ایران را از نزدیک دیده است اعلام می‌کنم که ایران این شایستگی و ظرفیت را دارد که در بالاترین جایگاه جهانی ایستاده و عزت‌آفرینی کند. ایران می‌تواند و باید این امر اتفاق بیفتد و تحقق آن وظیفه و ماموریت امروز ملت ایران است.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به دلایل دشمنی سلطه گران با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: موضوعی که باعث شده است دشمنان از ملت ایران ناراحت شوند این است که فهمیده‌اند که این ملت اگر فرصتی پیدا کند می‌تواند به پیشرفت‌های چشمگیری دست پیدا کند.
احمدی‌نژاد اظهار داشت: حداقل سه کشور دیگر پسوند جمهوری اسلامی دارند اما با هیچ کدام از آنان به اندازه جمهوری اسلامی ایران دشمنی نمی‌شود و این نشان از عزت‌آفرینی و پیشرفت ملت ایران است که باعث عصبانیت دشمنان شده است.
رئبس‌جمهور با تاکید بر اینکه دشمنان فهمیده‌اند که اگر ملت ایران فرصتی پیدا کند با اخلاق و الگوسازی می‌تواند جهان را در اختیار بگیرد، گفت: دشمن از اینکه ایران اسلامی در علم، اقتصاد و فرهنگ توانسته است به الگویی برای سایر کشورها تبدیل شود نگران است و تمام جار و جنجال‌ها و اتهامات آنها به همین دلیل است.
احمدی‌نژاد گفت: امروز می‌توان به جرات اعلام کرد که تمامی اتهامات وارده به ایران از جمله ساختن بمب اتم دروغ است، زیرا آنها می‌دانند که اگر ملت ایران بخواهد بمب اتم بسازد از کسی نمی‌ترسد، اما بخاطر آنکه این سلاح کشتار جمعی را قبول ندارد هرگز دست به چنین اقدامی نمی‌زند.
رئیس‌جمهور افزود: به جرأت اعلام می‌کنم که بمب اتم ملت ایران، اندیشه ملت ایران است که تمام ساختار نظام سلطه را بهم ریخته و آنها را نگران کرده است.
دکتر احمدی‌نژاد تصریح کرد: امروز صهیونیست‌ها حاضرند تمام دنیا را نابود کنند تا بتوانند اقتدار خود را حفظ کنند و هر جا فسادی وجود دارد حضور صهیونیست‌ها در آن مشهود است و امروز هم دور هم جمع شده‌اند تا جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرند ولی باید بدانند که ملت بزرگ ایران از اهداف و آرمانهای خود یک قدم عقب‌نشینی نخواهد کرد.
وی در ادامه خطاب به دشمنان ملت ایران گفت: به شما توصیه می‌کنم خودتان را خسته نکنید زیرا اگر همه شیاطین عالم هم بسیج شوند تا کمر ملت ایران را به خاک بمالند باید بدانند که این آرزو را با خود به گور خواهند برد.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: امروز استکبار در عرصه‌های مختلف شکست خورده است، البته با فریبکاری و توطئه به دنبال نجات خود است که نمونه بارز آن تغییر ماسکی است که به صورتشان زده‌اند ولی باید بدانند که ملت ایران فریب آنها را نخواهد خورد و با افتخار در برابر همه زورگویان عالم خواهد ایستاد و راه خود را ادامه خواهد داد.
احمدی‌نژاد افزود: استکبار به دنبال آن است تا با ایجاد شبکه‌هایی از داخل به ملت ایران ضربه بزند و برای نمونه در موضوع هسته‌ای در نطنز بدنبال اختلال در برخی از دستگاه‌ها و از بین بردن آنها بود که با درایت مسئولین نتوانستند به این هدف خود دست پیدا کنند.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به مدیریت خوب اصناف در بازار شب عید اشاره کرد و گفت: در چند سال گذشته اصناف بازار شب عید را به خوبی کنترل کردند و امروز مردم به شما اعتماد و اطمینان کردند و این کار ارزشمندی است که طی چند سال اخیر اتفاق افتاده است.
در این مراسم دکتر احمدی‌نژاد همچنین ضمن رونمایی از اولین کارت پروانه کسب الکترونیکی با اهداء لوح سپاس از تلاش‌های واحدهای نمونه صنفی، مجمع عمومی صنفی و کمیسیون‌های نظارتی طی یکسال گذشته تقدیر کرد.
در پایان این مراسم تعدادی از اصناف در سخنانی پیشنهادات و راهکارهای خود را برای رفع موانع موجود با رئیس جمهور در میان گذاشتند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 525
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران