پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 431 تاریخ : 1390/03/29-00:00:00
,17,
قیمت خودروهای وارداتی زیاد شد، واردات 42درصد کاهش یافت

تحلیل اقتصادی،

قیمت خودروهای وارداتی زیاد شد، واردات 42درصد کاهش یافت

با افزایش قیمت خودروهای ساخت خارج و کاهش واردات، شرکت های تولید کننده خودرو در داخل این فرصت را غنیمت شمرده و در مسیر ارتقای سطح کیفی خودروها و ثابت نگه داشتن یا در صورت امکان کاهش قیمت ها به خصوص اد

براساس اعلام گمرگ ایران میزان رشد قیمت خودروهای وارداتی در سالجاری 24 درصد افزایش داشته است و همین امر موجب شده تا میزان واردات این نوع خودروها 42درصد کاهش یابد.

 

 

شرکت های خودروسازی در داخل کشور باید این موقعیت را بهترین فرصت برای تبدیل آن به جلب هرچه بیشتر مشتریان داخلی قلمداد کنند و این گونه تصور نشود که میزان تقاضا و مصرف در داخل بالاست ، بنابراین هرچه تولید کنیم ، مردم خواهند خرید.!!

این شرکت و در صدر آن ها ایران خودرو و سایپا که سالانه بیش از یک میلیون دستگاه اتومبیل تولید می کنند با ارزش گذاری به این زمان به دست آمده ، آن را به فرصتی طلایی تبدیل کنند.

شرکت ها ی داخلی به جای چانه زنی و واسطه گری برای قانع کردن پلیس و مسوولان ذی ربط در خصوص تولیدات بدون کیفیت لازم در مسیر افزایش کیفیت ها تلاش کنند و به معنای خودروی با کیفیت یورو 5 با قیمت متناسب به خصوص با در آمد ها و اقتصادی داخلی تعریف کنند.

آخرین اطلاعاتی دریافت از سوی شبکه تخلیلی ، خبری بانک و صنعت حاکی است که بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی گمرک ایران طی دو ماهه نخست سال جاری بالغ بر 4565 خودرو وارد کشور شده است که این تعداد در مقابل 7878 دستگاه خودروی وارداتی طی دو ماهه نخست سال 89 نشان از کاهش 42 درصدی واردات خودرو طی دو ماهه ابتدای سال دارد البته ناگفته نماند با توجه به آنکه در ماههای پایانی سال گذشته شاهد رشد واردات خودرو به کشور بودیم بخشی از این کاهش واردات می تواند ناشی از استفاده سفارش های ثبت شده از سوی وارد کنندگان خودرو در روزهای پایانی سال گذشته داشته باشد که معمولافصل داغی برای فروش خودرو محسوب می شود.
بر اساس آمارهای گمرک متوسط قیمت ثبت شده برای هرا خودرو در دوماهه نخست سال 89 معادل 18.8 میلیون تومان بوده است (معادل 18819 دلار) در حالیکه در دو ماهه اول سال 90 می بینیم که قیمت متوسط خودروهای وارداتی به رقمی معادل 23.2 میلیون تومان (معادل 23323 دلار) رسیده است، مقایسه این دو عدد نشان از رشد 24 درصدی قیمت خودروهای وارداتی دارد و البته افزایش 5 درصدی وزن خودروهای واردتی می تواند به نوعی نشان از تمایل بیشتر وارد کنندگان به خودروهای شاسی بلند نیز باشد، خودروهای که به رغم مصرف بالا با توجه به جامعه هدف این بازار خریداران پرو پاقرص خود را نیز دارند.

با این اطلاعات و اخبار باید منتظر ماند و مشاهده کرد که خودرسازان داخلی چه گلی برسر مصرف کننده داخلی خواهند زد.

اگر تولیدکننده داخلی کالای ایمن و با کیفیت و البته با قیمت مناسب " متناسب با اقتصادی خانوارهای ایرانی " تولید کنند، قدر مسلم مصرف کننده کالای داخلی را با رضایت ترجیح می دهد.

در این راستا توجه به کار و عملکرد نمایندگای های این خودرو سازان بسیار حائز اهمیت است چرا که بسیاری از این نمایندگی ها با جا به جا کردن قطعات خودرو که شخصا شاهد بوده ام ، آبروی خودرو ساز داخلی مانند ایران خودرو را می برند.

نظارت و کنترل نمایندگی و حتی بخش فروش و عرضه در محل کاراخانه یک امری بسیار مهم مدیریتی و الزامی است که هرگز نباید کم اهمیت تلقی شود.

سردبیر شبکه تخلیلی ، خبری بانک و صنعت



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 209
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران