پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 374 تاریخ : 1390/03/25-00:00:00
,8,
شاخص بورس و میانگین زیان 4 درصدی در خرداد

شاخص بورس و میانگین زیان 4 درصدی در خرداد

دیروز در نتیجه عدم ثبات تصمیم گیری بانک مرکزی و کاهش 10 تومانی نرخ دلار، نوسان مثبت و منفی یک روز در میان شاخص بورس با 194 واحد ریزش تکرار شد تا این متغیر دوباره در آستانه نزول به کانال 24 هزار واحدی

 در حالی نمودار روزهای اخیر شاخص بورس با افت و خیزهای مثبت و منفی یک روز در میان همراه شده که بعد از رشد 123 واحدی روزگذشته این متغیر ، امروز 194 واحد از ارقام دماسنج بازار سهام کم شد تا بازی الاکلنگ شاخص امروز هم تکرار شود.
براساس این گزارش ، امروز در حالی رشد اولیه قیمت سهام برخی شرکت های بزرگ با افزایش اندک شاخص همراه شد که این روند به دنبال اعلام کاهش نرخ ارز توسط رئیس کل بانک مرکزی و افزایش سردرگمی فعالان بازار سهام تغییر کرد و با ریزش بهای سهام اکثر شرکت های بزرگ و اثر منفی 56 تا 7 واحدی شرکت های بزرگ و موثری چون فولاد مبارکه، سرمایه گذاری غدیر ، ملی مس، نفت بهران، چادرملو ، خدمات انفورماتیک، سرمایه گذاری صـندوق بازنشستگی و پالایشگاه تبریز همراه شد.
با این جریان ارقام شاخص بورس در عدد 25 هزار و 42 واحدی به ثبت رسید تا بعد از 8 و 9 خرداد ماه برای سومین مرتبه در ماه جاری، این متغیر در آستانه نزول به کانال 24 هزار واحدی قرار گیرد.
این درحالی است که طی 16 روز کاری بورس در خرداد ماه در نتیجه ثبت 10 روز منفی و 6 روز مثبت ، در مجموع هزار و 12 واحد از اعداد شاخص کاسته شده و میانگین بازدهی سرمایه گذاری در بورس با حدود 4 درصد زیان همراه شد چرا که شاخص بورس در ابتدای ماه بر روی عدد 26 هزار و 55 واحدی ایستاده بود. این در حالی است که تا پایان فروردین ماه میانگین بازدهی بورس به 14 درصد سود بالغ شده بود.
به هرحال به عقیده ناظران و کارشناسان بازار سرمایه، فرصت اوج گیری شاخص و قیمت ها به دلایل عمدتا " برون سازمانی روز به روز کمتر می شود و در صورتی که بازار سهام در روزهای آینده خصوصا " در تیرماه نتواند حداقل انتظارات سرمایه گذاران ریسک پذیر را برآورده کند، باید شاهد خروج بخشی از سرمایه ها در ماه های آینده بود.
به باور اکثر کارشناسان، بازار سهام کشور به جز فروردین ماه سال جاری ، طی دو ماه اردیبشهت و خرداد و تاکنون نتوانسته از همه ظرفیت های خود استفاده کند. به همین دلیل این عده معتقدند در صورت ثبات تصمیم گیری هایی مانند تعیین واقعی ارز و حاکم شدن فضای سیاسی آرام بر کشور طی روزهای آینده، نه تنها اکثر سهامداران خواهند توانست زیان های وارده را جبران کنند بلکه می توانند سود بسیار مناسبی را برای خود و سرمایه هایشان به ارمغان آورند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 249
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران