پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 372 تاریخ : 1390/03/24-00:00:00
,15,
اپراتور سوم  در آستانه لغو پروانه

موبایل نسل 3 به کما رفت!!

اپراتور سوم در آستانه لغو پروانه

به گفته معاون این سازمان این اخطار می تواند مشمول جریمه، کاهش مدت پروانه و یا حتی لغو پروانه فعالیت صادر شده برای این اپراتور شود.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به دلیل تعویق در راه اندازی پروژه اپراتور سوم تلفن همراه کشور به شرکت تامین تله کام اخطار داد .

اردیبهشت ماه سال 89 شرکت تامین تله کام وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی - شستا - موفق شد بدون سرمایه گذاری خارجی پروانه فعالیت اپراتور سوم موبایل ایران را از آن خود کند که زمان لازم الاجرا شدن پروانه این اپراتور پس از دریافت گواهی عدم تداخل فرکانس از رگولاتوری و پرداخت مبلغ حق الامتیاز اولیه، 31 مردادماه سال 89 بود و براساس آن این اپراتور 9 ماه فرصت داشت که بهره برداری تجاری از این شبکه را آغاز کند.

اما با وجودی که اپراتور سوم باید سیمکارتهای خود را حداکثر تا اول خردادماه 90 عرضه می کرد و نیز با وجودی که رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اول خردادماه در جمع خبرنگاران از آغاز واگذاری این سیمکارتها به صورت تجاری و در تهران خبر داد اما تاکنون سیمکارتی از سوی تامین تله کام واگذار نشده است.

لطف الله سبوحی معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگو با خبرنگار مهر درمورد آخرین وضعیت اجرای پروژه نسل سوم موبایل در کشور و دلایل اجرایی نشدن آن در موعد مقرر اظهار داشت: به اپراتور سوم اخطار داده شده است که این اخطار می تواند براساس پروانه مشمول جریمه، کاهش مدت پروانه فعالیت و یاحتی لغو آن شود که این امر بستگی به شرایط موجود و توضیحات اپراتور مربوطه دارد.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود اپراتور سوم هیچ گونه تجهیزات نسل سوم - 3G – را تاکنون وارد کشور نکرده و چگونه قرار بوده خردادماه سیم کارت های خود را عرضه عمومی کند اظهار داشت: ما طبق پروانه، فعالیت این اپراتور را نظارت خواهیم کرد و این اپراتور اعلام کرده که تاکنون 40 سایت BTS را آماده کرده است.
معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به این سوال که آبا تاکنون برای تجهیزات اپراتور سوم گواهی تایید نمونه صادر شده است گفت: ما برای اپراتورها تایید نمونه صادر نمی کنیم و این وندورها هستند که زمانیکه تجهیزاتی نصب و راه اندازی می کنند از رگولاتوری گواهی تایید نمونه – TA – می گیرند.
سبوحی در پاسخ به این سوال که آیا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای تجهیزات نسل سوم TA صادر کرده است تاکید کرد که هنوز این اپراتور در این زمینه درخواستی به رگولاتوری نداده است.
وی خاطرنشان کرد: وندورهای مخابراتی براساس مجوزهایی که دارند تجهیزات وارد کشور می کنند و زمانی که این تجهیزات در شبکه نصب و راه اندازی شد نسبت به بررسی کیفیت آن و صدور گواهی تایید نمونه آن اقدام می شود.
این درحالی است که اوایل خردادماه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آغاز واگذاری آزمایشی و محدود سیم کارت های اپراتور سوم خبر داد و اعلام کرد که عرضه عمومی این سیم کارتها پس از طی مراحل تایید کیفیت آغاز خواهد شد.

به گزارش مهر، درحالیکه مسئولان وزارت ارتباطات به جای مسئولان تامین تله کام نسبت به اعلام خبر عرضه سیم کارتهای نسل سوم در کشور اقدام کرده اند اما شواهد نشان می دهد که مشکلات مدیریتی در این اپراتور سبب شده تا عرضه این سیمکارتها همچنان در هاله ای از ابهام قرار گیرد. 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 333
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران