پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3647 تاریخ : 1390/10/24-00:00:00
,8,
بیمه‌گران از حق بیمه معقول وحشت نکنند

بیمه‌گران از حق بیمه معقول وحشت نکنند

یک کارشناس بیمه با اشاره به اینکه مشکل اساسی بیمه‌های درمان رقابت شرکت‌ها در حق بیمه‌ها است، گفت: عامل مهم جذب بیمه گزاران تنها قیمت پایین نیست بلکه در صنعت بیمه حرف اول

 به گزارش روز شنبه بانک و صنعت ،ابوالحسن صدریه، ضمن بیان این مطلب که در برخی موارد فعالان صنعت بیمه به جنبه‌های عرضه محصولات بیش از تقاضا توجه می‌کنند، به فارس اظهارداشت: درحال حاضر صنعت بیمه در حوزه درمان حق بیمه‌های ناچیزی را از بیمه گذاران دریافت می‌کند که همین امر امکان ارائه خدمات مناسب درمانی را از جانب بیمه‌گران با محدودیت‌هایی همراه کرده است.
وی با اشاره به اینکه تمام تلاش عوامل فروش و حتی شرکت‌های بیمه در حوزه بیمه‌های درمان رقابت بر سر قیمت است، گفت: به اعتقاد من در این حوزه فعالان صنعت بیمه هدف را گم کرده‌اند چراکه مردم در بیشتر مواقع برای دریافت خدمات بیشتر حتی حاضرند حق بیمه‌های قابل توجهی نیز پرداخت کنند.

*حق بیمه اندک و عدم امکان ارائه خدمات مناسب از سوی بیمه‌گران
به گفته وی، با در نظرگرفتن این نکته که درصد حق بیمه‌های درمان چه میزان از هزینه‌های مردم را شامل می‌شود نباید از نقش هزینه‌های درمانی که در تمام دنیا هزینه‌های هنگفتی را به خود اختصاص داده‌اند، غافل شد.
این کارشناس بیمه در ادامه تصریح کرد: در مواردی که شرکت‌های بیمه حق بیمه اندکی را از مردم دریافت می‌کنند ما هرگز نمی‌توانیم خدمات مناسبی را به بیمه گزاران ارائه نمایم.چراکه منابع مالی کافی در اختیار بیمه گران قرار ندارد.
صدریه ضمن بیان این مطلب که شرکت‌های بیمه با ملاک قرار دادن این تابو که میزان درآمد مردم جامعه اندک است پس نباید حق بیمه‌ها را افزایش داد؛ فعالیت بیمه گری خود را انجام می‌دهند، گفت: دقیقاً به واسطه گرانی و وجود تورم در جامعه و بالا بودن هزینه‌ها اگر شرکت‌های بیمه بخواهند خدمات مناسبی را به بیمه گذاران ارائه کنند نباید از افزایش حق بیمه‌ها وحشت داشته باشند.

*بیمه‌گران از دریافت حق بیمه سنجیده وحشت نکنند
البته این کارشناس بیمه معتقد است که افزایش حق بیمه‌ها باید براساس ملاک‌های حساب شده و سنجیده‌ای صورت گیرد چرا که با نادیده گرفتن این موارد نه تنها وضعیت بیمه‌های درمان در کشور بهبود نخواهد یافت بلکه میزان ضریب نفوذ آن در جامعه نیز کاهش می‌یابد.
وی ضمن تأکید براینکه میزان حق بیمه درمان در مقایسه با سایرهزینه‌های سبد خانواده‌های ایرانی رقم ناچیزی است، افزود: برای تأمین سلامت مردم و آرامش خاطرخانواده‌ها باید تصمیمات کارآمدی درحوزه درمان اتخاذ شود.
این کارشناس بیمه با اشاره به اینکه مسؤلان صنعت بیمه باید به این باور برسند که از دریافت حق بیمه‌های مناسب وحشت نداشته باشند، گفت: در حال حاضر صنعت بیمه به سمت رقابتی شدن پیش می‌رود ولی در این مسیر باید یک شناسایی کاملی نیز از بازار صورت گیرد.

*عدم محدودیت صنعت بیمه در رقابت بر سر قیمت‌ها
به گفته صدریه، در صنعت بیمه فقط رقابت‌ها بر سر قیمت خلاصه نمی‌شود به نحوی که در این بازار کسی برنده است که بتواند نیازهای بیمه گزاران را تشخیص و آن را در سریع ترین زمان برآورده کند.
وی تصریح کرد: البته دراین میان میزان آگاهی مردم از بیمه نامه‌ها نیز بسیار مؤثراست چراکه عمده مردم توقع دارند با پرداخت ماهی 3 تا  4 هزار تومان خدمات مناسبی را در حوزه درمان از بیمه گران دریافت کنند در حالی که این توقع با توجه به حق بیمه اندک غیرمنطقی به نظر می‌رسد.
این مقام مسئول در بیمه "ما" ضمن بیان این مطلب که بیمه‌گر در مقابل در‌یافت منابع مناسب سرویس مطلوبی را در اختیار بیمه گزاران قرار می‌دهد، گفت: در حال حاضر تمام شرکت‌های بیمه به غلط به رقابت بر سر قیمت‌ها و حق بیمه متمرکز شده‌اند به صورتی که در این بازار رقابتی حرف اول را قیمت اندک می‌زند.
به گفته وی، اگرعرضه کننده خدمات که شرکت‌های بیمه محسوب می شوند اقدام به ارائه خدمات با کیفیت کنند به طور حتم تمایل مصرف کنندگان نیز به سمت پرداخت حق بیمه های مناسب افزایش خواهد یافت.

*عامل مهم جذب بیمه گزار تنها قیمت پایین نیست
صدریه با اشاره به اینکه مشکل اساسی بیمه‌های درمان رقابت شرکت‌های بیمه در حق بیمه‌ها است، اظهار داشت: عامل مهم جذب بیمه گزاران تنها قیمت پایین تر نیست بلکه در صنعت بیمه حرف اول را مجموع قیمت مناسب و خدمات بهترمی‌زند.
به اعتقاد صدریه اگر تأکید شرکت‌های بیمه فقط در حق بیمه‌ها باشد به طور حتم رفع نیازهای مردم امکان پذیر نخواهد بود. زیرا شرکت‌های بیمه بازرگانی هزینه‌ها وخسارت ها را از محل حق بیمه‌های جذب شده پرداخت می‌کند که در این شرایط اگر حق بیمه‌ها اندک باشد طبیعتاً کفاف هزینه‌های آنها را نخواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه نرخ حق بیمه درمان در سایر کشورها رقم‌ بالایی را به خود اختصاص داده است، گفت: در امریکا حق بیمه درمان حدود 7 درصد درآمد سالیانه افراد است به صورتی که اگر فردی دارای درآمد 600 یا 700 هزار تومان باشد حدود 42 هزار تومان در ماه حق بیمه درمان پرداخت می کند.البته این علاوه بر مالیات تأمین اجتماعی است که از حقوق‌ها آنها کسر می‌شود.
صدریه تصریح کرد: در این کشورها تا 7 درصد درآمدها می توانند به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی به دولت اعلام و از پرداخت مالیات نیز معاف باشند.
به گفته وی در حالی که در ایران با میانگین حقوقی بالای 600 هزار تومان حق بیمه میانگین 10 هزار تومان است که این رقم در مقایسه با سایر کشور ها کمتر از دو درصد است.
وی افزود: باید در حوزه درمان شرکت های بیمه بدانند که جلب رضایت مردم نیازمند فعالیت و منابع است که البته لازمه اخذ منابع اعتماد مردم است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 218
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران