پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 307 تاریخ : 1390/03/22-00:00:00
,8,
دیه 90 میلیونی باعث پر شدن زندان ها می شود

دیه 90 میلیونی باعث پر شدن زندان ها می شود

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی ضمن واقعی ندانستن بیمه 90 میلیونی، آن را موجب فرار مردم از بیمه کردن خودروها و در نهایت پر شدن زندان ها برشمرد.

 

به گزارش روز یکشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت،سیدسلمیان ذاکر در واکنش به افزایش دیه به سقف 90 میلیون، تصریح کرد: برای افزایش دیه هم باید بسترهایی فراهم شود و هم قدرت و توانایی مردم و پایین ترین قیمت شتر در بازار مسلمین در نظر گرفته شود اما به نظر می رسد در خصوص تعیین قیمت دیه مقداری با شتاب زدگی تصمیم گیری شده است.

وی با تاکید بر اینکه قیمت شتر در بازار مانند رویه قبل جهش آنچنانی نداشته است، گفت: رییس قوه قضاییه باید مانند سالهای گذشته که دیه 3، 5 یا 7 میلیون افزایش می یافت قیمت دیه را تعیین و اعلام می کرد. عضو کمیسیون حقوقی و قضایی با اشاره به دو برابر شدن دیه اظهار کرد: طبیعی است دو برابر شدن دیه سبب افزایش حق بیمه و تحمیل فشار به بیمه ها و مردم برای بیمه خودروهایشان می شود که توانایی پرداخت آن را ندارند لذا در صورت بروز حوادثی مانند جرح و فوت باید به زندان بروند که این امر سبب پر شدن زندان ها می شود.

به گفته ذاکر، شتاب زدگی در تعیین دیه 90 میلیونی باعث اعتراض بیمه ها و نگرانی افکار عمومی به خصوص قشر پایین جامعه که آسیب پذیری بیشتری دارند، شده است، افزایش دیه راه فرار را برای افراد دهک پایین جامعه از بیمه کردن خودروهایشان فراهم می کند، قطعا این افراد توانایی پرداخت 600 هزار تومان حق بیمه برای ماشین پیکان و پراید را ندارند و حاضر به پرداخت جریمه می شوند اما در صورت بروز حادثه بیمه و دولت آنها را حمایت نخواهند کرد. وی افزود: البته حقوق مردم آسیب  دیده در حوادث و حق الناس نباید تضییع شود اما دولت یا باید بیمه ها را متقاعد به پرداخت افزایش حق بیمه کند و یا خود بودجه اختصاصی برای حمایت از بیمه ها برای پرداخت افزایش حق بیمه در نظر گیرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 310
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران