پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 234 تاریخ : 1390/03/19-00:00:00
,8,
تولید اطلاعات و آمار یکی از محورهای اساسی و کلیدی در صنعت بیمه است

رئیس کل بیمه مرکزی:

تولید اطلاعات و آمار یکی از محورهای اساسی و کلیدی در صنعت بیمه است

تهران - شبکه تخصصی بانک و صنتع: رئیس کل بیمه مرکزی گفت : این صنعت وارد مرحله تازه و جدیدی شده است و اتفاقاتی که در دوره تحول در صنعت بیمه رخ می دهد آثار خیلی زیادی دارد و در زندگی احاد مردم قابل لمس ا

 

به گزارش روز پنج شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت، وی افزود صنعت بیمه در یک مسیر پویایی و شکوفایی حرکت می کند و تداوم، افزایش ضریب نفوذ بیمه و گسترش آن تا وقتی می تواند ادامه پیدا کند که قانون را خوب اجرا کنیم و خدمات خوب و مطلوبی به احاد جامعه ارائه دهیم. دکتر فرشباف گفت اگر با یک حرکت تهاجمی، ‌اطمینان در جامعه ایجاد می کنیم شرط آن استمرار خدمات پایدار و سرویس دهی خوب و مطلوب به مردم است و اگر این اعتماد و باورها از دست برود، برگرداندن و احیای مجدد باورها بسیار دشوار خواهد بود.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به صدور حدود 15 میلیون بیمه نامه خودرو و بهره مندی اکثر خانواده های ایرانی از این پوشش گفت: بحث بیمه شخص ثالث به مرحله ای رسیده است که در تمامی قشرهای جامعه نفوذ پیدا کرده است و ما در تصادفات تأمین کننده خسارت با پوشش بیمه ای هستیم و این تابلو ارائه خدمت در صنعت بیمه است و با تمام فراز و نشیب هایی که این بیمه نامه دارد،‌ مشتریان انتظارات زیادی از صنعت بیمه دارند و اساس حکومت بر اساس ارائه خدمت مناسب به مردم است.

دکتر فرشباف با اشاره به حدود 23 هزار کشته و 300 هزار مجروح در تصادفات رانندگی و بحث افزایش نرخ دیه گفت: اگر شرایط جدیدی بوجود آید که در مردم نارضایتی ایجاد کند، این به ضررجامعه و صنعت بیمه و منافع ملی است و دوام و بقای این صنعت بر این است که سرویس دهی و خدمات مناسب و رضایت بخشی در اختیار احاد جامعه قرار دهد. رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به مسیر پرتلاش و رو به گسترش و امیدوارکننده صنعت بیمه با توجه به بازار بکر و وسیعی که در کشور وجود دارد اشاره کرد و گفت : در سال گذشته بطور میانگین بین 30 تا 70 درصد کاهش قیمت در رشته های مختلف بیمه ای داشتیم؛ بیش از 3/25 درصد حق بیمه های تولیدی افزایش یافته و برخی از رشته های بیمه ای نیز 55 درصد رشد داشته است و این نشان از استقبال جامعه از بیمه است و یک فرصت طلایی برای ارائه خدمات بهتر و پایدار است. دکتر فرشباف ماهریان در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت و ضرورت IT   در صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: تولید اطلاعات و آمار یکی از محورهای اساسی و کلیدی در صنعت بیمه است و این امر مستلزم ایجاد یک سامانه یکپارچه و متمرکز است تا بتوان اطلاعات دقیق آماری و اطلاعاتی به جامعه و مسئولان ذی ربط ارائه کرد. وی افزود محور حرکت بیمه مرکزی استقرار و راه اندازی یک سامانه یکپارچه و متمرکز IT   است تا بتواند بر محور اطلاعات و آمار دقیق و درست مسایل را استدلال و تحلیل نماید و نتایج فعالیت های صنعت بیمه را در رشته های مختلف ارائه نماید. دکتر فرشباف نقش نیروهای حراست در صنعت بیمه را برای حفظ و امنیت اطلاعات ایمن مهم ارزیابی کرد و گفت: این نیروها در صورت ایجاد و استقرار سیستم های متمرکز، لازم است برای جلوگیری از تخلفات و تقلبات در بیمه تلاش کنند و مشارکت جدی در آن داشته باشند. رئیس کل بیمه مرکزی استانداردسازی در صنعت بیمه را یک بحث جدی دانست و گفت: استانداردسازی مکمل نقش IT در صنعت بیمه است و این امر باید تا قبل از مهرماه سالجاری در شرکت های بیمه اجرا و عملیاتی شود. وی افزود: نقش IT در سازماندهی، مدیریت و اصلاح روش ها بر کسی پوشیده نیست و هماهنگ سازی امور IT با خودرو را کلیدی ترین بخش های صنعت بیمه دانست.

دکتر فرشباف در پایان سخنان خود مرزبندی ها در صنعت بیمه را مورد اشاره قرار داد و گفت: بیمه مرکزی در اعمال حاکمیت، نظارت و ارزیابی ها جایگاه خود را پیدا کرده است و شرکت های بیمه نیز به عنوان مراکز توسعه بازار باید به این سمت حرکت کنند. دیگر سخنران افتتاحیه این گردهمایی دکتر فتح نژاد مشاور رئیس کل و سرپرست مدیریت اطلاعات و ا رتباطات بیمه مرکزی بود که گزارشی از برنامه ها و اقدامات انجام گرفته در زمینه استقرار سیستم یکپارچه و متمرکز در صنعت بیمه ارائه کرد. وی تکمیل پروژه معماری اطلاعات و تدوین استاندارد داده های صنعت بیمه و پیاده سازی در رشته خودرو،‌ راه اندازی مرکز استعلام خودرو صنعت بیمه با ناجا و ‌عملیاتی کردن ارتباط سیستمی با ثبت احوال را از جمله این اقدامات برشمرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 321
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران