پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1899 تاریخ : 1390/06/15-00:00:00
,1,
دیجیتال به کمک معلو لان می آید

در دنیای دیجیتال

دیجیتال به کمک معلو لان می آید

: به تازگی فناوری جدیدی ابداع شده که به افراد معلول و ناتوان امکان می دهد از امکاناتی مانند گوشی و تبلت برای انجام بهتر فعالیت ها و وظایف روزانه استفاده کنند.

این فناوری که فعلا توسط اپل در مرحله بهینه سازی قرار داد به معلولان امکان می دهد به جای صرف دهها هزار دلار هزینه برای خرید وسایل کمکی حرکتی و .. با خرید یک تبلت یا گوشی هوشمند برخی اقدامات مورد نظرشان را برنامه ریزی کرده و انجام دهند.
به عنوان مثال فردی که توان تکلم را به هر علت از دست داده بدین طریق می تواند از گوشی خود برای صحبت کردن استفاده کند. این فناوری با سیستم عامل اپل و همین طور آندروید سازگار است.
همچنین در صورت تکمیل این فناوری، افراد معلول می توانند از گوشی های لمسی بدون نیاز به لمس آنها برای انجام امور مختلف بهره بگیرند.
به عنوان مثال افراد خواهند توانست از دسته های جوی استیک برای کنترل یک وسیله مجهز به سیستم عامل iOS استفاده کنند. کنترل نمایشگر این گوشی ها و همین طور تبلت های هوشمند هم با حرکت چشم ممکن می شود و برای این کار فقط فعال کردن قابلیت های بی سیم تبلت ها و گوشی ها کافی خواهد بود.
البته برای تکمیل این اخترعات لازم است ابعاد نمایشگرهای گوشی های هوشمند هم تا حدی بزرگتر از میزان فعلی شود.
گفته می شود که اپل احتمالا برخی از این قابلیت ها را به نسخه 5 سیستم عامل iOS که فعلا در دست طراحی است اضافه خواهد کرد، اما اپل در این زمینه موضع گیری رسمی نکرده است.
 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 276
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران