پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 183 تاریخ : 1390/03/16-00:00:00
,15,
تشکیل 12کمیته برای افزایش کیفیت تنوع خدمات الکترونیکی

تقی‌پور اعلام کرد؛

تشکیل 12کمیته برای افزایش کیفیت تنوع خدمات الکترونیکی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در 11 استان کشور برنامه ایجاد مرکز داده استانی اجرایی شده و کار مراکز فوق اینست که داده‌های دستگاه های دولتی را در یک جای ام

به گزارش روز دوشنبه شبکه خبری بانک و صنعت،  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که با پایگاه اطلاع رسانی دولت گفتگو می‌کرد با اشاره به برنامه ها برای توسعه ارتباطات دیتا اظهار داشت: از استانداری ها خواسته شده تا برنامه خود را برای توسعه ارتباطات دیتا تهیه کنند و وزارت ارتباطات هم در این زمینه مشاوره خواهد داد.

تقی پور افزود: هم اکنون در 11 استان برنامه ایجاد مرکز داده استانی ایجاد شده که کار این مراکز تجمیع داده‌های دستگاه های دولتی در یک محیط امن و مناسب است تا تمام دستگاه های دولتی در سطح استان بتوانند از این فضا و حافظه استفاده کنند.

وی ادامه داد: به طور مثال در استان بوشهر، 560 نقطه از طریق فیبر و خطوط پرسرعت به استانداری وصل شدند. اینها با هم ارتباط دارند و معنی آن این است که ما در این استان تمام زیرساخت های لازم را برای اینکه دستگاه ها به صورت الکترونیکی خدمات خود را هم به مردم ارائه دهند و هم بین خود این اطلاعات گردش پیدا کند، فراهم شده است.

تشکیل 12 کمیته در قالب کارگروه مدیریت فناوری اطلاعات

وزیر ارتباطات همچنین درباره برنامه ها برای افزایش کیفیت تنوع خدمات الکترونیکی گفت: توسعه خدمات الکترونیکی یک بحث همگانی است و فقط منحصر به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیست. براین اساس ما این کار را در قالب کارگروه مدیریت فناوری اطلاعات دولت دنبال می کنیم.

تقی پور تصریح کرد: 12 کمیته برای امور مختلف تشکیل شده است. وظیفه هر کمیته فراخوان به دستگاه های مربوط است و فرایند خدماتی که باید الکترونیکی شوند، تعریف می شود و به مرور این خدمات هم از نظر تنوع و هم از نظر کیفیت و کامل بودن وارد شبکه خدمات الکترونیکی دولت خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: امسال در برنامه توسعه تجارت الکترونیکی، بحث امضای دیجیتال را به عنوان یکی از زیرساخت های اصلی داریم. خوشبختانه هم اکنون وزارت بازرگانی آمادگی دارد و این موضوع به همه دستگاه ها ابلاغ شده است.

رضا تقی پور تصریح کرد: دستگاه ها برای هر کاری که نیاز به احراز هویت در فضای مجاری داشته باشد، یعنی باید از امضای دیجیتال استفاده کنند. در سایر زمینه ها هم به همین ترتیب خواهد بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مالیات الکترونیکی، گمرک الکترونیکی از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که در حال پیگیری است و افزود: وزارت ارتباطات در این کارگروه پیشرفت پروژه‌ها را رصد می کند و امیدواریم امسال اتفاقات خوبی در حوزه خدمات الکترونیکی رخ دهد. 
 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 351
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران