پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 156 تاریخ : 1390/03/12-00:00:00
,1,
ادغام وزارتخانه‌های نفت و نیرو در راستای خصوصی سازی

ادغام وزارتخانه‌های نفت و نیرو در راستای خصوصی سازی

معاون نظارت و هماهنگی در سیاست‎های اقتصادی معاون اول رئیس جمهور گفت: ادغام 2 وزارتخانه نفت و نیرو نشان می دهد که اراده دولت برای دخالت بخش خصوصی در صنعت نفت بسیار

،'علی آقا محمدی' در میزگرد نقش بخش خصوصی در رفع تنگناهای حوزه نفت و گاز در حاشیه همایش ملی 'نقش مدیریت و توسعه علم و فناوری در استقلال صنعتی کشور' افزود: یکی از مشکلات صنعت نفت ایران این بوده که بخش خصوصی به این صنعت راه داده نشد و این مشکل هنوزهم وجود دارد، به گونه ای که در حال حاضر بزرگترین مقاومت برای ورود بخش خصوصی در صنعت نفت ایجاد می شود.
وی در این نشست که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، با بیان اینکه سیاستگذاری برای نفت در یک مجموعه کمتر از وزارتخانه هم امکان پذیر است،خاطر نشان کرد: باید موانع ساختاری حضور بخش خصوصی در این صنعت رفع شود و طوری نباشد که شرکت‌ها برای جزئی ترین کارهای خود در پیچ و خم بروکراسی اداری با مشکل مواجه شوند.
آقا محمدی خاطرنشان کرد: اگر هم مقاومتی در مقابل حضور بخش خصوصی در این صنعت دیده می شود ، از سوی مافیای واقعی نفت و کسانی است که نمی گذارند این صنعت توسعه یابد.
معاون نظارت و هماهنگی در سیاست‌های اقتصادی معاون اول رئیس جمهوردر ادامه اظهار داشت: در 15 سال آینده 500 میلیارد دلار برای سرمایه گذاری تنها در بخش‌های بالا دستی صنعت نفت مورد نیاز است.
آقا محمدی با بیان اینکه تحریم‌های غرب قبل از هر بخش دیگر صنعت نفت ما را هدف قرار داد، اظهار داشت:مافیای اصلی صنعت نفت مافیای بیرونی است و این مافیا عناصری در داخل دارد که از عدم ساماندهی این صنعت نفع می برند.
وی با اشاره به تجاربی که طی سال‌های گذشته در صنعت نفت ایران کسب شده است، گفت: روش‌های تامین مالی مثل بیع متقابل ازروش‌هایی بود که ایران دنبال کرد و اتفاقا روش‌های کارگشایی هم بود.
آقا محمدی درمورد میزان گازی که قطر از میدان پارس جنوبی برداشت می کند،نیز گفت: این کشور در حال حاضر با تکنولوژی حفر افقی گاز ایران را برداشت می کند و در تلاش است گاز استخراجی را در زیر دریا ذخیره سازی بکند.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 342
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران