پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 144 تاریخ : 1390/03/11-00:00:00
,17,
اجرای نرخ جدید دیه به تعویق افتاد

اجرای نرخ جدید دیه به تعویق افتاد

به دستور رئیس قوه قضائیه، اجرای نرخ جدید دیه که از 45 به 90 میلیون تومان افزایش یافته بود، فعلا به تعویق افتاد.

به گزارش  شبکه خبری بانک و صنعت، اجرای دیه 90 میلیون تومانی شخص ثالث که قرار بود از 16 خردادماه اجرایی شود، با دستور آیت الله لاریجانی رئیس قوه قضائیه، تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.
رئیس جمهور هم در روزهای اخیر در دستوری به وزیر دادگستری خواستار عدم ابلاغ نرخ جدید دیه شده بود.
*دلایل تعویق اجرای نرخ جدید دیه توسط قوه قضائیه
دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران از تعویق اجرای نرخ دیه 90 میلیون تومانی شخص ثالث توسط قوه قضائیه خبرداد و گفت: این قوه تصمیم گرفت کار کارشناسی بیشتری درباره این موضوع انجام دهد.
غلامرضا تاجگردون با اشاره به دستور قوه قضائیه برای توقف اجرای نرخ جدید بیمه شخص ثالث، گفت: به دستور رئیس قوه قضائیه مصوبه افزایش 100 درصدی نرخ دیه فعلا تا اطلاع ثانونی به تعویق افتاد.
دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران با بیان اینکه این تصمیم برای انجام کارهای کارشناسی بیشتر بر روی مصوبه مذکور صورت گرفته است، افزود: قوه قضائیه احساس کرد که ممکن است این مصوبه تبعات اقتصادی و اجتماعی در بر داشته باشد، به همین دلیل تصمیم گرفت که کار کارشناسی بیشتری در مورد این موضوع انجام دهد.
وی یکی از کارهای مهم قوه قضائیه را جلوگیری از آسیبهای اقتصادی و اجتماعی عنوان و بیان کرد: تصمیم جدید قوه قضائیه در این راستا انجام شده است.
تاجگردون افزود: در این جهت شرکتهای بیمه نیز در یک فرآیند زمانی موضوع را کارشناسی می کنند تا آسیبهای احتمالی از بین برود.
وی با بیان اینکه براین اساس، قرار است نرخهای بیمه شخص ثالث طبق جداول قبلی باشد، تصریح کرد: یعنی طبق همان آئین نامه قبلی ابلاغی دولت و همان آئین نامه ماده 8 قانون بیمه شخص ثالث شرکتهای بیمه عمل خواهند کرد.
*تقدیر بیمه مرکزی از تصمیم هوشمندانه قوه قضائیه
در پی مصوبه افزایش 100 درصدی نرخ دیه و ایجاد یک شوک جدی در صنعت بیمه و ورود دلسوزان نظام به این عرصه، سرانجام رئیس قوه قضاییه اعلام کرد: بنابر مصالحی نرخ بیمه همچنان ثابت مانده و تغییر نمی کند.
بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در همین راستا با صدور اطلاعیه ای ضمن سپاس از تصمیم عاجل و به جای قوه قضاییه در خصوص توقف اجرای مصوبه افزایش صد در صدی نرخ دیه این اقدام را در مسیر توسعه عدالت همگانی ارزیابی کرد.
در این اطلاعیه چنین آمده است: نگاه فراقوه‌ای و درایت کم نظیر و ورود حکیمانه رئیس قوه قضاییه در این مقطع حساس نشانه اهمیت ویژه حقوق تمامی آحاد جامعه نزد مسئولان ارشد نظام است.
در بخش دیگری از این اطلاعیه به همکاری موثر دولت و شخص رئیس جمهور در این مبحث اشاره شده و آمده است: حفظ آرامش در حوزه هایی که به طور مستقیم با معیشت و اعتماد آحاد جامعه در ارتباط است، یک ضرورت آشکار است و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از خانواده صنعت بیمه بر خود فرض می داند از تصمیم هوشمندانه رئیس قوه قضاییه قدردانی کند.
بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در این اطلاعیه تصریح کرده است که به عنوان نهاد حاکمیتی ناظر بر صنعت بیمه آمادگی دارد توان تخصصی خود را برای ارائه راهکارهای عملیاتی در زمینه دیه با هدف هم افزایی بیشتر و احقاق حقوق مردم ارائه نماید.
بیمه مرکزی همچنین نقش رسانه ها را در طرح زوایای مختلف موضوع دیه یک نقش بارز و روشنگرانه دانسته که در روزهای اخیر به درستی افکار عمومی را نمایندگی نموده است



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 351
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران