پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 134 تاریخ : 1390/03/11-00:00:00
,8,
دیه ۹۰ میلیونی مورد تائید کمیسیون حقوقی مجلس است

دیه ۹۰ میلیونی مورد تائید کمیسیون حقوقی مجلس است

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دیه ۹۰ میلیون تومانی مورد تایید کمیسیون قضایی است، گفت: تنها مشکلی که در این ارتباط وجود دارد این

 

 به گزارش روز چهارشنبه شبکه تحلیلی ، خبری بانک و صنعنت، "سید مصطفی طباطبایی نژادتصریح کرد: استدلال دستگاه قضایی کشور برای افزایش قیمت دیه بر مبنای افزایش قیمت شتر بوده است، دیه و مسائل مربوط به آن دیگر برعهده من و شما نیست و قرآن به صراحت درباره آن صحبت کرده است.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: قرآن می‌گوید دیه انسان برابر با قیمت شتر، گاو یا گوسفند است، اگر قیمت واقعی و فعلی آنها محسوب شود، نرخ دیه بیش از ۹۰ میلیون می‌شود.

وی همچنین افزود: از بابت قیمت ۹۰ میلیونی دیه مشکلی نیست، تنها مشکلی که در این ارتباط وجود دارد این است، شرکت‌ها وسازمان‌های بیمه‌گر هستند که این‌ها چه تعهدی خواهند داشت و آیا بیمه‌ها زیر بار این قیمت خواهند رفت و این افزایش قیمت چه تاثیری بر روی نرخ‌های بیمه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: چون وچرا برای نرخ دیه فایده ندارد، چرا که کاملا این قیمت مشخص است، از این پس باید نحوه عملکرد بیمه‌ها مدیریت کرد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در رابطه نرخ دیه، کمیسیون قضایی و حوقی هم وارد بحث شد و دیه ۹۰ میلیونی مورد تایید این کمیسیون است.

بر اساس قانون، نرخ دیه را هر ساله وزیر دادگستری بررسی و به رئیس قوه قضائیه برای تائید و ابلاغ ارائه می‌کند. در همین رابطه قوه قضائیه با تائید دو برابر شدن نرخ دیه در سال جاری به تمامی دادگستری استان‌ها و شرکت‌های بیمه اعلام کرده که نرخ جدید از ۱۶ خرداد سال جاری قابل اجرا است. اما اعلام ناگهانی نرخ دیه و اجرایی شدن آن از روز ۱۶ خرداد صنعت بیمه را غافلگیر کرد به طوری که هنوز نرخ حق بیمه‌های شخص ثالث براساس تعهدات جدید مشخص نیست و این موجب شده تا بسیاری از کارگزاران و نمایندگی‌های بیمه اقدام به صدور بیمه نامه جدید نکرده و یا با نرخ دیه ۹۰ میلیونی قیمت گذاری می کنند.

دیروز محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری در نامه ای به وزیر دادگستری دستور عدم ابلاغ دیه ۹۰ میلیونی را داد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 292
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران