پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 104 تاریخ : 1390/03/08-00:00:00
,16,
نمایش سه بعدی آخرین راه نجات هالیوود

نمایش سه بعدی آخرین راه نجات هالیوود

فیلمسازان هالیوودی پس از ساخت فیلم های دنباله دار تخیلی، برای از دست ندادن گیشه های بین المللی به سیستم اکران فیلم ها به روش سه بعدی روی آورده اند.

 

 

 

   با نگاهی اجمالی به فهرست آثار در حال اکران و آثار هالیوودی که در آینده اکران می شوند به سادگی می توان دریافت که فیلمسازان هالیوودی پس از ساخت فیلم های دنباله دار تخیلی، برای از دست ندادن گیشه های بین المللی به سیستم اکران فیلم ها به روش سه بعدی روی آورده اند.

پس از اینکه فیلم سینمایی "آواتار" (
Avatar) به کارگردانی جیمز کامرون توانست با فروش 2 میلیارد و 760 میلیون دلار، عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای جهان را به خود اختصاص دهد، منتقدان و فیملسازان هالیوودی متوجه شدند که سیستم سه بعدی حرفه ای و پیشرفته موجب رشد فروش چشمگیری در فیلم ها می شود.
طبق تحقیقات انجام شده در هالیوود، فیلم های سه بعدی نسبت به فیلم های 2 بعدی و معمولی گذشته 2 امتیاز بزرگ دارند، یکی اینکه قیمت بلیط سینماهای مجهز به سیستم سه بعدی تقریبا 2 برابر بهای بلیط فیلم های 2 بعدی است و دیگر اینکه کشورهای مختلف سراسر دنیا به غیر از ایالات متحده آمریکا برای اینکه بتوانند فیلم های سه بعدی ساخته شده در هالیوود را اکران کنند مجبور به تجهیز کردن سالن سینماهای خود می شوند که برای تحقق این امر دست به دامان شرکت های هالیوودی می شوند.
سیستم اکران سه بعدی در هالیوود تنها منحصر به فیلم های سینمایی نمی شود، به طوری که برخی انیمیشن ها نیز به تازگی به صورت سه بعدی اکران می شوند.
انیمیشن "داستان اسباب بازی" (
Toy Story) برای نخستین مرتبه که در سال 1995 میلادی اکران شد توانست فروشی برابر با 361 میلیون دلار را در سراسر دنیا برای خود رقم بزند، از آنجایی که در گذشته و حتی در حال حاضر نیز فیلمسازان هالیوودی به دلیل فروش بالای فیلم های دنباله دار قسمت های بعدی محصولات خود را تهیه و تولید می کنند، مسئولان سازنده این انیمیشن نیز در سال 1999 میلادی با ساخت قسمت دوم "داستان اسباب بازی" فروشی برابر با 485 میلیون دلار را برای خود رقم زدند.
با مقایسه فروش نخستین قسمت "داستان اسباب بازی" با قسمت دوم آن متوجه می شویم که رشد فروش آن در قسمت دوم تنها مبلغی در حدود 150 میلیون دلار است، اما نکته جالب توجه در این است که کارشناسان هالیوودی پس از به راه انداختن جریان سه بعدی در سینمای جهان توانستند با ساخت و اکران سومین قسمت انیمیشن "داستان اسباب بازی" به صورت سه بعدی در سال 2010 فروشی برابر با 1 میلیارد و 63 میلیون دلار را کسب کنند.
مبلغ به دست آمده از فروش قسمت سوم انیمیشن "داستان اسباب بازی" نشان می دهد که فروش قسمت سوم آن با تکیه بر اکران به صورت سه بعدی، نسبت به فروش قسمت های اول و دوم 2 برابر شده است، به طوری که "داستان اسباب بازی 3" توانست عنوان پرفروش ترین انیمیشن تاریخ سینمای جهان را نیز به خود اختصاص دهد.
انیمیشن تازه اکران شده "ریو" (
Rio) نیز که به صورت سه بعدی اکران شده است تنها طی 1 ماه اکران توانسته فروشی برابر با 407 میلیون دلار را برای خود رقم بزند.
فیلمسازان اروپایی نیز که همیشه ساخت فیلم های هنری رابه فیلم های تجاری ترجیح داده اند ،با درآمد فروش به دست آمده از اکران فیلم های سه بعدی هالیوودی، به فکر ساخت فیلم های سه بعدی افتاده اند، به طوری که برناردو برتولوچی، کارگردان صاحب نام ایتالیایی که توانسته تا به امروز 2 جایزه اسکار را دریافت کند نیز به تازگی اظهار داشته که قصد دارد جدیدترین فیلم خود به نام "من و تو" (
Io e Te) را به صورت سه بعدی بسازد.
تحقیقات به عمل آمده نشان می دهد که طی 5 سال گذشته فروش فیلم های هالیوودی در سینماهای سراسر دنیا با رشد 30 درصدی همراه بوده، به طوری که کل فروش حاصل از اکران فیلم ها در پنج سال گذشته به مبلغی برابر با 8/31 میلیارد دلار رسیده است.
سال 2010 میلادی شاهد اکران 25 فیلم سینمایی سه بعدی بود، اما برطبق برنامه ریزی 34 اثر سه بعدی در سال 2011 میلادی اکران می شوند که این آمار نشان دهنده استقبال هالیوود از تولید و اکران فیلم های سه بعدی است.
همچنین از میان 16231 سالن سینمای دیجیتالی موجود در ایالات متحده آمریکا 8963 سالن مجهز به سیستم پخش فیلم ها به صورت سه بعدی است و از میان 23511 سالن سینمای دیجیتالی موجود در کشورهای سراسر دنیا به غیر از آمریکا 17059 سالن مجهز به سیستم سه بعدی هستند که البته این رقم هفته به هفته در حال رشد است، به طوری که کشور آسیایی چین تقریبا هفته ای 3 سالن سینما که مجهز به سیستم دیجیتالی سه بعدی هستند را به سالن های خود اضافه می کند که این امر بدین معنی است که استقبال جهانی از سیستم های سه بعدی نیز به سرعت در حال افزایش است.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 339
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران