پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 100 تاریخ : 1390/03/08-00:00:00
,9,
نخستین کنگره بین المللی وچهارمین کنگره ملی آموزش بهداشت در تبریز

نخستین کنگره بین المللی وچهارمین کنگره ملی آموزش بهداشت در تبریز

در این کنگره که با حضور مسئولان بهداشتی 16 کشور جهان و مسئولان پزشکی کشور و استان آغاز شد، موضوعات بهداشتی مورد بررسی قرارگرفت

نخستین کنگره بین‌المللی و چهارمین کنگره ملی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت به مدت چهار روز در تبریز برگزارشد..

 به گزارش روز یکشنبه شبکه خبری بانک و صنعت، حمید الله‌وردی‌پور رئیس دانشکده بهداشت وتغذیه  دانشگاه علوم پزشکی تبریز، درآیین افتتاح این کنگره  از دریافت یک‌هزار و 200 مقاله از 16 کشور و پنج قاره جهان از جمله کشورهای استرالیا، آمریکا، نیوزیلند، بحرین، عربستان، ‌لهستان، تایلند، پاکستان، مالزی، امارات متحده عربی و دانشگاه‌های کشور خبر داد و اظهار داشت: پس از بررسی علمی ،800 مقاله مورد پذیرش قرار گرفته و از این تعداد 68مقاله به صورت پوستر و 131 مقاله به شکل سخنرانی ارائه شده است     .دبیر علمی این کنگره، برگزاری این مراسم را در سطح بین‌المللی ،فرصت ارزشمندی برای محققان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها برشمرد که در یک عرصه بین‌المللی تجربیات گرانسنگ خود را با محققان و دانشمندان کشورهای دیگر شریک می‌شوند و در راستای دانش افزایی آموزش و ارتقای سلامت نقش موثری ایفا می‌کنند  .وی ادامه داد: نقش اساسی و بنیادین آموزش و ارتقای سلامت در افزایش توانمندی جوامع یکی از مهم‌ترین دستاوردهای محققان در حیطه سلامت است که تضمین‌کننده رفاه و برخورداری از سبک زندگی متناسب با شأن انسانی است.

الله‌وردی‌پور اظهار داشت: در این راستا، مسئولیت مهم متخصصان در حیطه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت در راستای به کارگیری تمام ظرفیت‌های علمی و حرفه‌ای خویش در عصر حاضر، ضرورت تعامل و تلاش‌های ملی و بین‌المللی را بیشتر نمایان می‌کند و تمام سعی و تلاش ما برگزاری باشکوه و شایسته این رویداد علمی با مشارکت دانشمندان ایرانی و بین‌المللی است.

ارائه مقالات برتر علمی در کنار میزگردهای تخصصی در مدت چهار روز برگزاری این همایش انجام گرفت . این همایش روز 29 اردیبهشت ماه با معرفی مقالات برتر و تجلیل از متخصات صاحب نام عرصه آموزش پزشکی از داخل وخارج کشور در تبریز به کار خود پایان داد.

 قرائت پیام وحید دستجردی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی آغازگر مراسم افتتاحیه این کنگره بود که در محل مجتمع پتروشیمی تبریز برگزار شد. در حاشیه این کنگره «شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی » و موسسات مردم نهاد به معرفی توانمندی و قابلیت‌های خود پرداختند .

 لازم به ذکر است از شرکت کنندگان در مراسم در  زمان میان وعده با «شیر میوه ای پگاه» پذیرایی بعمل آمد. رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیزدر آیین پایانی این کنگره گفت: مباحث مربوط به سلامت به قدری مهم و حساس است که افراد صاحبنظر در آن بدون تعارف و با جدیت تمام سخن گفتند و این امر یکی از ویژگی های بارز این کنگره بود.

دکترعلیرضا یعقوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریزاظهار امیدواری کرد:موضوع ارتقای سلامت جامعه در دستور کار تمام ارگانهای مرتبط قرار گیرد ،چرا که پیشرفت و توسعه هر جامعه ای در گرو سلامت اعضای آن می باشد.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 421
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران