شماره: 6580 تاریخ : 1391/07/18-10:45:05

۶۰ درصد بازار مسکن در تملک دلالان

کمیسیون عمران مجلس بنابر وظیفه ذاتی خود در حال تهیه و تدوین قوانین جامعی است که به زودی برای تصویب و ابلاغ به دولت به صحن علنی می آید.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه ۶۰درصد بازار مسکن در دست دلالان است، گفت: با توجه به مشکلاتی که در حوزه کنترل قیمت مسکن در کشور وجود دارد ، قیمت ها بی رویه افزایش می یابد.

 

حامد قادرمرزی با بیان اینکه راهکار تعزیراتی مسکن به طور قطع می‌تواند در کاهش اجاره‌بها تاثیرگذار باشد، افزود: اما وزیر راه و شهرسازی و متولیان این امر تا واقعیت‌های مربوط به این حوزه را قبول نکند، بازار سرکش مسکن آرام نخواهد شد.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مجموعه مدیران متولی در امر مسکن چه اجاره و چه خرید و فروش تا نخواهند واقعیت‌ها و مشکلات این حوزه را قبول کنند، هیچ مشکلی از مشکلات ما حل نمی‌شود.

وی اظهارداشت: قیمت مسکن در بیشتر شهرهای کشور رشد زیادی داشته، به طوری که در دولت  نهم و دهم حداقل قیمت اجاره و مسکن  بیش از ۱۰برابر افزایش داشته است.

این نماینده مجلس نهم همچنین درباره طرح مجلس برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سکنه، گفت: اینکه براساس چه سندی ثابت می‌ شود که خانه‌ای خالی‌ است، دارای مشکل است، بنابراین این طرح موفقیت‌آمیز نخواهد بود؛ چرا که بازار مسکن تهران و کلانشهرها بیش از ۵۰تا ۶۰درصد دست دلالان بازار مسکن است


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/۶۰-درصد-بازار-مسکن-در-تملک-دلالان.bos