شماره: 520029 تاریخ : 1399/07/02-10:21:07

یادداشت دکتر صالح آبادی به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس

چهلمین سالگرد دفاع شکوهمند ایران عزیز در مقابل تجاوز ارتش عراق را درشرایطی گرامی می داریم که دشمنی های بی اساس برخی کشورهای غربی با نظام اسلامی همچنان پابرجاست.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، گرچه آغاز جنگ تحمیلی با تحریک رژیم بعث عراق در بدو تولد انقلاب شکوهمند اسلامی لطمات فراوانی بر پیکره این نهال نوپا وارد ساخت اما نتیجه این نبرد نابرابر، ثمره ای از تجربیات ارزشمند برای تداوم چهل ساله مسیری شد که هنوز با قدرت و صلابت ادامه دارد.
انگیزه ملت ایران برای فائق شدن بر توطئه های استکبار جهانی هرچه افزایش یافت، تلاش مذبوحانه شیطان بزرگ به منظور تهدید آرمانهای انقلاب وتحدید پیشرفت جمهوری اسلامی فزونی گرفت و با ابزارهایی چون تحریم، جنگ اقتصادی را آغازگر شد.
هرچند تاکنون شرارت دشمنان ایران اسلامی با رهنمودهای مقام معظم رهبری در عرصه های نظامی، فرهنگی، اقتصادی از سویی و استقامت آحاد جامعه از سوی دیگر خنثی وبلااثر گردیده است، اما هوشیاری مسوولان و مردم لازمه حرکت به سوی پیشرفت و تعالی کشور خواهد بود.
بی تردید بی اعتباری تصمیمات دولت آمریکا در عرصه تحریمهای ظالمانه، نمونه واضح و روشنی بر حقانیت کشورمان و مهر تایید دیگری براقتدار امنیتی و اقتصادی بی بدیل جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.
با هدف مبارزه در عرصه تحریم، ممارست نهادها و ارگانهای اقتصادی کشورتحت پوشش سیاستهایی چون اقتصاد مقاومتی با راهبرد جهش تولید به منظور تحقق توسعه همه جانبه و پایدار ضروری خواهد بود.
بانک توسعه صادرات با حمایت همه جانبه در حوزه آموزش، مشاوره و تامین مالی صادرکنندگان با استفاده از تمام ظرفیت موجود و ابزارهای مختلف، در این مبارزه ایفای نقش می کند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/یادداشت-دکتر-صالح-ابادی-به-مناسبت-چهلمین-سالگرد-دفاع-مقدس.bos