شماره: 516121 تاریخ : 1399/04/26-05:21:58

معاون بهداد ناجا مطرح کرد

گسترش خدمات پزشکی از راه دور در 100 نقطه مرزی

معاون بهداد ناجا با اشاره به رویکرد این معاونت به گسترش خدمات بهداشتی، امدادی، تشخیصی و درمانی تا دورترین نقاط مرزی از گسترش ارائه خدمات پزشکی از راه دور در 100 نقطه مرزی کشور خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محمد رضا حسینی در نشست تعاملی با فرمانده و معاون هماهنگ کننده مرزبانی ناجا که با هدف تبادل نظر و هم اندیشی در راستای رفع محدودیت ها و کمبودهای بهداشتی، امدادی و درمانی نقاط مرزی کشور برگزار شد، اظهار داشت: تلاش می کنیم با ایجاد و گسترش بسترهای فناوری اطلاعات و ارتباطات، خدمات بهداشتی، امدادی، تشخیصی و درمانی را از مرکز به نقاط دور افتاده و مرزی گسترش دهیم.

معاون بهداد ناجا با اشاره به راه اندازی سامانه خدمات پزشکی از راه دور در 10 نقطه مرزی استان آذربایجان غربی از اهتمام این معاونت به راه اندازی 10 سامانه دیگر در نقاط مرزی سیستان و بلوچستان خبر داد و تصریح کرد: در مجموع با ایجاد بسترهای فناوری اطلاعات و ارتباطات، گسترش سامانه خدمات پزشکی از راه دور به 100 نقطه مرزی کشور در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه تجهیز 10 مرکز درمانی مرزبانی و هنگ های مرزی برخوردار از پزشک معین به سامانه مدیریت یکپارچه اطلاعات درمانگاهی (C.I.S) را از دیگر اولویت ها و برنامه های معاونت بهداد ناجا در حوزه بهداد مرزبانی ذکر و خاطرنشان کرد: با تشریک مساعی معاونت بهداد ناجا و معاونت بهداد مرزبانی در تأمین امکانات نرم افزاری و سخت افزاری سامانه C.I.S به یاری خداوند متعال، هفته آینده، اولین مرکز درمانی مرزبانی ناجا در استان اردبیل به سامانه مدیریت اطلاعات درمانگاهی مجهز می شود.

حسینی در ادامه مجروحان خدمتی، آسیب های عمدی و بیماری های واگیر را سه محور مهم و مورد توجه در حوزه بهداشت، امداد و درمان ذکر و تصریح کرد: تلاش می کنیم حوزه درمان و روان شناسی تا حد زیادی به این سه محور مهم معطوف باشد.

وی با اشاره به توافقاتی که پیش از این با بهداد مرزبانی در خصوص اجرای طرح "پزشک دوار" صورت پذیرفته بود، بیان کرد: بر اساس این طرح، وضعیت سلامت کارکنان در جریان بازدیدهای پزشکان اعزامی مورد رصد و ارزیابی قرار می گیرد.

بنا بر این گزارش، نوسازی و تجهیز تعدادی از آمبولانس های ناجا و تحویل به مرزبانی از دیگر مباحث مطرح در این جلسه بود که به منظور در اختیار گرفتن هرچه سریع تر این آمبولانس ها، معاون بهداد ناجا در خصوص پیگیری و رایزنی با معاونت آماد و پشتیبانی ناجا قول مساعد داد.

در ادامه این جلسه سردار احمد علی گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا به موضوع در دستور کار بودن ارتقای ساختار مرزبانی ناجا اشاره و از ارائه طرح اولیه این ساختار به معاونت طرح و برنامه و بودجه ناجا و ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد که در این راستا دکتر حسینی خواستار مورد توجه قرار گرفتن هنگ ها و حوزه بهداشت و درمان آنها در ساختار جدید شد.

در ادامه سردار حسن اسدالهی معاون هماهنگ کننده مرزبانی ناجا با اشاره به کمبود و محدودیت های برخی امکانات و خدمات درمانی در مناطق مرزی کشور، پیشنهادی مبنی بر خرید این خدمات از یگان های ارتش و سپاه مستقر در مرزها را مطرح کرد که در این راستا ضمن بررسی نیازمندی های مرزبانی به اقلام امدادی به ویژه بندآورنده های خون، تجهیز نقاط مرزی عملیاتی به این اقلام با مشارکت معاونت بهداد ناجا و بهداد مرزبانی در دستور کار قرار گرفت.

در ادامه فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به تدوین برنامه 5 ساله بهداری ناجا در سال 1400 خواستار توجه ویژه به بهداری مرزبانی در این برنامه شد.

سردار گودرزی در پایان با اشاره به آمار کم قربانیان کرونا در مرزبانی ناجا از خدمات ارزنده معاونت بهداد ناجا در حوزه مقابله با کرونا به ویژه تلاش های کادر درمان در بیمارستان های ناجا قدردانی کرد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/گسترش-خدمات-پزشکی-از-راه-دور-در-100-نقطه-مرزی.bos