شماره: 521730 تاریخ : 1399/07/30-04:08:14

در پژوهشگاه فضایی ایران؛

کولر مجهز به لوله های حرارتی برای خنک سازی تجهیزات پزشکی ساخته شد

کولر مجهز به لوله های حرارتی جهت خنک سازی تجهیزات پزشکی در پژوهشگاه فضایی ایران ساخته شد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، فرآیند طراحی و ساخت کولر مجهز به لوله های حرارتی جهت خنک سازی تجهیزات پزشکی در پژوهشکده مواد و انرژی پژوهشگاه فضایی ایران در مدت 5 ماه به سرانجام رسید.

دکتر سعید اصغری ورزنه، رئیس پژوهشکده مواد و انرژی اصفهان اظهار داشت: این تجهیز قادر است تا حرارت تولید شده در توان 150 وات در 9 سانتی متر مربع را با صرف انرژی کمتر از 1.5 وات کنترل و دمای تجهیز را حداکثر 15 درجه بیش از دمای محیط تثبیت کند.

وی گفت: در حال حاضر 50 عدد از این کولر در فرآیند ساخت و تحویل دهی است.

اصغری با اشاره به توانمندی ایجاد شده در این حوزه افزود: چند مدل کولر خاص دیگر نیز سفارش شده است که فرآیند تحقیق و توسعه آن در دست اجرا است.

رئیس پژوهشکده مواد و انرژی درباره کاربرد این فناوری گفت: این فناوری قادر است بخش عظیمی از نیاز صنایع به سیستم های کنترل و مدیریت حرارت را برطرف کند.

استفاده از سرریز فناوری های ایجاد شده در حوزه فضایی کشور یکی از اهداف جاری پژوهشگاه فضایی ایران است که این پروژه نیز بر اساس فناوری ایجاد شده جهت ساخت المان کنترل حرارت در ماهواره پارس 1 شکل گرفته است. با این تجهیز یا تلفیق متنوعی از المان های کنترل حرارت، ماهواره ها قادر خواهند بود تا با راندمان بالا و مصرف حداقل انرژی به هدف خود دست یابند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/کولر-مجهز-به-لوله-های-حرارتی-برای-خنک-سازی-تجهیزات-پزشکی-ساخته-شد.bos