شماره: 510635 تاریخ : 1399/01/23-02:52:08

سردار هادیانفر خبر داد؛

کنترل مبادی ورودی شهرها تا 31 فروردین/شرط تمدید طرح کنترلی

رئیس پلیس راهور ناجا، گفت: مبادی ورودی به تمامی شهرها تا 31 فروردین توسط پلیس کنترل می‌شود و تمدید آن منوط به تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سردار سید کمال هادیانفر، روز شنبه در حاشیه بازدید از معابر ورودی استان البرز در آزادراه تهران _ قزوین، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدا تا انتهای طرح نوروزی سال گذشته 565 میلیون تردد در کشور داشتیم که امسال این عدد به 214 میلیون تردد کاهش پیدا کرده است.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: در سفرهای نوروزی امسال حدوداً کاهش 60 درصدی ترددها و 63 درصدی جانباختگان تصادفات را داشتیم، و در حال حاضر نیز بالغ بر 56 درصد کاهش را در جاده‌های کشور شاهد هستیم که جا دارد از هموطنان عزیز به خاطر این همیاری تشکر کنیم.

وی ادامه داد: 715 ورودی به شهرها توسط پلیس راهور از 8 فروردین امسال برابر ابلاغ ستاد مقابله با کرونا کنترل می‌شود و تا پایان فروردین ادامه دارد و تمدید آن بستگی به مصوبات جدید ستاد دارد.

سردار هادیانفر با بیان اینکه در ورودی شهرها از ورود خودروهایی که غیر بومی باشند ممانعت می‌کنیم، اضافه کرد: تا این لحظه بالغ بر 5 هزار وسیله نقلیه که اصرار داشتند وارد شهرهای غیر محل سکونت شوند، توقیف شدند و بالغ بر 40 هزار وسیله نیز جریمه 500 هزار تومانی شدند و خوشبختانه 315 هزار وسیله نقلیه صرفاً به تذکر و ارشاد پلیس تمکین کرده و از سفر خود منصرف شدند و ما هیچ گونه وسیله‌ای برای آنها اعمال نکردیم.

وی درباره روند کنترل و نظارت بر ترددهای بین شهری گفت: اگر خودرویی غیرپلاک بومی باشد اجازه ورود به شهر را ندارد و باید از کمربندی عبور کند.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: به طور مثال افرادی که می‌خواهند از تهران به اصفهان بروند اجازه ورود به هیچ شهری که در مسیر راه هستند را ندارند و باید فقط از کمربندی عبور کند و اجازه ورود به شهرهای قم، نطنز و کاشان را ندارند و فقط اجازه ورود به آن شهری را دارند که پلاک خودرو مربوط به آن شهر است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/کنترل-مبادی-ورودی-شهرها-تا-31-فروردینشرط-تمدید-طرح-کنترلی.bos