شماره: 522072 تاریخ : 1399/08/10-02:00:29

رئیس اتاق ایران تاکید کرد

کنترل قاچاق خروجی با واردات درقبال صادرات و استفاده از ارزمتقاضی

رئیس اتاق ایران گفت: صادرات قاچاق با اجرای طرح های آزادسازی واردات در قبال صادرات و استفاده از ارز متقاضی کنترل می شود.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل ازوزارت صمت، غلامحسین شافعی در کمیته پایش صادرات که با حضور وزیر صمت برگزار شد، بیان کرد: با اجرای طرح های آزادسازی واردات در قبال صادرات و استفاده از ارز متقاضی با حمایت دولت و همکاری بانک مرکزی موضوع صادرات قاچاق نیز کنترل می شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: صادرات قاچاق از مبادی رسمی و غیررسمی برای فرار از تعهدات ارزی ممنوعیت ها و محدودیت های صادراتی بوده است که با همکاری بانک مرکزی و آزادسازی واردات در مقابل صادرات و استفاده از ارز متقاضی، می توان امیدوار بود این موضوع کاهش یابد.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت مدیریت واحد مرزی کشور، تصریح کرد: تسهیل صادرات از مرزها و خروج سریع محموله ها باید مد نظر قرار بگیرد، نباید هیچ محموله ای در مرزهای کشور معطل بماند.

وی با بیان اینکه صادرات کار آسانی نیست، گفت: رقبای بین المللی سرسختانه کار می کنند، صادرات به خصوص در این شرایط کشور کار بسیار سختی است و صادرکنندگان نیازمند تعامل و پشتیبانی های دولت و بانک مرکزی هستند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تصریح کرد: با ایجاد باور همگانی و نگاه سالم دست در دست هم دهیم و صادرات را افزایش بدهیم.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/کنترل-قاچاق-خروجی-با-واردات-درقبال-صادرات-و-استفاده-از-ارزمتقاضی.bos