شماره: 464707 تاریخ : 1398/02/26-04:48:53

کنترل بیماری های دامی در استان های سیل زده

رییس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: پس از سیلاب های اخیر ، با تلاش کارشناسان دامپزشکی، بیماری دامی در استان های سیل زده شایع نشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علیرضا رفیعی پور در سمنان گفت: سیلاب های اخیر کشور موجب تلف شدن 23 هزار راس دام سبک، بیش از هزار و 300 راس دام سنگین، 50 هزار کلنی زنبور عسل و 10 میلیون قطعه مرغ شد و به بیش از هزار و 200 مرکز تکثیر و پرورش آبزیان خسارت وارد کرد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با اقدامات بهداشتی دامپزشکی و به منظور جلوگیری از شیوع بیماری در مناطق سیل زده، ضمن دفن و امحای بهداشتی دام، طیور و آبزیان تلف شده، همه دام های مجاور مناطق سیل زده نیز واکسینه شده است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور همچنین با بیان اینکه مواد اولیه تولید واکسن و داروهای دامی به اندازه 2 سال تهیه و تامین شده است گفت: تولیدکنندگان در بخش پیشتیبانی تولیدات داروهای دامی و واکسن، سال گذشته با ارز 42 هزار ریالی مواد اولیه مورد نیاز خود را برای مدت 2 سال خریداری کردند و مشکلی به لحاظ تولید در کشور وجود ندارد.

رفیعی پور با بیان اینکه هیچ گونه بیماری واگیر در جمعیت دامی کشور به دلیل طغیان عوامل بیماری زا وجود ندارد تصریح کرد: با مراقبت، نظارت و کنترل دامپزشکی، بیماری هایی مانند تب برفکی، سیاه زخم، هاری و بیماری خسارت باری مانند آنفولانزای حاد پرندگان در سال 97 از 28 تا 75 درصد کاهش یافته است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/کنترل-بیماری-های-دامی-در-استان-های-سیل-زده.bos