شماره: 512275 تاریخ : 1399/02/16-12:12:26

کمک اینترپل به کشورهای عضو برای کاهش تهدید علیه بیمارستان ها

رئیس پلیس بین الملل ناجا، از کمک سازمان اینترپل در حمایت از کشورهای عضو خود و به کارگیری هرگونه تدابیر لازم برای اطمینان از امنیت سیستم های مراقبت بهداشتی خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار هادی شیرزاد اظهار داشت: بیمارستان ها و موسسات کشورهای عضو سازمان اینترپل، ضمن در معرض قرار گرفتن خطرات ویروس کرونا، اکنون با تهدید دیگری از مجرمان سایبری روبرو هستند.

وی افزود: سازمان اینترپل در خط مقدم واکنش جهانی به شیوع کووید 19 که اکنون نیز هدف حملات باج افزار تبدیل شده اند، هشدارهایی را به سازمان ها داده که مجرمان به منظور تلاش برای اخاذی، سیستم سازمان ها را قفل می کنند.

رئیس پلیس بین الملل ناجا ادامه داد: تیم واکنش به تهدیدات سایبری، افزایش قابل توجهی از تعداد حمله های باج افزار به سازمان های کلیدی و زیرساختی درگیر با ویروس را نشان داده است. مجرمان سایبری از طریق باج افزار (ransomware) برای نگه داشتن بیمارستان ها و خدمات پزشکی به صورت گروگان دیجیتال استفاده می کنند و از دسترسی آنها به پرونده ها و سیستم های حیاتی تا زمان پرداخت باج به مجرمان ممانعت می کنند.

سردار شیرزاد خاطر نشان کرد: برای حمایت از تلاش های جهانی در برابر این خطر مهم، سازمان اینترپل اعلان بنفشی را منتشر، تا تهدید شدید باج افزار را به پلیس 194 کشور عضو هشدار دهد و در پاسخ به این خطر در حال رشد، تیم واکنش به تهدیدات سایبری، تمامی اقدامات مشکوک مربوط به کووید 19 را برای پشتیبانی از سازمان هایی که در معرض تهدید از طریق این باج افزار هستند را جمع آوری و رصد می کند.

وی گفت: بیمارستان ها و سازمان های پزشکی در سراسر جهان بدون هیچ گونه چشم داشتی برای حفظ رفاه افراد مبتلا به کرونا ویروس فعالیت می کنند، از این رو آنها به هدفی برای مجرمان سایبری تبدیل شده اند که به دنبال سودآوری به بهای جان بیماران هستند و سازمان اینترپل به پلیس و سازمان های اجرای قانون برای تحقیقات در مورد پرونده های باج افزار و تجزیه و تحلیل داده های تهدید کمک می کند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/کمک-اینترپل-به-کشورهای-عضو-برای-کاهش-تهدید-علیه-بیمارستان-ها.bos