شماره: 515101 تاریخ : 1399/04/09-09:52:27

فتاح اعلام کرد

کمک 230 میلیاردی بنیاد مستضعفان برای تامین ودیعه مسکن نیازمندان/ پیشنهاد تامین "زمین" مسکن ملی

رئیس بنیاد مستصعفان از پرداخت 230 میلیارد تومان به کمیته امداد و بهزیستی برای تامین ودیعه مسکن نیازمندان و مددجویان خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت، پرویز فتاح صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به گزارشات دریافتی از سطح جامعه و فشار روی اقشار ضعیف به ویژه در پرداخت رهن و اجاره سرسام آور مسکن، بنیاد مستضعفان به دو نهاد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی در این خصوص کمک کرده است.

وی با اشاره به اینکه تامین این مبلغ برای سازمان های کمیته امداد و بهزیستی سخت است، اظهار کرد: هفته پیش مسئولان این دو نهاد را دعوت کردیم و طی بررسی های آماری گفته شد که شرایط سختی برای تامین ودیعه مسکن مددجویان و مراجعان موردی دارند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این حوزه هم کمک کنیم.

تخصیص 150 میلیارد تومان به نهادهای حمایتی جهت تامین ودیعه مسکن نیازمندان

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه هم برای ودیعه مسکن و هم پرداخت اجاره مسکن افراد تحت پوشش و نیازمندان از طریق این دو نهاد اقدام خواهد شد، تصریح کرد: در بخش ودیعه مسکن 150 میلیارد تومان از طریق بهزیستی و کمیته امداد بدون کارمزد و به صورت فوری هم در شهر و هم در روستا پرداخت می شود.

فتاح افزود: در بخش اجاره هم 80 میلیارد تومان بلاعوض و به صورت نقد به حساب دو سازمان واریز می شود که سازو کار و نحوه تخصیص این اعتبارات با این دو نهاد و براساس شرایط و ضوابط آنهاست.

وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان این پول را در صندوق قرض الحسنه امداد قرار می دهد و طبق دستورالعمل تهیه شده پرداخت می شود، تصریح کرد: همچنین اجازه داده شده تا به مراجعان نیازمند خارج از تحت پوشش این دو نهاد هم کمک شود.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه بنیاد فقط تامین کننده مالی این هزینه است، گفت: این نهاد در مجموع 570 میلیارد تومان به این دو سازمان تا کنون کمک کرده است.

فتاح افزود: 100 میلیارد تومان به کمیته امداد و50 میلیارد تومان به سازمان بهزیستی کمک می شود که با هم افزایی در صندوق امداد ولایت مجموع این مبالغ به 230 میلیارد تومان می رسد.

رئیس بنیاد مستصعفان ادامه داد: در خصوص مسکن ملی پیشنهاد کردیم که می توانیم در زمینه تامین زمین کمک کنیم. اقدام امروز هم مکمل کمک دولت است و بنیاد با افتخار در طرح مسکن ملی هم برای تامین مسکن اقشار مستضعف کمک خواهد کرد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/کمک-230-میلیاردی-بنیاد-مستضعفان-برای-تامین-ودیعه-مسکن-نیازمندان-پیشنهاد-تامین-زمین-مسکن-ملی.bos