شماره: 510254 تاریخ : 1399/01/16-04:49:47

کلاهبرداری با نام وزیر ارتباطات پیگیری می‌شود

در پی شکایت تعدادی از مشترکان تلفن‌ همراه از نوعی کلاهبرداری از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی به بهانه برنده‌شدن در یک مسابقه رادیویی با حضور وزیر ارتباطات و کسر مبالغی از حساب برخی مشترکان، روابط‌عمومی وزارت ارتباطات اطلاعیه‌ای صادر کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این اطلاعیه آمده است هرگونه تماس مشکوک با عنوان مسابقات رادیویی با حضور  محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات با مشترکان تلفن همراه و ثابت، با هدف کلاهبرداری انجام می‌گیرد و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکنون در هیچ یک از برنامه های صدا و سیما که در آن مسابقه‌ای همراه با اهدای جوایز برگزار شود شرکت نکرده و نمی‌کند. از این رو مشترکان به هر گونه تماس مشکوک و نوید برنده‌شدن در مسابقات رادیو- تلویزیونی با حضور وزیر ارتباطات توجهی نکرده و شماره تماس کلاهبرداران را برای پیگیری به سامانه 195 گزارش کنند.

در این اطلاعیه تاکید شده است: مشترکان از ارایه هر نوع اطلاعات مربوط به رمز کارت بانکی و رمز پویا به تماس‌های ناشناس، حتی با وعده برنده‌شدن جوایز ارزشمند، خودداری کنند. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن توصیه به مشترکان برای دقت در پاسخگویی به تماس‌های مشکوک، خود را موظف به پیگیری این موضوع تا شناسایی کلاهبرداران و معرفی آنها به مراجع قضایی می‌داند.

کلاهبرداران حرفه ای در شیوه ای جدید از کلاهبرداری‌های اینترنتی، از نام «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات هم استفاده می کنند تا به مقصود برسند.

کلاهبرداران حرفه ای در این شیوه،  با افراد تماس گرفته و با این ادعای دروغین که ویژه برنامه ای در رادیو به مناسبت سالروز تاسیس یکی از اپراتورهای داخلی با حضور محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات در حال اجرا و پخش است، از آنان کلاهبرداری و حساب بانکی‌شان را خالی می‌کنند.

کلاهبرداران در پوشش مجری شبکه‌های رادیویی تلفن همراه شهروندان تماس می گیرند و مدعی می‌شوند از برنامه‌ای که هم اکنون با حضور وزیر ارتباطات و مدیرعامل یکی از اپراتورهای تلفن همراه در حال اجرا و پخش است، تماس می گیرند. آن‌ها از طریق دریافت اطلاعات حساب اشخاص را خالی می‌کنند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/کلاهبرداری-با-نام-وزیر-ارتباطات-پیگیری-می‌شود.bos